فرآیند اسیدی شدن بدن چگونه رخ میدهد؟


فرآیند اسیدی شدن بدن چگونه رخ میدهد؟

فرآیند اسیدی شدن بدن چگونه رخ میدهد؟ بطور خلاصه، فرمول ساده ی ما اینست:  از خوراکی هایی که بدن را اسیدی می کنند، کمتر، و از غذاهایی که بدن را قلیایی می کنند، بیشتر، استفاده کنیم. یعنی هر وعده ی غذایی باید شامل80 درصد مواد غذایی قلیایی و20 درصد مواد غذایی اسیدی باشد، که دورتر توضیحات جامع تر و کامل تری در این خصوص خواهم داد. اگر این راه...

فرآیند اسیدی شدن بدن چگونه رخ میدهد؟

بطور خلاصه، فرمول ساده ی ما اینست: از خوراکی هایی که بدن را اسیدی می کنند، کمتر، و از غذاهایی که بدن را قلیایی می کنند، بیشتر، استفاده کنیم. یعنی هر وعده ی غذایی باید شامل۸۰ درصد مواد غذایی قلیایی و۲۰ درصد مواد غذایی اسیدی باشد، که دورتر توضیحات جامع تر و کامل تری در این خصوص خواهم داد. اگر این راه حلی بسیار ساده، به نظر می رسد، تعجبی ندارد چراکه راه حل واقعا ساده است. اگر تعادل میان اسید و باز را در بدن خود تنظیم کنیم، مجبور نیستیم که به خاطر زیاده روی هایمان، بهایی گران بپردازیم. رژیم های غذایی گذشته نواقصی دارند که ما در صدد تکمیل آنها هستیم و می خواهیم آخرین آجر را روی دیوار بچینیم. بنابراین، شمارش کالری، وزن کردن مواد غذایی، رژیم پروتئین، رژیم های کم چرب و … را فراموش کنیم و در عوض، میزان اسیدی و قلیایی بودن بدن خود را کنترل کنیم.

سلولهای بدن انسان برای فعالیت و ادامه ی حیات خود، هرروز به انرژی نیاز دارند که این انرژی از مصرف مواد غذایی به دست می آید و بدون آن، زندگی کردن امکان پذیر نیست. مواد غذایی و اکسیژن از طریق خون به سلول ها هدایت می شوند و بر اثر سوخت و سازی که درون سلول انجام می پذیرد، انرژی تولید می شود. اما بر اثر سوخت و ساز درون سلولی ، مواد زائدی به وجود می آیند که اگر پاکسازی نشوند محیط درون سلولی اسیدی می شود. دستگاه پاکسازی یا تصفیه بدن، از بدو تولد مشغول از بین بردن پسماند های درون سلولی هستند.اگر مقدار این پسماند ها، بیش از ظرفیت دستگاه تصفیه بدن باشند، در مکان های امنی ذخیره می شوند که چربی ها یکی از مناسب ترین مکان ها هستند. هنگامی که میزان اسید بدن زیاد می شود، بدن برای تولید انرژی از چربی ها استفاده نمی کند زیرا نمی خواهد اسیدهایی که قبلا با زحمت فراوان در چربی ها ذخیره کرده است دوباره وارد خون شوند.

مواد غذایی مورد استفاده، می توانند میزان اسید موجود در بدن را افزایش و یا آن را کاهش دهند. مواد غذایی قلیایی از جمله موادی هستند که بار اسیدی بدن را کاهش می دهند. به کمک تغذیه قلیایی و کاهش تدریجی اسید، چربی های ذخیره شده می توانند شروع به سوختن کرده و تولید انرژی کنند. اسیدی یا قلیایی بودن غذای مصرفی بستگی به پسماند آن ماده ی غذایی بعد از هضم دارد. به عنوان مثال، لیمو ترش یک میوه ی اسیدی است اما به محض ترکیب با بزاق دهان و پس از عمل هضم، پسماندی قلیایی از خود برجای می گذارد. بنابراین، لیموترش یک میوه ی کاملا قلیایی محسوب می شود.

«بدن انسان روزانه بر اثر فرآیند سوخت و ساز ، مواد زائد اسیدی تولید می کند که مجبور به دفع آنهاست. این درصورتی است که اگر مواد غذایی مصرفی طوری باشند که پسماند اسیدی بیشتری تولید کنند، میزان اسیدی شدن بدن نیز افزایش می یابد و بدنبال آن عملیات سم زدایی سخت تر می شود و سموم دفع نشده به اجبار در سلول های چربی که فضای بیشتری دارند ذخیره می شوند. در نتیجه، با اسیدی شدن بدن، استعداد چربی سوزی به شدت کاهش می یابد.»

نوشابه های گازدار مثال عینی برای مواد غذایی اسیدزا هستند. یک لیوان نوشابه میزان اسید خون را به قدری افزایش می دهد که کلیه ها ناچارند برای دفع اسید های حاصل از آن ۳۲ لیوان آب مصرف کنند. نوشابه جزو مواد غذایی اسیدی است زیرا PH آن ۸/۲ می باشد.

فرآیند اسیدی شدن بدن چگونه رخ میدهد؟


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟