رشد خوشایند بازارها


رشد خوشایند بازارها

دنیای‌اقتصاد : به دنبال رشد ضعیف‌‌‌تر از حد انتظار مشاغل در ماه آوریل و گزارش‌های مربوط به درآمد اپل، سهام این شرکت روز جمعه جهش قیمتی را تجربه کرد. سهام ایالات متحده روز گذشته پس از آنکه داده‌های جدید نشان داد که رشد شغلی ایالات متحده به طور قابل‌توجهی در ماه گذشته کاهش یافته، افزایش نسبی را تجربه کردند. در این میان شاخص داوجونز Industrial Average ۴۵۰ واحد معادل با ۱.۲درصد افزایش و شاخص S P ۵۰۰ ۱.۳درصد جهش را به ثبت رساند.

رشد خوشایند بازارها

بازدهی خزانه‌داری دوساله در هفته گذشته ۴.۸۰۴درصد کاهش یافت در حالی که بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰‌ساله ۴.۴۹۸درصد نزول پیدا کرد. طبق داده‌‌‌های بازار داو جونز، بازدهی اوراق ۱۰ ساله بزرگ‌ترین کاهش یک‌هفته‌‌‌ای خود را از اواسط دسامبر تجربه کرده است. سرمایه‌گذاران در حال حاضر انتظارات خود را برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال‌جاری افزایش داده‌اند. در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تصمیم روز چهارشنبه فدرال رزرو برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره، جروم پاول نسبت به کاهش نرخ ناگهانی اشتغال هشدار داده بود. بر اساس داده‌های اداره آمار کار، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه نشان داد که ۱۷۵‌هزار شغل در آوریل ایجاد شده که کمتر از ۲۴۰‌هزار شغل مورد انتظار اقتصاددانان مورد نظر داو جونز بوده است.

جفری روچ، اقتصاددان ارشد در LPL Financial اظهار کرد: «تقاضا برای نیروی کار در حال کاهش است که در نهایت فشارهای تورمی را کاهش می‌دهد و به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا در اواخر امسال نرخ بهره را کاهش دهد. رشد آهسته‌‌‌تر حقوق و دستمزد و ساعات کار کمتر نشان می‌دهد که اقتصاد با سرعت آرامی حرکت خواهد کرد.» برخی از تحلیلگران باور دارند در صورتی که روند مشاهده شده در ۷۴ سال گذشته در هفته‌های آتی تکرار شود، احتمال می‌رود بازارها در ماه مه سال‌جاری در مسیر صعود قرار بگیرند که باعث رهایی آنها از رکود ماه گذشته خواهد شد. تحقیقات Fundstrat نشان می‌دهد که S P ۵۰۰ از سال ۱۹۵۰، به طور میانگین بازدهی ۱.۱ درصدی را در ماه مه در مقایسه با میانگین بازدهی ۰.۴درصدی در آوریل به ثبت رسانده است.

بر اساس داده‌‌‌های EPFR، سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار در ماه آوریل به صندوق‌های اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن سرازیر کردند.از طرفی باید اظهار کرد قدرت دلار آمریکا در سال‌جاری به شدت به نحوه نگاه فدرال رزرو به ارقام تورمی به صورت ماهانه و تصمیمات سیاسی ناشی از آن بستگی دارد. نگرانی‌ها در خصوص ثبات سایر اقتصادها و موقعیت‌های ژئوپلیتیک در سراسر جهان ممکن است دلار را قوی نگه دارد زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پایدارترین دارایی برای سرمایه‌گذاری هستند. از این رو در حالی که بیت‌کوین، سایر ارزهای دیجیتال و طلا نوسانات و سودهای بالقوه را ارائه می‌دهند، دلار آمریکا به طور معمول در برابر افت و خیزهای مختلف، نوسان کمتری را از خود متبادر می‌کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین