چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه


چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه

اگر چه در شرایط عادی، شستشوی همستر لزومی ندارد و خودشان می توانند ترشح روغن های بد بوی سطح بدن خود را مختل کنند، اما باز هم این امر برای سلامتی آن ها مضر است. در نت نوشت به چند روش برای تمیز کردن همستر ها اشاره می کنیم. نوشته چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

آیا اتاق شما به خاطر وجود همستر که در قفس است، بوی خوک دونی می دهد و نیاز به شستشوی همستر دارید؟ اگر به منبع بوی بد توجه کنید، متوجه خواهید شد که این بوی نامطلوب هم از قفس، هم از همستر است. اگر چه در شرایط عادی، همسترها به حمام کردن احتیاجی ندارند و خودشان می توانند ترشح روغن های بد بوی سطح بدن خود را مختل کنند، اما باز هم این امر برای سلامتی آن ها مضر است. در ادامه با نت‌نوشت همراه شوید تا به چند روش برای شستشوی همستر اشاره کنیم.

چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه

روش اول شستشوی همستر : استفاده از مواد مخصوص

تا حد امکان از شستشوی همستر خود پرهیز کنید. فقط زمانی همستر را به حمام ببرید که موهای بدنش به هم چسبیده باشند یا این که با مواد شیمیایی سمی خطرناک تماس داشته باشند. شستن همستر با آب، می تواند روغن های طبیعی روی سطح بدن او را بشوید و از بین ببرد.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه شستن همستر با آب
همستر های ماده در دوره پریود خود در هوای گرم، بوهای مختلفی از خود ساطع می کنند. قفس همستر خود را مرتب بشویید. بهترین راه برای مقابله با بوی بد همستر، این است که قفس او را مرتب بشویید. قبل از این که همستر را به حمام ببرید، قفسش را تمیز کنید. بعد از این کار ببینید آیا بوی بد همستر از بین رفت یا خیر؟
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه تمیز کردن قفس همستر
هر روز چک کنید که آیا بوی بد از بین رفته یا خیر و هر هفته روش خود را برای تمیز کردن قفس عوض کنید. اول مطمئن شوید که همسترتان واقعاً به حمام نیاز دارد، بعد او را به حمام ببرید. زمانی باید همستر را حمام کنید که مواد سمی و خطرناک روی بدنش چسبیده باشند و به او آسیب برسانند یا باعث خفگی او شوند. اگر بعد از شستن باز هم خطری روی بدنش دیدید، دوباره او را بشویید.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه اطمینان از نیاز همستر به حمام
ابتدا حمام خاک و شن و ماسه را امتحان کنید. اگر همستر شما زیاد کثیف نیست، یک حمام ماسه ای باید برایش کافی باشد. همستر در خاک غلط می زند و همین غلط زدن به طور طبیعی باعث از بین رفتن آلودگی ها از روی سطح بدنش می شوند.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه حمام خاک و شن و ماسه
خاک Chinchila برای حمام خاک بسیار مناسب است. این خاک را می توانید از پت شاپ ها تهیه کنید. خاک را در یک کاسه کوچک بریزید و همستر را در آن قرار دهید. مطمئن شوید که گرد و غبار ریز در شن و ماسه وجود ندارد، زیرا این گرد و غبار باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای همستر شما می شود. اگر همیشه در قفس، شن و ماسه وجود دارد، روزانه آن را چک کنید. زیرا ممکن است همستر از این ماسه ها به عنوان بستر همیشگی خود استفاده کند. در بعضی موارد هیچ راهی برای حذف آلودگی از روی موهای بدن همستر نیست یا موهایش آن قدر بلند شده اند که گره خورده اند. در این حالت می توانید آن قسمت را به راحتی به قیچی ببرید.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه قیچی کردن قسمت آلوده

روش دوم شستشوی همستر : استفاده از پارچه مرطوب

یک ظرف را با کمی آب پر کنید (دقت داشته باشید دمای آب با دمای اتاق یکی باشد). یک قطره شامپوی خانگی و بدون اسید به آن اضافه کنید و همستر را با آن تمیز کنید. اگر بعد از تمیز کردن، دانه های سفیدی روی بدن همستر دیده شود، به این معنی است که از مقدار زیادی شامپو استفاده کرده اید.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه استفاده از آب و شامپو
همستر خود را با پارچه ای تمیز پاک کنید. دقت کنید که خشک کردن را خیلی سریع انجام ندهید. مانند زمانی که او را نوازش می کنید این کار را انجام دهید.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه پاک کردن همستر با یک پارچه تمیز
با یک حوله خشک و نرم همستر را خشک کنید. این کار را به آرامی با یک حوله بسیار نرم در جهت رویش موهایش انجام دهید، به طوری که رطوبت بدن او کامل از بین برود.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه خشک کردن همستر
همستر را به قفس خودش برگردانید. مطمئن شوید که قفس تمیز و تازه است و آن را در جایی که کمی گرم تر از دمای نرمال اتاق است، قرار دهید. زیرا نباید محلی که قفس را در آن قرار می دهید، سرد باشد.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه برگرداندن همستر به قفس تمیز

روش سوم شستشوی همستر : حمام کردن همستر

در نظر بگیرید که آیا شستشوی همستر و حمام ضروری است یا خیر. فقط در مواقعی که همستر با مواد سمی در تماس بوده و نمی توانید آن را پاک کنید، بلافاصله به دامپزشک مراجعه کنید و همستر را به حمام ببرید. احتمال مرگ همستر بعد از حمام کردن ضعیف است، اما امکان مریض شدن او وجود دارد.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه لزوم استحمام همستر در صورت تماس با مواد سمی

بعضی از موقعیت هایی که همستر حتماً نیاز به حمام دارد عبارتند از:

در مواردی که با ماده ای سمی مانند ضد عفونی کننده ها، وایتکس، مواد خورنده مثل اسید یا لاک و لاک پاک کن ها برخورد داشته است. مواد چسبنده واقعاً باعث آزار و اذیت همستر می شوند. مانند آدامس که با تمیز کردن نقطه ای یا بریدن آن محل از بین نمی روند. موادی مانند ادرار نیز به پوست آسیب می رسانند. ظرفی را انتخاب کنید و داخل آن آب بریزید. اگر واقعاً قصد حمام کردن همستر را دارید بهتر است از اب آشامیدنی استفاده کنید.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه ظرف پرآب برای استحمام همستر
همستر خود را به آرامی با آب ولرم بشویید. مراقب باشید آب به صورت او نخورد. می توانید از یک پارچه یا یک مسواک نرم و لطیف برای تمیز کردن همستر استفاده کنید. به هیچ عنوان نگذارید آب بر روی صورت همستر یا قسمت های نزدیک به آن ریخته شود.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه شستن همستر به آرامی با آب ولرم
در صورت لزوم کمی شامپوی مخصوص به آب اضافه کنید. اگر مواد سمی و چسبنده با آب خالی از بین نرفتند، می توانید از چند قطره شامپو استفاده کنید و آن را در آب بریزید. مراقب باشید آب و شامپو به چشم هایش برخورد نکنند.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه افزودن شامپو به آب
همستر را با دقت بشویید. اگر از شامپو استفاده می کنید، حتما با آب آشامیدنی، شامپوها را از روی بدنش بشویید. توجه داشته باشید که هیچ شامپویی نباید روی بدنش باقی بماند.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه شستن با دقت همستر
همستر خود را با حوله ای نرم و لطیف پاک کنید. او را در یک حوله خشک و تمیز قرار دهید و با حوله ای دیگر از پایین او را مهار کنید تا فرار نکند و به راحتی بتوانید او را خشک کنید. به آرامی و نرمی و در جهت رویش موهایش او را خشک کنید.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه پاک کردن همستر با یک حوله
همستر را به قفس خودش برگردانید. مطمئن شوید هیچ رطوبتی روی بدن همستر و قفس وجود ندارد تا او بتواند به آرامی بخوابد. مقدار مواد بستر همستر باید کافی باشد تا بتواند با آن ها خود را گرم نگه دارد.
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه بازگرداندن همستر به قفس

نویسنده: فائزه قربانی

چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه

منبع: wikihow.com

چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانهچگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه
چگونگی حمام کردن و شستشوی همستر در خانه
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر چند وقت یک بار باید موها را کوتاه کرد؟