کام سهامداران بیمه دانا شیرین شد/ وصول بخشی از مطالبات زمین علی اباد


کام سهامداران بیمه دانا شیرین شد/ وصول بخشی از مطالبات زمین علی اباد

بیمه دانا در روزهای اخیر چندین اطلاعات مهم برای سرمایه گذاران، سهامداران و بیمه گذاران منتشر کرد. مهمترین افشاگری بورسی بیمه دانا در روزهای اخیر به موضوع ملکی در علی آباد به ارزش 10هزار میلیارد ریال است.به گزارش بانکداری ایرانی ، موضوع زمین علی...

کام سهامداران بیمه دانا شیرین شد/ وصول بخشی از مطالبات زمین علی اباد

بیمه دانا در روزهای اخیر چندین اطلاعات مهم برای سرمایه گذاران، سهامداران و بیمه گذاران منتشر کرد. مهمترین افشاگری بورسی بیمه دانا در روزهای اخیر به موضوع ملکی در علی آباد به ارزش 10هزار میلیارد ریال است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، موضوع زمین علی آباد بین بیمه دانا و ارتش چنان دارای اهمیت در چندسال گذشته بود که در بودجه 1401 و 1402 هم مطرح شده بود و باید بین این دو نهاد مسئله حل می شد که در نهایت در روزهای اخیر به سرانجام رسید.

در مهر 1402 معاون همانگ کننده ارتش به رییس سازمان برنامه و بودجه نوشت: «وفق بند ۲ صورت جلسه مورح ۲۶ تیر ۱۴۰۲ که به امضای مسئولین ذیربط کشوری و لشکری رسیده و نظر به عدم امکان رهاسازی زمین‌های علی آباد و همچنین عدم امکان پرداخت ارزش ریالی زمین یادشده توسط ارتش مقرر شد از محل ظرفیت بند ب تبصره ۵ قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۱ یا پیش بینی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ارزش کارشناسی این اراضی در وجه شرکت بیمه دانا کارسازی و پرداخت شود تا به دنبال آن اسناد مربوطه به نام دولت به نمایندگی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بهره‌برداری آجا منتقل شود.»

این موضوع حتی از سوی وزیر اقتصاد و دارایی هم در سال 1401 و 1402 مورد پیگیری قرار گرفته بود .

اما همچنان لاینحل مانده بود در بهمن 1402 شرکت بیمه دانا، مساله دریافت ثمن معامله زمین علی آباد را منوط به تصمیم مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری مرتبط دانست.

نکته جالب تر اینکه هر وقت این خبر منتشر شد، قیمت سهام این شرکت جهش کرد که نشان از اهمیت این اقدام برای شرکت بیمه دانا دارد. در بهمن 1402 که مدیر عامل شرکت سخن از دریافت احتمالی این ملک گفت سهام این شرکت روزانه نزدیک به پنج درصد رشد کرد.

سال گذشته چندین هزار تن از سهامداران شرکت بیمه دانا در اعتراض به موضوع زمین علی اباد کارزاری را راه اندازی کردند آنها نوشته بودندد: «زمین پلاک ثبتی ۸۷/۲ موسوم به زمین علی آباد واقع در ضلع شمال شرقی شهر تهران که مطابق اسناد و مدارک معتبر غیر قابل انکار که به تأیید کلیه مراجع قانونی ذیصلاح نیز رسیده است،نظر به اینکه طی سالهای مدید گذشته تاکنون نه‌تنها هیچگونه منفعت و اجاره‌ای از محل تصرف ملک مذکور به مالکان واقعی عمدتاً مستضعف آن پرداخت نشده است، به نحوی که در برحه‌ای از زمان در جهت پاک نمودن صورت مسئله! با وجود اسناد و مدارک متقن قانونی موجود حتی مالکیت ملک موصوف توسط شرکت مذکور نیز زیر سئوال برده می‌شد. تا اینکه اخیراً با تلاش و پیگیری‌های دلسوزانه مدیریت جدید شرکت بیمه دانا (سهامی عام) جناب آقای دکتر رضا جعفری و مساعدت مجدانه امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن برگزاری جلسات متعدد کارشناسی انجام گرفته سرانجام در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۶با صدور صورتجلسه ای (پیوست۱) که به تأیید کلیه مقامات لشکری و کشوری ذیربط رسیده است، منجر به رسمیت شناختن مالکیت و منافع غیر قابل انکار میلیون‌ها سهامدار مظلوم شرکت بیمه دانا (سهامی عام) گردید.

لیکن با کمال تأسف با توجه به گذشت قریب به ۲سال از تاریخ صورتجلسه فوق و با وجود قبول تعهد پرداخت وجه زمین مذکور توسط جناب آقای دکتر میرکاظمی معاونت وقت سازمان برنامه و بودجه کشور از زمان بعهده گرفتن مسئولیت توسط معاونت جدید سازمان جناب آقای دکتر داود منظور، این معاونت به بهانه‌های مختلف از انجام تعهدات قبلی این سازمان خودداری نموده است. به نحوی که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر مدیریت محترم شرکت مورد اشاره به نمایندگی از ۴۵ میلیون قشر آسیب‌پذیر جامعه (دارندگان سهام عدالت) و نیز صدور دستورات مستقیم صادره توسط مراجع ذیصلاح از جمله چندین نامه وزیر محترم اقتصاد به ریاست سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور (پیوست ۲ و ۳) جهت تسریع در پرداخت وجه زمین مذکور با وجود سپری شدن قریب ۱۴ ماه از زمان تنظیم صورتجلسه توافق واگذاری زمین مذکور به ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۴۰ سال عدم‌النفع این شرکت سهامی عام، هیچگونه اقدامی جهت پرداخت وجه زمین واگذار شده انجام نگرفته است و حالا بر اساس گزارشی که در سامانه کدال منتشر شد، آمده است که حسب مذکرات و پیگیری های مستمر و هماهنگی به عمل امده با مقامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و ریاست سازمان برنامه و بودجه ، برگ تخصیص مبلغ 10هزار میلیارد ریال اسناد خزانه بابت تسویه بخشی از مطالبات مربوط به انتقال زمین علی اباد صادر شد. »

کام سهامداران بیمه دانا شیرین شد/ وصول بخشی از مطالبات زمین علی اباد


گفتنی است که این زمین در سال 1401 معادل 53 هزار و 200 میلیارد ریال قیمت گذاری شده بود که بعد از کسر مالیات و بقیه هزینه ها در نهایت 52هزار و 900 میلیارد ریال ارزش گذاری شد.

کام سهامداران بیمه دانا شیرین شد/ وصول بخشی از مطالبات زمین علی اباد

لیلا فریادرس


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورود دلار به کانال 57 هزار تومان