توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در مناطق محروم اولویت کتابخانه‌های عمومی است


توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در مناطق محروم اولویت کتابخانه‌های عمومی است

مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی کردستان با اعلام برنامه‌های خود، توسه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در مناطق محروم و روستاها را اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی از زحمات اسماعیل احمدی، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان تجلیل و محمد عبدالملکی به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

عبدالملکی در این مراسم اظهار کرد: وقتی تمدن‌های بشری را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که در هر مقطع و هر مکانی که هنجارهای جامعه علم آموزی بوده، درخشش تمدنی خیره کننده‌ای وجود داشته است.

وی افزود: در قرون سوم و چهارم سه حکومت داشته‌ایم که همه آنها در تاسیس کتابخانه، دارالعلم و دارالحکمه با هم رقابت داشته و احترام به کتابخوانی از هنجارهای آنان بوده است.

مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی کردستان با تاکید بر اینکه افراد کتابخوان باید مورد تکریم و احترام جامعه باشند، گفت: اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، تمدن نوین ایرانی اسلامی نیز به اوج خود خواهد رسید.

وی حمایت از مولفان بومی، خریداری کتاب مولفان و عرضه آن در کتابخانه‌های سراسر استان، حمایت از مطبوعات و نشریات محلی و توسعه فضاها و زیرساخت‌های کتابخانه‌ای بویژه در مناطق محروم و روستاها را از جمله اهداف خود در مدیریت این نهاد عنوان کرد.

عبدالملکی با تاکید بر تداوم سیاست انتخاب افراد متخصص، متعهد و بومی در استان تاکید و خاطرنشان کرد: جوانان متخصص و کاری می‌توانند در حوزه‌های مختلف اثرگذار باشند و باید در سطوح مختلف مدیریتی بکار گرفته شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال