اصول ظاهر و رفتار در اولین ملاقات


به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ همه ترجیح می دهند از روی دانش و مهارت های شان قضاوت شوند نه از روی ظاهر. اما برای مردم چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد تا در اولین دیداری که شما را می بینند قضاوت خودشان را بکنند. به همین دلیل خیلی مهم است که در اولین دیدار خوب ظاهر شویم. ظاهر شما در توانایی تان برای رسیدن به موفقیت موثر...

اصول ظاهر و رفتار در اولین ملاقات

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ همه ترجیح می دهند از روی دانش و مهارت های شان قضاوت شوند نه از روی ظاهر. اما برای مردم چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد تا در اولین دیداری که شما را می بینند قضاوت خودشان را بکنند. به همین دلیل خیلی مهم است که در اولین دیدار خوب ظاهر شویم.

ظاهر شما در توانایی تان برای رسیدن به موفقیت موثر است پس نکاتی که در زیر به آن ها اشاره شده است را همیشه به خاطر بسپارید.

طرز برخورد شما

به نحوه تعامل خود با دیگران توجه کنید.مراقب ارتباط غیر کلامی، حالت های چهره و زبان بدن خود باشید. تحقیقات نشان داده است که ارتباط غیر کلامی چهار برابر بیشتر از ارتباط کلامی در اولین دیدار تاثیر دارند. پس هرگز قدرت یک لبخند ملایم را دست کم نگیرید.

نحوه استفاده از جا و فضا

هر چه بیشتر درباره نحوه استفاده از جا و فضا بدانید شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت. این مسئله در مصاحبه های شغلی از اهمیت بالایی برخوردار است. مکانی که در آن قرار گرفته اید پیام هایی از درک شما درباره نقش تان و نقش مصاحبه گر می دهد. وقتی مصاحبه کننده به شما تعارف می کند که بنشینید صاف و راحت بنشینید زیاد به جلو خم نشوید و زیاد هم تکیه ندهید. پاها را روی هم نیندازید و دست به سینه نباشید زیرا شما را در حالت دفاعی نشان می دهد.

نحوه لباس پوشیدن

لباس های شما باید با رفتار و کلماتی که به کار می برید تناسب داشته باشد. اگر می خواهید در اولین دیدار خوب ظاهر شوید مطمئن شوید که لباس ها کاملا تمیز و مناسب محیطی هستند که در آن قرار دارید.

لوازم جانبی

جواهرات یا بدلیجات خیلی ساده استفاده کنید. بدلیجات برای تکمیل کردن لباس هاست نه برای ایجاد حواس پرتی. کفش ها هم نقش بسیار مهمی دارند پس باید مناسب محیط و شرایط فعلی باشد.

موها

مدل موها هم می توانند تصویر خوبی از شما نشان دهند و هم می توانند کاملا تخریب کنند. موهای بلند، چرب و آرایش شده تصویری منفی از شما در دید دیگران ایجاد می کند. پس باید موها کاملا تمیز و شسته شده و مرتب باشد.

آرایش

آرایش به شما احساس قدرت و اعتماد به نفس می دهد اما باید نوع آرایش مناسب با فضا و مناسبتی باشد که در آن قرار گرفته اید. آرایش زیاد در مصاحبه شغلی کاملا اشتباه است. آرایش لایت و طبیعی داشته باشید تا زیبایی و ویژگی های طبیعی شما بیشتر نشان داده شود.

به خاطر داشته باشید که ظاهر شما تاثیر زیادی در درک دیگران نسبت به شما دارد. اگر بتوانید درباره عناصر مختلفی که تصویر شما را می سازند بیشتر بدانید و آن ها را مدیریت کنید باعث می شوید دیگران در اولین نگاه تصویر خوبی از شما داشته باشند.

برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح
۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)