خطرات آلودگی صوتی برای انسان


خطرات آلودگی صوتی برای انسان

خطرات آلودگی صوتی برای انسان یکی از خطراتی که انسانهای قرن ما را تهدید می کند خطر صداهای شدید با نوسانهای متوسط و یا صداهای انفجاری مثل صدایی که از لوله اگزوز اتومبیل ها به هنگام وارد شدن مقداری بنزین خام در اگزوز و یا صدای موتور سیکلت های انفجاری است. این خطر که آن را  Sound Polution یعنی آلودگی صدا می نامند و خطرش از آلودگی هوا کمتر...

خطرات آلودگی صوتی برای انسان

یکی از خطراتی که انسانهای قرن ما را تهدید می کند خطر صداهای شدید با نوسانهای متوسط و یا صداهای انفجاری مثل صدایی که از لوله اگزوز اتومبیل ها به هنگام وارد شدن مقداری بنزین خام در اگزوز و یا صدای موتور سیکلت های انفجاری است. این خطر که آن را Sound Polution یعنی آلودگی صدا می نامند و خطرش از آلودگی هوا کمتر نیست و با تحقیقاتی که سازمان بهداشت جهانی و مرکز تحقیقات بین المللی بیماریهای قلبی در آمریکا کرده است هرساله میلیونها نفر از انسانها در سراسر جهان در اثر صداهای ناهنجار و بسیار شدید به مدت طولانی و یا صداهای انفجاری به مدت کوتاه به سکته قلبی دچار می شوند و یکی از راههای مبارزه با ابتلای به سکته قلبی پیشگیری از پیدایش صداهای ناهنجار و شدید در محل کار انسانها و زندگی آنها است. بسیار دیده شده که کارگرانی که با کمپرسور کار می کنند، مثل کسانی که با مته های کمپرسوری، اسفالت خیابان ها را می شکافند علاوه بر صدمه دیدن اعصاب حرکتی دست و مبتلا شدن به عصبانیت شدید و بی قراری به سکته قلبی نیز دچار می شوند متأسفانه مبارزه با آلودگی صدا به شدتی که مبارزه با آلودگی هوا در دنیا رایج است رواج ندارد و به خصوص در محیط شهرها کمتر نقاطی را می یابید که آرام و بی سروصدا باشند و تمام خانه ها و منازل و اداراتی که در خیابانهای پر سروصدا قرار دارند کارمندان و یا ساکنین آنها به نحوی از انحاء به یکی از بیماریهای عصبی یا روانی و یا رفتارهای دچارند که عصبانیت و بی قراری یکی از مهمترین آنها است.

ثابت شده وقتی انسانی در نقطه ای زندگی می کند و یا مشغول کار است و مقادیری زیادی صداهای ناهنجار در آنها وجود دارد بدن چنین فردی به سرعت و با تندی زیاد منیزیم Megnesium مصرف می کند و دیده شده که بسیاری از همین افراد بعداً به استرس های شدید دچار شده اند.

خطرات آلودگی صوتی برای انسان


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟