پروژه قرق چمن سلطانیه امسال اجرایی می‌شود


پروژه قرق چمن سلطانیه امسال اجرایی می‌شود

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان با اشاره به اجرای عملیات مربوط به قرق قسمتی از چمن سلطانیه که از سال 97 آغاز و به مدت 2 سال ادامه خواهد داشت، گفت: این مهم در راستای کنترل کانون ریزگرد مورد تاکید معاونت فنی اداره‌کل قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، جلیل سلطان‌نژاد در نخستین جلسه شورای اداری سال‌جاری ضمن تشریح فعالیت‌های این معاونت در سال 96 ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی پایه مراتع را از اقدامات مهم معاونت فنی در سال قبل دانست و به فعالیت‌های صورت گرفته نظیر بهبود وضعیت آرشیو طرح‌های مرتع‌داری، ترسیب کربن به سطح 22 هکتار در کهاب، مشارکت بهره‌برداران برای حفاظت از منابع‌طبیعی، بهبود مدیریت چرا با همکاری یگان حفاظت و شهرستان‌های طارم و زنجان اشاره کرد.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان با اشاره به عملیات قرق مراتع به سطح 230 و کودپاشی اراضی ملی مورد نظر به مساحت 265 هکتار در سال قبل از اجرای عملیات مربوط به تبدیل دیمزار به مساحت 102 هکتار در مدت زمان یاد شده خبر داد.

وی با بیان اینکه سال قبل 268 نفر از مرتع‌داران تحت آموزش قرار گرفتند به اعتبارات معاونت فنی نیز اشاره کرد و گفت: 463 میلیون میزان اعتبارات معاونت فنی در سال قبل بوده که با تخصیص 47 درصدی به میزان 220 میلیون تومان همراه بود.

سلطان‌نژاد ادامه داد: همه پروژه‌های عقد قرارداد شده در سال 95 در سال 96 اجرایی شد که حاصل تلاش مسئولان شهرستانی است.

وی با بیان اینکه زنجان و ماه‌نشان و ابهر بیشترین طرح‌های اصلاحی و احیایی را در سال 96 به خود اختصاص داده‌اند، تعداد عملیات مربوط به تمدید پروانه چرا 88 مورد اعلام کرد و گفت: عمده اقدامات معاونت فتی در حوزه جنگل‌کاری در نهالستان و اقدامات مربوط بوده است.

این مسئول از تهیه اطلس جنگل‌های استان از طریق مرکز تحقیقات که به عنوان نقشه اجرایی در بحث معادن و واگذاری‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت خبر داد و به اجرای عملیات مربوط به جنگلکاری چندمنظوره، تهیه طرح‌های مرتع‌داری به صورت تلفیقی، به روز کردن آمار و اطلاعات مراتع و اجرای عملیات بیولوژیکی در قالب طرح مرتع‌داری یا طرح تفصیلی و توسعه گیاهان دارویی در سال 97 خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه 350 هزار قلمه صنوبر در نهالستان آماده است که در نخستین اقدام 1000 هزار کشت خواهد شد بر لزوم استفاده بهینه از اعتبارات، افزایش سرانه جنگل در استان، نظارت بر پارک‌ها و اماکن جنگل‌کاری شده توسط مسئولان این معاونت نیز تاکید کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اتصال به اینترنت پرسرعت مدرسه 250 روستا تا پایان امسال