باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد


باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

فیلم Tomb Raider برادران وارنر نیز نتوانست Black Panther را به زیر بکشد و به جایگاه دوم در «باکس آفیس» (Box Office) خانگی بسنده کرد. فیلم ابرقهرمانی Black Panther برای پنجمین هفته متوالی جایگاه نخست گیشه خانگی را اشغال کرد و مانع از صدرنشینی فیلم Tomb Raider در افتتاحیه‌اش از سینماهای آمریکا...

فیلم Tomb Raider برادران وارنر نیز نتوانست Black Panther را به زیر بکشد و به جایگاه دوم در «باکس آفیس» (Box Office) خانگی بسنده کرد.

فیلم ابرقهرمانی Black Panther برای پنجمین هفته متوالی جایگاه نخست گیشه خانگی را اشغال کرد و مانع از صدرنشینی فیلم Tomb Raider در افتتاحیه‌اش از سینماهای آمریکا شد. فیلم Avatar که در سال 2009 بر روی پرده رفت و لقب پرفروش‌ترین عنوان سینمایی تمام دوران را یدک می‌کشد، آخرین اثری بود که توانست 5 هفته پشت سر هم در صدر باکس آفیس خانگی دوام بیاورد؛ علاوه‌بر این، Black Panther به هفتمین اثر با فروش داخلی‌ بیش از 600 میلیون دلار تبدیل شده است و فروشش همچنان ادامه دارد. این عنوان ابرقهرمانی تنها 18 میلیون دلار تا رسیدن به جایگاه The Avengers در آمریکا فاصله دارد که با پشت سر گذاشتن آن، به پرفروش‌ترین عنوان ابرقهرمانی در باکس آفیس خانگی تبدیل خواهد شد.

از تازه واردان مطرح اکران گسترده این هفته می‌توان به فیلم Tomb Raider، اثر جدید شرکت برادران وارنر اشاره کرد که جایگاه دوم را از آن خود کرد. پدیده این هفته فیلم I Can Only Imagine شرکت «لاینزگیت» (Lionsgate) بود که در کمال ناباوری و حیرت، A Wrinkle in Time شرکت دیزنی و Love, Simon شرکت «فاکس» (Fox) را پشت سر گذاشت و با زیر سوال بردن تمام پیش‌بینی‌های صورت گرفته در جایگاه سوم قرار گرفت.

باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

در جایگاه نخست، همانند یک ماه گذشته فیلم Black Panther دیزنی و مارول را داریم که 27 میلیون دلار در آمریکا فروخت و فروش داخلی‌اش را به 605 میلیون دلار رساند. جالب است بدانید که در 19 سال اخیر تنها 3 اثر سینمایی موفق شده‌اند 5 هفته متوالی جایگاه نخست گیشه خانگی را اشغال کنند که این آثار عبارت‌اند از: Avatar ،The Sixth Sense و Black Panther.

در کنار موفقیت بازار داخلی، این عنوان در کشورهای خارج از آمریکا نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و 30 میلیون دلار دیگر به درآمد خود اضافه کرده است. به این ترتیب فروش خارجی Black Panther حدود 577.1 میلیون دلار برآورد می‌شود. فروش جهانی این اثر 1 میلیارد و 183 میلیون دلار گزارش شده است که با پشت سر گذاشتن Captain America: Civil War (با فروش 1 میلیارد و 153 میلیون دلار) و Minions (با فروش 1 میلیارد و 159 میلیون دلار) به چهاردهمین اثر سینمایی پرفروش در تاریخ باکس آفیس جای می‌گیرد.

باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

در جایگاه دوم فیلم Tomb Raider شرکت برادران وارنر به چشم می‌خورد که از روی مجموعه بازی‌های محبوبی با همین نام اقتباس شده است. این عنوان افتتاحیه‌ای 13.5 میلیون دلاری را در آمریکا تجربه کرد و به ششمین فیلم پرفروش اقتباسی از بازی‌های ویدیویی در هفته نخست تبدیل شد. در صدر لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های اقتباسی از بازی‌ها، فیلم Tomb Raider سال 2001 با بازی «آنجلینا جولی» (Angelina Jolie) قرار دارد که در هفته نخست از بازار داخلی حدود 47.7 میلیون دلار فروخت. تماشاگران روز اول فیلم Tomb Raider به این عنوان امتیاز متوسط B را اعطا کردند. طبق آمار منتشر شده، 56% از این مخاطبان مرد و 44% دیگر زن بوده که 68% از کل آن‌ها بالای 25 سال سن داشته‌اند.

از لحاط فروش خارجی، این عنوان هفته گذشته در 9 کشور بر روی پرده رفته بود که اکنون تعداد کشورهای تحت پوشش خود را به 65 بازار افزایش داده و 84.5 میلیون دلار از آن‌ها به جیب زده است. فروش خارجی این عنوان تا به این لحظه 102.5 میلیون دلار برآورد می‌شود. لازم به ذکر بوده که کشورهایی نظیر چین (با فروش 41.1 میلیون دلار و تبدیل شدن Tomb Raider به هفتمین اثر پرفروش برادران وارنر در این کشور)، روسیه (4.4 میلیون دلار)، بریتانیا (4.2 میلیون دلار)، فرانسه (3.2 میلیون دلار)، مکزیک، استرالیا و برزیل (با فروش 2.1 میلیون دلار) بیشترین سهم از فروش خارجی فیلم Tomb Raider را از آن خود کردند. این اثر 2 روز دیگر، یعنی تاریخ 21 مارس 2018 (1 فروردین 1397) در ژاپن اکران خواهد شد.

باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

در جایگاه سوم، به شکل غیرمنتظره‌ای فیلم I Can Only Imagine شرکت لاینزگیت و استودیوی «رودساید» (Roadside) دیده می‌شود که از 1 هزار و 629 سالن سینمایی آمریکایی تحت اختیار خود، 17 میلیون دلار (با میانگین فروش حیرت‌انگیز 10 هزار و 476 دلار از هر سالن) به دست آورد. این میزان هفتمین افتتاحیه پرفروش برای یک فیلم اعتقاد-محور در تاریخ باکس آفیس محسوب می‌شود و اگر مجموعه Narnia را فاکتور بگیریم، به راحتی جایگاه چهارم را نیز می‌تواند بگیرد. نزدیک‌ترین عنوان به I Can Only Imagine، فیلم Heaven is for Real سال 2014 بود که در افتتاحیه‌ خانگی‌اش 22.4 میلیون دلار فروخت. البته آن عنوان در 800 سالن سینمایی بیشتری نسبت به I Can Only Imagine به تصویر کشیده شد. مخاطبان روز اول برای فیلم I Can Only Imagine امتیاز عالی A مثبت را ثبت کردند. 67% از این مخاطبان خانم و 33% دیگر آقا بوده که 80% از کل مخاطبان آن‌ها بالای 35 سال سن داشته‌اند.

هفته آینده برای I Can Only Imagine بسیار چالش برانگیز خواهد بود چرا که سونی قرار است فیلم Paul, Apostle of Christ را به زودی اکران کند. علاوه‌بر آن شرکت «پیورفلیکس» (PureFlix) نیز فیلم God’s Not Dead: A Light in the Darkness را در چند روز آینده بر روی پرده خواهد برد. همانطور که حدس زدید، این عناوین نیز اعتقاد-محور هستند و رقیب مستقیم I Can Only Imagine به شمار می‌روند.

باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

فیلم A Wrinkle in Time شرکت دیزنی در هفته دوم از اکرانش با 50% افت فروش مواجه شده و با کسب کردن 16.56 میلیون دلار از باکس آفیس خانگی، به جایگاه چهارم راضی شد و فروش داخلی‌اش را به 61 میلیون دلار رساند. این عنوان فانتزی در کشورهای فرانسه، فیلیپین، تایلند، اندونزی و… نیز بر روی پرده نقره‌ای رفت و 3.2 میلیون دلار از 11 کشور به دست آورد. فروش خارجی A Wrinkle in Time تا کنون 10.6 میلیون دلار و فروش جهانی‌اش 71.7 میلیون دلار برآورد شده است. این فیلم هفته آینده در بریتانیا و پرو نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

در جایگاه پنجم فیلم Love, Simon قرار دارد که از 2 هزار و 402 سالن سینمایی در آمریکا حدود 11.5 میلیون دلار فروش داشته است. این اثر موفق شد در حد و اندازه انتظارات ظاهر شود و با توجه به امتیاز A مثبتی که از بینندگان روز نخستش دریافت کرد، احتمال می‌رود در هفته آینده نیز فروش خوبش را ادامه دهد. تماشاگران روز اول فیلم Love, Simon را 58% مونث و 42% دیگر را مذکر تشکیل داده که 41% از آن‌ها بالای 25 سال سن داشته‌اند.

باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

درست پشت سر Love, Simon، در جایگاه ششم فیلم Game Night، اثر مشترک برادران وارنر و استودیوی «نیو لاین» (New Line) جا خوش کرده که با افت نسبتا کم 29 درصدی مواجه شده و 5.57 میلیون دلار به فروش داخلی خود (که اکنون به 54 میلیون دلار می‌رسد) اضافه کرده است. توجه داشته باشید که تا 6 آپریل 2018 (17 فروردین 1397) هیچ کمدی بزرگسالی در سینماها اکران نمی‌شود و به همین دلیل تحلیل‌گران معتقدند فیلم Game Night تا قبل از اکران Blockers شرکت «یونیورسال» (Universal) به فروش خوبش ادامه خواهد داد.

انیمیشن Peter Rabbit شرکت سونی فروشی 5.2 میلیون دلاری را در آمرکا تجربه کرد و بر جایگاه هفتم نشست. این انیمیشن در بازار داخلی تا کنون 102 میلیون دلار فروش داشته است. فروش خارجی آن نیز رقم 15.5 میلیون دلار هفتگی و به طور کلی 42.7 میلیون دلار (از آغاز اکران تا کنون) را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که Peter Rabbit هفته‌های آتی در کشورهایی نظیر استرالیا، برزیل، آلمان، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، فرانسه، کره جنوبی و در نهایت ژاپن اکران خواهد شد.

باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

فارق از این موضوع، شرکت سونی از فروش داخلی Jumanji: Welcome to the Jungle که به تازگی از مرز 400 میلیون دلار عبور کرده بسیار راضی است. این اثر تنها 3.4 میلیون دلار تا رسیدن به فیلم Spider-Man و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین اثر سینمایی شرکت سونی در تاریخ باکس آفیس خانگی فاصله دارد. تنها نکته منفی که وجود دارد، این است که Jumanji: Welcome to the Jungle فروش دیجیتالی و بلوری خود را آغاز کرده و این مورد باعث می‌شود که بینندگان برای دیدن آن به سینماها نروند و در خانه به تماشایش بپردازند.

درست پشت سر Jumanji: Welcome to the Jungle، فیلم 7 Days in Entebbe شرکت «فوکوس» (Focus) را داریم که در 838 سالن سینمایی اکران شد و 1.6 میلیون دلار در آمریکا فروخت. بر اساس آمار منتشر شده، مخاطبان روز نخست این عنوان 59% زن و 41% مرد گزارش شده است. فیلم The Death of Stalin نیز تعداد سالن‌های سینمایی تحت پوشش خود را به 32 جایگاه افزایش داد و 580 هزار و 576 دلار (با میانگین عالیه 18 هزار و 143 دلار از هر سالن) پرفروش‌ترین عنوان در اکران محدود هفتگی لقب گرفت. در میان تازه اکران‌های بخش محدود نیز می‌توان به فیلم‌های Flower با فروش 57 هزار و 851 دلار از 3 سالن سینمایی (با میانگین 19 هزار و 284 دلار از هر سالن)، Journey’s End با فروش 12 هزار و 700 دلار از 2 سالن سینمایی و Ramen Heads با فروش 7 هزار و 14 دلار از 2 سالن سینمایی را نام برد.

هفته آینده منتظر اکران چه آثار سینمایی باشیم؟

باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

قبل از هر چیز باید اعتراف کنیم که هفته بسیار شلوغی را پیش رو داریم. هفته آینده شرکت یونیورسال فیلم Pacific Rim Uprising را در 3 هزار و 700 سالن سینمایی بر روی پرده خواهد برد. شرکت «پارامونت» (Paramount) قصد دارد فیلم Sherlock Gnomes را در بیش از 3 هزار و 500 سالن به نمایش بگذارد. «اوپن رود» (Open Road) قصد دارد فیلم Midnight Sun را در 2 هزار سالن سینمایی اکران کند. شرکت سونی در نظر دارد تا فیلم Paul, Apostle of Christ را در 1 هزار و 400 سالن سینمایی به تصویر بکشد و در نهایت شرکت «بلیکر» (Bleecker) نیز فیلم Unsane را در تعداد سالن نامشخصی بر روی پرده خواهد برد.

در ادامه می‌توانید لیست 10 اثر سینمایی پرفروش باکس آفیس این هفته را مشاهده کنید:

باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
باکس آفیس: فیلم Tomb Raider به جایگاه دوم قانع شد

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود کرک A Way Out + آپدیت و راهنمای اجرا