این سازه که ۲۵۰ متر مربع مساحت دارد در محوطه مجتمع برج‌های امارات ساخته شده است و کارایی یک دفتر کار کامل را دارد. در ساخت این سازه از یک پرینتر بزرگ با ابعاد ۶ x 36 x 12 متر برای بیشتر کار‌ها استفاده شده است٬ پرینت سازه با مخلوط سیمان به صورت لایه به لایه و با همکاری کمپانی WinSun که قبل‌تر چنین سازه‌هایی ساخته بود انجام شده است. همچنین برای ساخت قسمت‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر از پرینتر‌های کوچک و قابل حمل استفاده شده است.

اولین دفتر کار چاپی دنیا در دبی پرینت شداولین دفتر کار چاپی دنیا در دبی پرینت شد

برای ساخت سازه پایه ۱۷ روز زمان صرف شده است٬ که پس از آن نیازمند پرینت جزئیات داخلی و خارجی بوده است. متاسفانه خیلی جزئیات کاملی از چگونگی اسمبل کردن قطعات و اینکه آیا تمام اجزا در دبی سر هم شده است یا نه٬ در دسترس نیست. بودجه صرف شده بابت این پروژه نیز مشخص نیست ولی دولت دبی اعلام کرده است که هزینه ساخت این سازه تقریبا نصف ساخت همچین ساختمانی با روش قدیمی بوده است.

تعداد نیروی کار برای این پروژه شامل٬ یک نفر ناظر بر فرآیند انجام کار پرینتر٬ ۷ نفر جهت سر هم کردن قطعات ساخته شده٬ و ۱۰ نفر شامل برق کار و دیگر متخصصین بوده است٬ که در مجموع برای ساخت این ساختمان از ۱۸ نفر نیروی کار استفاده شده است که علاوه بر کم‌تر بودن تعداد نیروی کار٬ کم‌تر بودن زمان ساخت کمک شایانی به پایین‌تر آوردن دست مزد‌ها برای ساخت کرده است و در نتیجه هزینه نهایی را به طرز چشم گیری پایین آورده است.

پروژه دفتر کاری برای آینده٬ دبی را پیش قدم در ساخت پروژه‌های ساختمانی پیچیده با استفاده از پرینتر سه بعدی کرده است. و دولت دبی در تلاش است تا از این فناوری جهت مصارف ساختمان‌ سازی٬ محصولات پزشکی و محصولات مصرفی دیگر استفاده کند.

اولین دفتر کار چاپی دنیا در دبی پرینت شداولین دفتر کار چاپی دنیا در دبی پرینت شداولین دفتر کار چاپی دنیا در دبی پرینت شداولین دفتر کار چاپی دنیا در دبی پرینت شداولین دفتر کار چاپی دنیا در دبی پرینت شداولین دفتر کار چاپی دنیا در دبی پرینت شد
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بله خیر