نقص ایمنی زیاد پاساژهای «استقلال» و «ایران» در همدان


نقص ایمنی زیاد پاساژهای «استقلال» و «ایران» در همدان

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان اعلام کرد: متأسفانه پس از اعلام نقص ایمنی چهار پاساژ در شهر همدان هیچ اقدامی برای رفع نواقص موجود انجام نشده است.

سیدصادق پورسینا در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی بازدیدهایی از مراکز تجاری و بافت‌های فرسوده همدان به منظور بررسی ایمنی آنها، اخطاریه‌های لازم به پاساژهای قدس، فلسطین، مرکزی و اکباتان صادر شد اما متأسفانه تا کنون هیچ‌گونه تلاشی برای رفع نواقص انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه وظیفه آتش‌شناسی ارائه خدمات مشاوره‌ای و کارشناسی است وهیچ‌گونه اختیاری برای مراکزی که نواقص ایمنی دارند، نداریم، افزود: فقط نواقص ایمنی را اعلام و برای رفع آن اخطار صادر می‌کنیم به طوریکه رونوشت‌های نواقص پاساژها را برای فرمانداری، معاونت قضایی دادگستری، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و شهرداری ارسال کردیم و هشدارهای لازم را در رابطه با نواقص پاساژهای استقلال و ایران اعلام کردیم بنابراین اقدامات بعدی در راستای ایمن‌سازی پاساژها به عهده ارگان‌های قید شده است.

وی با تأکید بر اینکه پاساژهای استقلال و ایران دارای نواقص ایمنی زیادی هستند، اظهار کرد: بیشترین نواقص ایمنی این مراکز تجاری مربوط به سیستم‌های اعلام حریق، اطفاءحریق، بافت فرسوده و سیستم‌های دسترسی به راه‌های خروج است.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه پاساژ اکباتان از پاساژهای تازه‌ساز است، اظهار کرد: نواقص این مرکز مربوط به عدم تعمیر و نگهداری مناسب تجهیزات ایمنی و مشکل در تهویه آن است.

پورسینا با بیان اینکه خوشبختانه از نیمه دوم سال 1379 در همدان، کلیه ابنیه و ساختمان‌ها ملزم به دریافت پروانه و پایان‌کار و رعایت شرایط ایمنی شدند، متذکر شد: معاونت آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی آمادگی ارائه مشاوره و خدمات ایمنی به ساختمان‌های دولتی و ادارات را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه امور صنفی کاسبان قدیمی برای تمدید پروانه کسب به آتش‌نشانی مراجعه کنند بدون شک شرایط ایمنی مغازه‌هایشان سنجیده و در صورت داشتن نقص ایمنی، رفع می‌شود.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان یادآور شد: کاسبان با مراجعه به حوزه‌های پیشگیری و آموزشی کشور می‌توانند خود را به حداقل‌های ایمنی برسانند.

پورسینا در رابطه با تجهیزات آتش‌نشانی نیز گفت: آتش‌نشانی همدان در حد بضاعت خود وارد عمل می‌شود اما متأسفانه در سیستم نقص‌هایی وجود دارد که این نقص به سراسر ایران مربوط می‌شود البته برای جبران کمبودها مکاتبات لازم را با تهران انجام دادیم که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تورآشناسازی همدان لغو شد