گلشیفته فراهانی در حاشیه کن 2018: اگر مرد بودم دچار این همه مشکل نمی‌شدم


گلشیفته فراهانی در حاشیه کن 2018: اگر مرد بودم دچار این همه مشکل نمی‌شدم

گلشیفته فراهانی، بازیگر سابق سینما و تئاتر ایران، به تازگی در فیلم دختران خورشید هنرنمایی کرده و در این متن به جزئیات مصاحبه او درباره این فیلم و نظراتش راجع‌به آن می‌پردازیم. فیلم دختران خورشید به کارگردانی «اوا هوسون» (Eva Husson) یک اثر فرانسوی است که گلشیفته فراهانی را در نقش بهار و...

گلشیفته فراهانی، بازیگر سابق سینما و تئاتر ایران، به تازگی در فیلم دختران خورشید هنرنمایی کرده و در این متن به جزئیات مصاحبه او درباره این فیلم و نظراتش راجع‌به آن می‌پردازیم.

فیلم دختران خورشید به کارگردانی «اوا هوسون» (Eva Husson) یک اثر فرانسوی است که گلشیفته فراهانی را در نقش بهار و «امانوئل برکو» (Emmanuelle Bercot)، بازیگر جوان فرانسوی و برنده جایزه کن را در نقش «ماتیلد» (Mathilde) به تصویر می‌کشد.

بهار دختر جوانیست که در بازگشت به روستای محل زندگی خود در کردستان همراه با پسرش و صدها زن دیگر توسط نیروهای داعش ربوده می‌شوند و مدت‌ها در شرایطی غیرانسانی زندانی شده و مورد اذیت و آزار جنسی قرار می‌گیرند. او سرانجام فرار می‌کند و به عنوان فرمانده یک گردان ویژه از زنان مسلح کرد به نام «دختران خورشید» انتخاب می‌شود. تمامی اعضای گروه زن هستند و نقش مهمی در مبارزه علیه داعش و آزادسازی مناطق اشغالی دارند. ماتیلد نیز خبرنگار جنگی بوده که شاهد این رویدادهای تلخ و غم‌انگیز است و رابطه نزدیکی با بهار دارد.

گلشیفته فراهانی در حاشیه کن 2018: اگر مرد بودم دچار این همه مشکل نمی‌شدم

گلشیفته در مصاحبه‌ای با ایران اینترنشنال از نقشش در این فیلم و دلیل پذیرفتن آن صحبت کرده است.

سال‌ها بود که منتظر آن بودم که یک نفر راجع به زنان یزیدی فیلم بسازد، چون فکر می‌کنم این موضوعیست که باید به آن پرداخته شود و مردم چیزی درباره آن نمی‌دانند. این مسئله یکی از فجایعیست که در حال حاضر در حال وقوع است و همین حالا که من در حال مصاحبه با شما هستم، زنان بسیاری همچنان در اسارت داعش و بردگی جنسی هستند. این واقعا وحشتناک است. وقتی اوا هوسون به من گفت که می‌خواهد فیلمی راجع‌به زنان یزیدی بسازد، از فیلم‌نامه خوبی که نوشته بود تعجب کردم و با وجود این که او یک زن فرانسوی‌ست، اما نگاه بسیار درست و به‌جایی درباره این زنان دارد. بازی در این نقش برای من مسئولیت بزرگی بود و مدت‌ها منتظر آن بودم.

احتمال می‌رود که گلشیفته فراهانی جایزه نخل طلایی مراسم کن را برای نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌اش در فیلم دختران خورشید برنده شود.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
گلشیفته فراهانی در حاشیه کن 2018: اگر مرد بودم دچار این همه مشکل نمی‌شدم

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود Amirza 4.4 – آمیرزا بازی حدس کلمه اندروید