بدهی زندانیان غیرعمد کشور بیش از 10هزار میلیارد ریال است


بدهی زندانیان غیرعمد کشور بیش از 10هزار میلیارد ریال است

خمین- مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر 13 هزار زندانی بدهکار غیرعمد در زندان های کشور به سر می برند که برای آزادی آنها ده هزار میلیارد ریال پول نیاز است.


به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جولایی روز سه شنبه در نشست مشترک با مدیرکل زندان ها و مددکاران و مسئولان قضایی استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین، اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۹ نفر از زندانیان بدهکار غیر عمد در کشور آزاد شدند.

وی با اشاره به جایگاه عفو و گذشت در قرآن کریم، بیان کرد: بیش از ۹۷۰ میلیارد تومان بدهی زندانیان در سال گذشته در کشور بوده که ۴۰ درصد از این بدهی ها با همکاری ستاد دیه در استان های مختلف، مورد عفو طلبکاران قرار گرفت.

مدیر عامل ستاد دیه کشور بیان کرد: بیشترین بدهی های غیرعمد زندانیان، چک و مهریه است و در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ نفر زندانیان بدهکار مهریه از زندان آزاد شدند و در حال حاضر نیز دو هزار و ۵۰۰ زندانی بدهکار مهریه در زندان های کشور وجود دارد.

جولایی تصریح کرد: اصلاحیه قانون چک در کمیسیون حقوق قضایی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و اگر این اصلاحیه در صحن علنی مجلس، تصویب و ابلاغ شود، دسته چک به کسانی که اعتبار ندارند داده نمی شود و اعتبار سنجی صورت می گیرد که به دنبال آن شمار زندانیان بدهکار چک در زندان ها کاهش می یابد.

وی با اشاره به تصویب اصلاحیه قانون بیمه شخص ثالث در اردیبهشت ماه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی، افزود: با تصویب این قانون در حال حاضر زندانی راننده در زندان های کشور وجود ندارد و اگر این قانون تصویب نمی شد، شمار زندانیان راننده به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می رسید.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با بیان عملکرد مطلوب استان مرکزی در جلب مشارکت های مردمی و آزادی زندانیان بدهکار غیرعمد خاطر نشان کرد: در پنج سال گذشته ۴۴ هزار و ۶۲۵ زندانی بدهکار غیر عمد در کشور آزاد و از این تعداد استان مرکزی یک هزار و ۱۴۱ نفر آزادی زندانیان بدهکار غیر عمد داشته و در سال گذشته نیز ۲۶۷ نفر بدهکاران غیر عمد از زندان های استان مرکزی آزاد شدند.

جولایی مشارکت های مردمی را در جشن گلریزان آزادی زندانیان مهم دانست و افزود: در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری سی و یکمین جشن گلریزان، در ۳۵۰ نقطه کشور برگزار می شود.

وی اظهار کرد: با مشارکت مطلوب مردم و کمک های دولت و مجلس شورای اسلامی و در رأس آنها مقام معظم رهبری، امید است تا پایان سال جاری، حداقل ۱۰ هزار نفر از زندانیان بدهکار غیرعمد در کشور آزاد شود.

کد خبر 4297577

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)