مهاجرت معکوس کاربران از ویندوز 11 به ویندوز 10


مهاجرت معکوس کاربران از ویندوز 11 به ویندوز 10

جدیدترین آمار منتشر شده حاکی از افت چشمگیر محبوبیت ویندوز 11 است و بخشی از کاربران جدیدترین نسخه سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت در حال بازگشت به ویندوز 10 هستند. اما چه چیزی باعث شده کاربران ویندوز 10 را بر 11 ترجیح بدهند و از مزایای آن دست...

جدیدترین آمار منتشر شده حاکی از افت چشمگیر محبوبیت ویندوز 11 است و بخشی از کاربران جدیدترین نسخه سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت در حال بازگشت به ویندوز 10 هستند. اما چه چیزی باعث شده کاربران ویندوز 10 را بر 11 ترجیح بدهند و از مزایای آن دست بکشند؟

بر اساس آمار اعلامی از سوی Statcounter، سهم ویندوز 11 در سراسر دنیا از فوریه امسال به طرز محسوسی کاهش یافته و به زیر 26 درصد رسیده است. این در حالی است که ویندوز 10 کمی بیش از 70 درصد بازار را در اختیار دارد.

نزولی شدن محبوبیت ویندوز 11

طبق همین گزارش، سهم ویندوز 11 از بازار سیستم عامل‌ها در ماه آوریل با 0.97 درصد کاهش از 26.68 به 25.65 درصد رسیده و به همین مقدار سهم ویندوز 10 افزایش داشته است. این موضوع نشان می‌دهد با وجود تمامی تلاش‌های مایکروسافت برای ترغیب کاربران به ارتقا، بخشی از آن‌ها ویندوز 11 را نمی‌پسندند و همان ویندوز 10 را ترجیح می‌دهند، به همین دلیل دست بازگشت به نسخه قدیمی‌تر می‌زنند.

مهاجرت معکوس کاربران از ویندوز 11 به ویندوز 10

با وجود اینکه ویندوز 11 در اکتبر 2021 منتشر شد و چند سال از عرضه‌اش می‌گذرد، اما اغلب کاربران و سازمان‌ها ترجیح داده‌اند از ویندوز 10 استفاده کنند. این در حالی است که ویندوز 10 نه ساله شده و تنها تا چهاردهم اکتبر 2025 پشتیبانی می‌شود.

شاید بد نباشد اشاره کنیم برخلاف آمارهایی چون استیم که تنها مربوط به بخشی از کاربران است، آمار ارائه شده از سوی Statcounter شامل کل بازار می‌شود. در آمار استیم شاهد رشد محبوبیت ویندوز 1 در بین گیمرها هستیم.

با در نظر گرفتن فکت‌ها، دشوار بتوان تصور کرد تلاش‌هایی چونه نسخه جدید ویندوز 11 یا همان 24H2 و بهبودهایش بتواند معجزه کند، بنابراین مایکروسافت می‌ماند و میلیون‌ها کاربری که همانند دوران ویندوز 7، از یک نسخه قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنند.

احتمالاً دلیل اصلی وفادار ماندن کاربران به ویندوز 10، ارائه یک تجربه کامل است. هنوز ویندوز 10 قدیمی نشده است و از نظر پشتیبانی از برنامه‌ها، بازی‌ها و حتی سخت‌افزارها، محدودیت خاصی ندارد. بنابراین کاربران دلیل زیادی برای مهاجرت به ویندوز 11 و افزایش هزینه‌های خود ندارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان