استقبال ریاض مالکی از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل


استقبال ریاض مالکی از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: قطعنامه‌ای که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد دبیرکل سازمان ملل را ملزم می‌کند که پیشنهادی را در عرض دو ماه مطرح کند تا ساز و کارهای حمایت‌های بین‌المللی ملت فلسطین اجرایی شود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تصویب پیش‌نویس ارائه شده از سوی الجزائر و ترکیه مبنی بر حمایت بین‌المللی از ملت فلسطینی ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: قطعنامه‌ای که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد دبیرکل سازمان ملل را ملزم می‌کند که پیشنهادی را در عرض دو ماه مطرح کند تا ساز و کارهای حمایت‌های بین‌المللی ملت فلسطین اجرایی شود.

المالکی در ادامه افزود: تصویب این قطعنامه ضربه‌ای به آمریکا محسوب می‌شود که این طرح را اصلاح می‌کند و با مخالفت اکثریت قاطع، موفقیتی برای دیپلماسی فلسطین و برای کشورهای آزاد حامی فلسطین به وجود آمد.

مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه حمایت از ملت فلسطین را با اکثریت ۱۲۰ رای در مقابل اعتراض هشت طرف و رای ممتنع ۴۵ تن تصویب کرد.

این قطعنامه ارائه شده رویکرد اسرائیل در اعمال خشونت بیش از حد علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرد و از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز خواست تا به تدوین "مکانیزم حمایت بین‌المللی" از اراضی اشغالی فلسطین توصیه کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رودخانه گمشده‌‌ای که می‌تواند چگونگی ساخت اهرام را توضیح دهد