نحوه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی


چرم طبیعی بهترین ماده اولیه برای تولید کیف، کفش، کمربند و کت می باشد. کیف چرمی بسیار شیک و بادوام است. قیمت بالای این اجناس سبب شده تا سودجویان چرم های تقلبی را نیز در ساخت کیف و کفش به کار ببرند.تشخیص چرم طبیعی در هنگام خرید بسیار مهم است. چرم مصنوعی چینی در بازار به وفور یافت می شود که البته قیمت بسیار کمتری...

چرم طبیعی بهترین ماده اولیه برای تولید کیف، کفش، کمربند و کت می باشد. کیف چرمی بسیار شیک و بادوام است. قیمت بالای این اجناس سبب شده تا سودجویان چرم های تقلبی را نیز در ساخت کیف و کفش به کار ببرند. تشخیص چرم طبیعی در هنگام خرید بسیار مهم است. چرم مصنوعی چینی در بازار به وفور یافت می شود که البته قیمت بسیار کمتری دارد. عدم شناخت و تشخیص چرم طبیعی از سوی خریداران می تواند زمینه های سودجویی را بیشتر کند. در این مطلب عمده تفاوت های چرم طبیعی و چرم مصنوعی را بازگو می کنیم.

نحوه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

تشخیص چرم طبیعی از روی شناسنامه!

شاید تعجب کنید ولی همه چرم های اصل و طبیعی دارای شناسنامه هستند. در هنگام فروش از فروشنده شناسنامه چرم را هم بخواهید. همه برندها از مهر و نشان مخصوص اوریجینال برای چرم طبیعی استفاده می کنند.

تشخیص چرم طبیعی با حس لامسه

چرم طبیعی نرم و انعطاف پذیری مخصوصی دارد که با دست احساس می شود. قبل از خرید حتما با نوک انگشتان چرم را لمس کنید. چرم مصنوعی از جنس PVC یا PU و با یک روکش اسفنجی تولید شده و حس پلاستیک را در لمس کردن ایجاد می کند.

تشخیص چرم طبیعی با حس بویایی

از دباغی پوست حیواناتی نظیر گاو و گوسفند چرم تهیه می شود بنابر این بوی بسیار شدید و ناخوشایندی را می توان از چرم طبیعی استشمام کرد. چرم مصنوعی بوی پلاستیک و چرم اصل بوی تند و مخصوصی می دهد که به خوبی قابل تشخیص است.

تشخیص چرم طبیعی از روی الیاف

به قسمت های برش خورده کیف و یا کت چرمی نگاه کنید. الیاف به هم چسبیده و متراکم شبیه به الیاف کنفی، نشان از اصل بودن و مرغوبیت چرم دارد. چرم مصنوعی از جنس PVC یا PU فاقد الیاف می باشد. پشت چرم طبیعی دارای پرزهای ریز از جنس خود چرم است. در صورتی که در قسمت پشت چرم مصنوعی یک آستر توری مانند و با نخ های رشته ای چسبانده شده است.

تشخیص چرم طبیعی از طرح

امکان ندارد دو کیف چرمی با طرح صد در صد یکسان را پیدا کنید. چرم طبیعی دارای طرح های خاص و غیر تکراری است در حالی که طرح های روی چرم مصنوعی و خطوط روی چرم تقلبی به دلیل پرسی بودن، تکراری و مشابه است.

ترفندهای زیادی برای تقلب در چرم وجود دارد که تشخیص اصل و تقلبی بودن محصول را مشکل می کند. با توجه به قیمت بالای چرم طبیعی، پیشنهاد می شود همیشه از فروشگاه های معتبر کالای خود را خریداری کنید تا در ازای هزینه ای که می پردازید جنس اصل و با کیفیت را خریداری کنید.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین کیف نمدی دخترانه و زنانه با طرح های شیک و بسیار زیبا