بررسی بازی موتوری 2: یک موتور سواری تمام عیار


بازی “موتوری 2” نسخه جدیدی از بازی “موتوری” است که در این مطلب به بررسی آن پرداختیم. این گیم توسط استودیو بازی‌سازی گلیم گیمز ساخته شده که در کارنامه کاری خود خلق بازی‌های دیگری همچون هی تاکسی، بقالی، مدرسه شصتیا و ما قهرمان نیستیم را جای داده است. بازی موتوری 2 یکی از گیم‌های سبک امتیازی است که با داشتن بخش‌های متنوع، می‌تواند بازیکنان...

بازی “موتوری 2” نسخه جدیدی از بازی “موتوری” است که در این مطلب به بررسی آن پرداختیم. این گیم توسط استودیو بازی‌سازی گلیم گیمز ساخته شده که در کارنامه کاری خود خلق بازی‌های دیگری همچون هی تاکسی، بقالی، مدرسه شصتیا و ما قهرمان نیستیم را جای داده است.

تبلیغات
سایت خودرو / خرید پاوربانک / آموزش بازاریابی

بازی موتوری 2 یکی از گیم‌های سبک امتیازی است که با داشتن بخش‌های متنوع، می‌تواند بازیکنان را معتاد کرده و آنان را تا زمان خالی شدن باتری اسمارت‌فونی که در دست دارند، سرگرم کند. حال می‌خواهیم در این مطلب به این بازی زیبا و هیجان‌انگیز نگاهی بیندازیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

بررسی بازی موتوری 2: یک موتور سواری تمام عیار

گیم‌پلی

با شروع بازی موتوری 2 پس از مشاهده لوگو گلیم گیمز و گذراندن صفحه‌ مربوط‌ به انتخاب نام و جنسیت‌تان، به بخشی برای انتخاب یکی از دو نسخه این بازی می‌رسیم. در این بخش باید از بین نسخه معمولی و نسخه ژاپنی موتوری 2 یکی را انتخاب کنیم ولی به محض اینکه گزینه مربوط‌ به نسخه ژاپنی را لمس نماییم، پیغامی به‌نمایش درمی‌آید که ابتدا باید بخش داستانی بازی را به‌اتمام برسانیم. اما مگر قرار نیست موتوری 2 یک بازی با سبک امتیازی باشد؟ پس چگونه می‌تواند بخش داستانی را هم درون خود جای بدهد!؟ نمونه‌های دیگری از این سبک که در‌گذشته دیده‌ایم دارای این ویژگی نبوده‌اند پس این‌بار با یک تجربه جدید و متفاوت روبرو هستیم. به‌هر حال وارد نسخه معمولی بازی می‌شویم تا به منو اصلی بازی برسیم. با استقاده از گزینه‌های موجود در این صفحه می‌توانیم جدا از شروع بازی، به فروشگاه، بخش تنظیمات و… وارد شویم.

در این بازی باید با حرکت انگشت خود به سمت بالا یا پایین بین ماشین‌ها و مانع‌های مختلف حرکت کنید و مواظب باشید که با هیچ‌کدام از آن‌ها برخورد نکنید زیرا بلافاصله نقش بر زمین خواهید شد. از همان ابتدا که بازی را آغاز می‌نمایید، بخش داستانی هم شروع می‌شود تا بیش از پیش شما را تشویق به بازی‌کردن کند و از یکنواخت شدن آن جلوگیری نماید. در بازی موتوری 2 می‌توانید با مسافرکشی و گرفتن سکه‌های موجود در راه، وارد بخش فروشگاه شوید و به تغییر شخصیت اصلی بازی و موتورسیکلت آن بپردازید.

بررسی بازی موتوری 2: یک موتور سواری تمام عیار

فروشگاه بازی موتوری 2 شامل بخش‌های متنوعی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها شخصیت اصلی را به‌ شکل دلخواه خود شکل داد و با آن به بازی ادامه داد. اگر بتوانید سکه‌های زیادی را جمع‌آوری کنید با خرید یک موتور جدید با سرعت بیشتری بین ماشین‌ها ویراژ خواهید داد. از قابلیت‌های مهم بخش فروشگاه بازی موتوری 2، امکان خرید اقساطی است؛ به‌ این نحو که ابتدا مقداری از سکه‌های مورد نیاز برای خرید محصولی که درنظر دارید را به‌عنوان پیش‌پرداخت می‌دهید و آن را بدست می‌آورید، سپس در اقساطی که قبلا تعداد ماه‌های آن را معین کرده‌اید سکه‌ها را پرداخت می‌کنید.

می‌توان گفت گیم‌پلی بازی زیبا و هیجان‌انگیز موتوری 2 یکی از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های آن است که با بخش‌های مختلفی که دارد هیچ بازیکنی را خسته نمی‌نماید.

بررسی بازی موتوری 2: یک موتور سواری تمام عیار

گرافیک

از همان ابتدا که وارد بازی موتوری 2 می‌شویم، جزئیات متنوع و با کیفیتی همچون ماشین‌ها، موتور‌ها و کاراکتر‌ها توجه ما را جلب می‌کنند. گذراندن خیابان‌ها و جاده‌های گوناگون با موتور‌هایی مانند آپاچی، پالس، هیوسانگ و… از یکنواخت شدن بازی جلوگیری می‌نمایند و می‌توانند موجب شوند که ساعت‌های زیادی را با این گیم بگذرانید.

در مقایسه بازی موتوری 2 با بازی‌های ایرانی دیگر می‌توانیم دریابیم که این گیم زیبا به‌راحتی در بخش گرافیک بسیاری از آن‌ها را پشت سر می‌گذارد.

صداگذاری و موسیقی

بخش موسیقی و صداگذاری یکی از مهم‌ترین نقاط قوت موتوری 2 است. آهنگ‌ها به‌گونه‌ای ماهرانه انتخاب شده‌اند که حس یک بازی ایرانی متخصص در حوزه رانندگی را به‌خوبی به کاربران منتقل می‌نمایند. زمانی‌که بازی را آغاز می‌کنید یکی از اولین چیز‌هایی که توجه شما را جلب می‌کند، موسیقی بازی است؛ به‌طوری که حتی در بعضی مواقع قید بازی‌کردن را می‌زنید و فقط به آن گوش می‌دهید. این نواها که امروزه به‌ندرت شنیده می‌شوند انسان را به‌ یاد گذشته می‌اندازد و شاید بتوان گفت خاطره‌ها را نیز زنده می‌کنند.

سازندگان بازی موتوری 2 نه‌تنها توانسته‌اند موسیقی‌های خوبی برای این گیم انتخاب کنند بلکه صداگذاری حرفه‌ای هم داشته‌اند. این صداگذاری‌ها با شروع بازی، در زمان تصادف کردن، حین رانندگی، بخش‌های داستانی و… نمایان می‌شوند و می‌توانند توجه گیمر را جلب کنند.

بررسی بازی موتوری 2: یک موتور سواری تمام عیار

جمع‌بندی

در آخر باید گفت بازی‌سازان استودیو گلیم گیمز توانسته‌اند به بهترین نحو ممکن یک بازی زیبا و هیجان‌انگیز در سبک امتیازی برای کاربران ایرانی خلق کنند. این بازی با داشتن گیم‌پلی کامل و بدون نقص، گرافیک با کیفیت و حرفه‌ای و صداگذاری و موسیقی عالی، جز یکی از برترین گیم‌های داخلی است. هر‌کدام از این بخش‌ها به‌تنهایی می‌توانند توجه کاربران را جلب کنند و هر گیمری را برای امتحان بازی موتوری 2 تشویق کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم می‌خواهید یک بازی هیجان‌انگیز و خوش ساخت ایرانی را تجربه کنید به‌هیچ وجه موتوری 2 را از دست ندهید.

بررسی بازی موتوری 2: یک موتور سواری تمام عیار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری