افزایش ظرفیت آبی کال زرکش


افزایش ظرفیت آبی کال زرکش

خسروی-شهرآراآنلاین،زهرا عطایی از ساکنان روستای کال زرکش است. او می‌گوید: وضعیت آب در این روستا واقعاً بحرانی است تا جایی که در بیشتر ساعات قطع است. تابستان که می‌رسد کم آبی و قطع آب بیشتر می‌شود. وی ادامه می‌دهد: بیشتر اهالی مجبور...


خسروی-شهرآراآنلاین،زهرا عطایی از ساکنان روستای کال زرکش است. او می‌گوید: وضعیت آب در این روستا واقعاً بحرانی است تا جایی که در بیشتر ساعات قطع است. تابستان که می‌رسد کم آبی و قطع آب بیشتر می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بیشتر اهالی مجبور هستند شب‌ها که آب وصل می‌شود دبه آب پر کنند تا در ساعت‌هایی که آب نیست، استفاده کنند.

او دلیل کم‌آبی روستای کال زرکش را استفاده دو روستای دیگر مانند باغون‌آباد از تنها منبع آب کال زرکش می‌داند.

چندی پیش نیز تعدادی از ساکنان روستای کال زرکش در پیامک‌هایی موضوع کم آبی در این روستا را به ساخت‌وسازهای باغ ویلاهای محدوده این روستا مرتبط کرده بودند.

آب‌رسانی فقط به خانه‌های داخل بافت روستا

در این‌باره مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی مشهد، کم‌آبی این روستا را این‌طور پاسخ می‌دهد: برای تأمین آب کال زرکش علاوه بر دو حلقه چاه و گرفتن یک انشعاب از شهر، یک مخزن هوایی نیز احداث کرده‌ایم که آب پس از ذخیره شدن در این منبع توزیع می‌شود.

بهزاد روغنی درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز اطراف روستا می‌گوید: ساخت‌وسازهای غیرمجاز به هیچ عنوان با کم آبی روستا ارتباط ندارد.

مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی مشهد، درباره کم‌آبی این روستا می‌افزاید: مطابق آیین‌نامه، آب‌ و فاضلاب روستایی مجاز است که به خانه‌های داخل بافت روستا انشعاب آب بدهد و آب‌رسانی کند. بنابراین متقاضی دریافت انشعاب باید نامه‌ای از دهیاری روستا مبنی بر آنکه داخل بافت روستایی ساکن است، ارائه کند.

او درباره خدمات ارائه شده به کال زرکش می‌گوید: محدوده قبل از کال زرکش، شهر محــسوب می‌شود اما محدوده بعد از کال که به سمت سه راه فردوسی ادامه می‌یابد جزو منطقه روستایی است بنابراین خدمات‌رسانی در این محدوده متفاوت از قسمت شهری است.

مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی مشهد، گنجایش منبع هوایی کال زرکش را ١۵٠ هزار لیتر آب اعلام می‌کند و ادامه می‌دهد: این منبع آب براساس بافت جمعیتی آن زمان ایجاد شد اما در سال‌های اخیر افزایش جمعیت به مشکلات کم‌آبی این محدوده دامن زده

است.

روغنی می‌افزاید: در کال زرکش به صورت طبیعی آب پس از ورود به مخزن توزیع می‌شود اما اگر مصارف بالا باشد آب بدون آنکه وارد مخزن شود به صورت مستقیم وارد شبکه توزیع می‌شود تا در حد امکان مشکل مردم رارفع کند.

مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی مشهد خاطرنشان می‌کند: البته منکر مشکل مقطعی کم‌آبی در فصل تابستان نیستیم که این موضوع نیز همراهی و مدیریت مردم را می‌طلبد.

٢ منبع ۵٠٠هزار لیتری در راه است

او برنامه‌های آب‌ و فاضلاب روستایی برای حل مشکل اهالی کال زرکش را این‌طور توضیح می‌دهد: برای حل مشکل آب این محدوده، ساخت یک مخزن زمینی با ظرفیتی بیشتر از مخزن فعلی در دستور کار است. همچنین حفر چاه‌های جدید و ایستگاه پمپاژ نیز برای تأمین آب روستای کال زرکش در نظر گرفته شده است که به محض تخصیص اعتبار این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی مشهد می‌افزاید: با توجه به جمعیت رو به رشد منطقه، در مرحله اول، یک مخزن۵٠٠ هزار لیتری و در مرحله دوم نیز مخزنی با همین ظرفیت، پیش‌بینی شده است.

منابع آب روستا فقط برای خود روستا

روغنی درباره ادعای شهروند مبنی بر توزیع آب کال زرکش در دو روستای دیگر، می‌گوید: این موضوع مربوط به سال‌های قبل است که شبکه‌ آب این روستاها به هم وصل بود اما با جداسازی شبکه، آب منبع کال زرکش فقط در این روستا توزیع می‌شود. برای روستای باغون‌آباد نیز چاه و مخزن جداگانه‌ای در نظرگرفته‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج