«عید فطر» نماد همبستگی و شکوه عظیم ملت‌های اسلامی است


«عید فطر» نماد همبستگی و شکوه عظیم ملت‌های اسلامی است

امام جمعه موقت یاسوج گفت: عید فطر همایش عظیم مسلمانان بعد از یک ماه بندگی و روزه‌داری است و این عید از نمادهای اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام سید «امان‌الله حسینی‌صدر» در خطبه‌های عید فطر در بلوار عدل یاسوج، با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان، مردم ایران به‌ویژه مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: عید سعید فطر عید بزرگ و همایش عظیم مسلمانان بعد از یک ماه بندگی است و این عید را به همه بندگان و روزه داران تبریک عرض می‌کنیم.

وی با بیان این‌که اهل بیت ائمه اطهار در چندین جایگاه مسلمانان به‌ویژه شیعیان را تنها نمی‌گذارند، اظهارکرد: اول هنگام وفات است، آن هنگامی که در قبر گذاشته می‌شوند و خود و اعمالشان هستند و همه او را تنها می‌گذارند اما اهل بیت(ع)شیعیان و ارادتمندانشان را تنها نمی‌گذارند و به آن‌ها سرکشی می‌کنند.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: هنگام زنده شدن همه انسان‌ها در همایش عظیم قیامت وقتی همه حاضر می‌شوند اهل بیت(ع) به آن‌ها کمک می‌کنند.

حسینی صدر افزود: ائمه(ع) فرموده‌اند، هنگام حسابرسی وقتی که اعمال انسان‌ها از ریز تا درشت رسیدگی می‌شود ما در این موقع حساس نیز پیروان و شعیان را تنها نمی‌گذاریم و به یاری آن‌ها می‌شتابیم.

وی ادامه داد: همچنین فرموده‌اند در روز حساب و کتاب ما، اهل‌بیت آنجایی که اعمال انسان‌ها را میزان می‌کنند ما نیز در کنار شیعیان هستیم و آن‌ها را کمک می‌کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: از دیگر مواردی که ائمه اطهار در کنار شیعیان قرار دارند هنگام صراط است آن موقع است که به یاری شیعیان می‌آیند و آن‌ها را تنها نمی‌گذارند.

حسینی صدر خاطرنشان کرد: عید سعید فطر اول روز برگزیده خداست و همایش کوچکی از برگزاری همایش روز قیامت، روز اتحاد امت اسلامی است، چون یکی از نمادهای مسلمانان عید فطر است.

وی گفت: درس دیگر عید سعید فطر ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است همان گونه که امام فرمودند اگر همه مسلمانان با هم باشند دشمنان در مقابل آن‌ها نمی‌توانند مقاومت کنند و فرهنگ جهاد و مبارزه با نفس از دیگر درس‌های نماز عید فطر است.

امام جمعه موقت یاسوج افزود : در پایان عید فطر مردم فطریه پرداخت می‌کنند و به یاری فقرا می‌آیند تا به فقرا کمک کنند.

حسینی صدر اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس امسال به دلایلی از جمله انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به قدس، حمله اسرائیل به مردم مسلمان فلسطین و سوریه و شهادت آن‌ها، موفقیت‌های حزب‌الله لبنان و حامیانش در لبنان، اتحاد گروه‌های شیعه در عراق و نگرانی غربی‌ها از این اتحاد، با شکوه‌تر از سال‌های دیگر برگزار شد.

وی با اشاره به روز زمین در فلسطین تصریح کرد: روز زمین در فلسطین که بیش از 200 شهید در این روز به شهادت رسیدند و فلسطینیان و گروه‌های ضدصهیونیست در این کشور اعلام کردند شعار جدید ما پرتاب موشک در برابر پرتاب موشک است.

امام جمعه موقت یاسوج باآرزوی آن روزی که صهیونیست‌ها فلسطین را رها کنند، خاطرنشان کرد: ننگ است برای برخی کشورهای مسلمان که با دشمنان اسلام دست به دست هم دادند و هم صدا شده‌اند.

حسینی صدر ادامه داد: دشمنان به اشکال مختلف ایران اسلامی را مورد هجمه قرار دادند که یکی از این هجمه‌ها فشار اقتصادی است که برای کشورمان ایجاد کردند تا ایران اسلامی را تسلیم کنند.

وی با بیان این‌که دشمنان جنگی روانی در ایران راه‌اندازی کردند، یادآور شد: سیاه‌نمایی، مأیوس کردن مردم از آینده کشور، اختلال در وحدت مردم و مسئولان، بحران‌سازی و ترس مردم از جنگ فیزیکی از نمونه‌های بارز این جنگ روانی است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!