تنها سفر کردن رو امتحان کردی؟!


مترجم: بهنوش بارها شده به دوستام گفتم “میاین بریم سفر؟” و با جوابای تقریبا مشابهی مثل اینکه “مرخصی نمی تونم بگیرم”، “والدینم اجازه نمیدن”، “الان وقتش نیست” و … مواجه شدم. طبیعتا منتظر نموندم تا دوستام مرخصی بگیرن، والدینشون اجازه بدن و یا وقت مناسب سفر رو پیدا کنن! خودم تنها سفر کردم! خانم هایی که تنها سفر میکنن، می دونن که تنها...

مترجم: بهنوش

بارها شده به دوستام گفتم “میاین بریم سفر؟” و با جوابای تقریبا مشابهی مثل اینکه “مرخصی نمی تونم بگیرم”، “والدینم اجازه نمیدن”، “الان وقتش نیست” و … مواجه شدم. طبیعتا منتظر نموندم تا دوستام مرخصی بگیرن، والدینشون اجازه بدن و یا وقت مناسب سفر رو پیدا کنن! خودم تنها سفر کردم!

خانم هایی که تنها سفر میکنن، می دونن که تنها سفر کردن، بی نظیر ترین کار دنیاست. تنها سفر کردن اعتماد به نفس ما خانم ها رو تقویت می کنه، مهارت تصمیم گیری ما رو بالا می بره و خلاصه اینکه شما رو می تونه به فردی توانمند و مدیر تبدیل کنه. این اعتماد به نفس و توانایی کسب شده رو بعد از اتمام سفر در زندگی روزمره می تونید حس کنید.

نگرانی عزیزانتون یه مسئله طبیعی و همیشگیه ولی شما نمی تونید بخاطر نگرانی اونا از لذت تنها سفر کردن بهره نبرید. سعی کنید اونا رو متقاعد کنید که شما تنها خانومی نیستید که تنها سفر میکنه و خیلی از خانوم های دنیا و تو همین ایران خودمون هم خانوم های زیادی هستن که تنها سفر می کنن. نگرانیشون رو با توضیح اینکه اطلاعات کافی راجع به کشور مقصدتون دارید کم کنید.

اگر تا به حال تنها سفر نکردید، دل رو به دریا بزنید و برای شناخت بیشتر و بهتر شخصیت خودتون یه سفر برید. برید اون سر دنیا و منتظر اتفاقات جذاب باشید. اجازه ندید که هیچی شما رو از تنها سفر کردن منصرف کنه- شما لایق دیدن جاهای زیادی هستید.

تنها سفر کردن رو امتحان کردی؟!

درس های آموزنده تنهایی سفر کردن رو در زیر بخونید، اراده کنید، اقدامات لازم قبل سفر رو بدون هیچ معطلی انجام بدید و اولین سفر تنهایی تون رو برید:

۱- به جای رفتن به یه رستوران شیک، می تونید غذاهای هیجان انگیز بیرون رو امتحان کنید و مزه اون غذاهای خیابونی تا همیشه تو ذهنتون می مونه.

۲- لحظاتتون رو متفاوت کنید! مثلا تجربه رو زمین نشستن و با دست غذا خوردن رو تو سفر تجربه کنید.

۳- می تونید با آدمای مختلفی شروع به حرف زدن کنید و زبون محلی و بومی اون شهر رو یاد بگیرید.

۴- تو تنها سفر کردن، به آدما که نگاه می کنید به فکر فرو میرید. فکر می کنید که آدمای هرجای این دنیا با هر سن و رنگ و جنس و ترکیبی که باشن زیبا و جذاب هستن.

۵- تعدد مُهر روی گذرنامه تون خیلی جذاب تر از ساعت و کیف و کمربندیه که دارید. تو سفر یاد می گیرید که هیچی به اندازه آدما، فرهنگ و زبان تو این دنیا مهم نیست.

۶- تو سفر یاد می گیرید که هیچ اهمیتی نداره که چی پوشیدی، از کجایی و چقدر پول تو حسابت داری. یاد می گیری که خوشحالی یعنی اینکه بتونی با آدمای شهر مقصد ارتباط برقرار کنی و باهاشون تبادل نظر کنی.

۷- تا کِی میخواین کروسان و پیتزاهای ایران رو بخورید؟! بیشک طعم کروسان های فرانسه و پیتزاهای ایتالیایی هوش رو از سرتون میبره.

۸- خودتون می تونید آزادانه با عقل و هوش خودتون تصمیم بگیرید و لازم نیست از کسی اجازه بگیرید و یا نظر کسی رو بپرسید و این حس رضایتمندی عجیبی به شما میده.

۹- دیگه از نه گفتن نمی ترسید چونکه می تونید مهارت نه گفتن رو تو شهر یا کشور دیگه تمرین کنید.

۱۰- ما شجاع تر از اون چیزی هستیم که خودمون فکر می کنیم.

۱۱- می تونیم کارهایی رو انجام بدیم که یکسال پیش از انجامشون ترس داشتیم.

۱۲- هیچ کلاس درس یا محیط کاری به اندازه تنها سفر کردن آموزنده نیست.

۱۳- اگه یک بار تنها سفر برید، دیگه هیچوقت از رفتن به جاهای جدید واهمه نخواهید داشت، چراکه شما تجربه تنها بودن تو یه شهر یا کشور غریب رو داشتید و تونستید مثل یه مدیر توانمند همه چیزو مدیریت کنید.

بازم که نشستید! یک جای ایران یا دنیا رو که همیشه دوست داشتید ببینید انتخاب کنید و برای سفر به اونجا خودتون رو آماده کنید. سریع یه تاریخ برای سفرتون انتخاب کنید و آمادگی های لازم رو انجام بدین. بعد اینکه برگشتید، از خاطره های تنها سفر کردنتون برامون بنویسید…

تنها سفر کردن رو امتحان کردی؟!تنها سفر کردن رو امتحان کردی؟!

Neda kashi

More Posts



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستای جولادک الموت