نگاه ها به امر سلامت فراجناحی و گروهی باشد


نگاه ها به امر سلامت فراجناحی و گروهی باشد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: باید برای رسیدن به ایده آلهای یک جامعه سالم داشت و نگاه ها به امر سلامت فراجناحی، حزبی و گروهی باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در نخستین مجمع سلامت استان زنجان افزود: دانشمندان و علما برای دستورالعمل سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، راهکارهای اجرایی طراحی کرده و ارائه دهند.
حجت الاسلام خاتمی گفت: نباید به پوستر و بروشور و مسائل مشابه اکتفا کرده و موضوع مهم سبک زندگی را از یاد برد.
امام جمعه زنجان تاکید کرد: تشکیل مجمع سلامت در استان امر مبارکی است و می تواند سرمنشا برکات برای بخش سلامت استان شود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت به عنوان 2 مولفه مهم در زندگی اجتماعی و فردی بشر همیشه مورد توجه حکومت ها بوده اما بخش مهمی از مقوله سلامت به خود فرد و فرهنگ اجتماعی وی بر می گردد.
وی افزود: از این رو باید روی فرهنگ سازی حفظ و ارتقای سلامت جسم و روان باید سرمایه گذاری و در این بخش کاستی ها را شناسایی و برطرف کنیم.
مشاور معاون اجتماعی وزیر و مدیرکل مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت نیز در ادامه گفت: سه مولفه سلامت، مشارکت عمومی و مسئولیت پذیری از مهمترین موضوعاتی است، که همواره در آموزه های دینی مورد توجه قرار گرفته است.
محمدمهدی گلمکانی افزود: برای اجتماعی شدن سلامت در جامعه احتیاج به مسئولیت پذیری بیشتر از سمت مردم داریم.
وی با تبیین اهمیت مسئله سلامت در جهان و منطقه، تاکید کرد: موضوع سلامت در همه بخش ها و سیاست گذاری ها طرح شده و مورد توجه قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، این مجمع با تصویب شورای عالی سلامت و ریاست رئیس جمهوری اسلامی ایران در کشور تشکیل شده و نخستین جلسه استانی آن در زنجان با ریاست استاندار زنجان و حضور مقامات ارشد استان و اعضای مجمع تشکیل شد.
3216/6085

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...