پرفورمنس مارکتینگ چیست؟
این روزها در دنیای تبلیغات آنلاین، از استراتژی پرفورمنس مارکتینگ به عنوان بهترین روش برای تبلیغات هدفمند و بصرفه یاد میشود. در این روش همه کارها براساس معیار مشخص و اهداف دقیق انجام میشود و هیچ معیاری خارج از اعداد و آمار وجود ندارد. بطور خلاصه در رویکرد پرفورمنس مارکتینگ اگر تبلیغ یا اکشنی قابل […]
این روزها در دنیای تبلیغات آنلاین، از استراتژی پرفورمنس مارکتینگ به عنوان بهترین روش برای تبلیغات هدفمند و بصرفه یاد میشود.
در این روش همه کارها براساس معیار مشخص و اهداف دقیق انجام میشود و هیچ معیاری خارج از اعداد و آمار وجود ندارد.
بطور خلاصه در رویکرد پرفورمنس مارکتینگ اگر تبلیغ یا اکشنی قابل اندازه گیری و گزارشگیری نباشد، اصلا نباید وجود داشته باشد.
بهینه سازی و آنالیز رکن اصلی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ بوده و هست و در رویکرد پرفورمنس هزینه و وقت تنها در کانالهایی که بازگشت سرمایه مناسب و هزینه به ازای خرید یا لید پایینی داشته باشند انجام میشود.
سی آر ام مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ،تبلیغات بنری، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو از جمله کانالهای مناسب برای بازاریابی عملکردی مجموعه شما میباشند.
performance marketing
در تمامی این روش ها میبایست بصورت دقیق و روزانه بررسی شود که کدام پیج یا کدام سایت یا کدام کمپین ادوردز مفیدتر بوده تا انرژی بیشتری اختصاص بدهیم.استفاده از روشهای جدید تبلیغاتی و تکنولوژی های جدید، تست مکرر، جلوگیری از تقلب تبلیغ کنندگان و داشتن برنامه بلند مدت در موفقیت این روش اهمیت فراوانی دارد.
این استراتژی مارکتینگ نیازمند صبر و خلاقیت در پیاده سازی میشود و منجر به ثبات در همکاری با تبلیغ گیرندگان و دریافت سود متقابل میباشد.بطور مشخص شرکتهایی که مرحله برندینگ را بخوبی طی کرده باشند این روش را بهتر پیاده سازی میکنند.
شراگیم مرادی