فروش جنگنده‌های قدیمی روسیه به قیمت 20 هزار دلار!


فروش جنگنده‌های قدیمی روسیه به قیمت 20 هزار دلار!

بر اساس گزارش رسانه‌ها، آمریکا ۸۱ فروند جنگنده قدیمی دوران شوروی را از قزاقستان و با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار خریداری کرده است. قزاقستان که در حال ارتقای ناوگان هوایی خود است ۱۱۷ فروند جنگنده و بمب‌افکن دوران شوروی از جمله بمب‌افکن‌های میگ ۳۱ و...

بر اساس گزارش رسانه‌ها، آمریکا ۸۱ فروند جنگنده قدیمی دوران شوروی را از قزاقستان و با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار خریداری کرده است.
فروش جنگنده‌های قدیمی روسیه به قیمت 20 هزار دلار!

قزاقستان که در حال ارتقای ناوگان هوایی خود است ۱۱۷ فروند جنگنده و بمب‌افکن دوران شوروی از جمله بمب‌افکن‌های میگ ۳۱ و ۲۷، جنگنده میگ ۲۹ و بمب‌افکن سوخو ۲۴ دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را به حراج گذاشته است. گفته می‌شود ارزش فروش این هواپیماهای قدیمی به حدود ۲.۲۶ میلیون دلار می‌رسد و به این ترتیب بهای متوسط هر جنگنده حدود ۱۹۳۰۰ دلار خواهد بود.

فروش جنگنده‌های قدیمی روسیه به قیمت 20 هزار دلار!

فروش جنگنده‌های قدیمی روسیه به قیمت 20 هزار دلار!

یکی از کانال‌های تلگرامی کشور اوکراین خبر داده آمریکا ۸۱ فروند از این جنگنده‌های قدیمی و غیر قابل استفاده را خریداری کرده است. اگرچه انگیزه آمریکا از خرید جنگنده‌های یاد شده مشخص نیست اما امکان استفاده از برخی از آن‌ها در اوکراین وجود دارد. نکته مهم اینکه در حال حاضر برخی جنگنده‌های مشابه در اوکراین مشغول انجام وظایف خود هستند. یک وب‌سایت روسی هم می‌گوید فروش این جنگنده‌ها از طریق شرکت‌های ثالث صورت گرفته هرچند شرکت دولتی واردکننده و صادرکننده تسلیحات قزاقستان فروش جنگنده‌های نظامی خود به اوکراین را رد کرده و گفته که شرکت‌های خارجی امکان شرکت در این حراجی را نداشته‌اند. همچنین پنتاگون هم از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده است.

فروش جنگنده‌های قدیمی روسیه به قیمت 20 هزار دلار!

با توجه به اینکه اوکراین همچنان به تسلیحات دوران شوروی متکی است، این جنگنده‌های قدیمی می‌توانند به عنوان قطعات یدکی مورد استفاده قرار گرفته و یا حتی مجدداً به چرخه خدمت بازگردند. میگ ۳۱ یک جنگنده مافوق است که برای دفاع از حریم هوایی شوروی طراحی شده و نقش مهمی در جنگ سرد ایفا کرده است. میگ ۲۷ نیز جنگنده‌ای است که در جنگ‌هایی همچون جنگ شوروی و افغانستان حضور داشته و برای حمله به اهداف زمینی بکار می‌رود. میگ ۲۹ هم در جنگ‌های هوایی درخشیده و همچنان در نیروی هوایی برخی کشورها حضور دارد.

فروش جنگنده‌های قدیمی روسیه به قیمت 20 هزار دلار!

سوخو ۲۴ نیز علیرغم سن بالای خود یک بمب‌افکن تاکتیکی در هر نوع شرایط آب و هوایی است و چندین کشور از جمله نیروی هوافضای روسیه و نیروی هوایی اوکراین از آن استفاده می‌کنند. قزاقستان که قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود روابط نزدیک خود با روسیه را حفظ کرده و یکی از متحدان تاریخی این کشور به شمار می‌رود. البته از زمان حمله روسیه به اوکراین این وضعیت فرق کرده و قزاقستان بیشتر به غرب نزدیک شده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، تلاش‌های این کشور آسیای مرکزی برای ارتقای توانایی‌های نظامی خود با نزدیک شدنش به کشورهای غربی هم‌زمان شده و این یک پیام مهم برای دور شدن قزاقستان از اتحاد تاریخی‌اش با روسیه است. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا سال قبل از این کشور بازدید کرد و اظهار داشت آمریکا از استقلال و یکپارچگی قلمروی قزاقستان حمایت می‌کند. در همین اثنا برخی چهره‌های کشور روسیه نیز اظهار داشتند این کشور باید به قزاقستان نیز به عنوان مشکل بعدی رسیدگی کند چراکه همان فرایند شروع شده در اوکراین در همین کشور هم وجود دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فروش لیپ موتور C16 در چین آغاز شد، عرضه مدل جدید کراس اوور وارداتی بازار ایران + عکس