بررسی میزان تحقق اولویتهای هفت گانه سازمان اوقاف در سه ماهه نخست سال 97


بررسی میزان تحقق اولویتهای هفت گانه سازمان اوقاف در سه ماهه نخست سال 97

نشست معاونین و مدیران کل ستاد سازمان اوقاف با مدیران کل استانهای این سازمان با هدف بررسی میزان تحقق اولویتهای هفت گانه سازمان اوقاف در سه ماهه نخست سال 97 و ارائه گزارشات فعالیتهای ادارات کل با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ نشست معاونین و مدیران کل ستاد سازمان اوقاف و امور خیریه با مدیران کل استانهای این سازمان صبح امروز دوم مرداد ماه با هدف بررسی میزان تحقق اولویتهای هفت گانه سازمان اوقاف در سه ماهه نخست سال 97 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف آغاز شد.
بر اساس این گزارش بررسی و ارائه گزارش عملکرد در خصوص میزان تحقق تربیت حافظان قرآن کریم در سه ماهه نخست سال جاری به تفکیک استانها و معرفی سامانه جامع حفظ قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی؛ رئیس مرکز امور قرآنی و بررسی و ارائه گزارش عملکرد این سازمان در اخذ اسناد و تثبیت مالکیت موقوفات با اولویت منابع طبیعی در سه ماهه نخست سال جاری توسط حجت‌الاسلام حسنی‌نیا؛ معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف از دیگر برنامه‌های این نشست است.


همچنین ارائه گزارش تفصیلی وضعیت اطلاعات پایه رقبات و بررسی میزان تحقق عواید نقدی و غیر نقدی موقوفات حاصل از اجارات و سرمایه‌گذاری در رقبات توسط حجت‌الاسلام محمد مهدی حاتمی؛ معاون بهره‌وری، بخش دیگری از این نشست خواهد بود.
ارائه گزارش و بررسی میزان خدمات‌دهی به مردم و اجرای امینانه نیات واقفان در سه ماهه اول سال 97 توسط حجت‌الاسلام غلامرضا عادل؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از دیگر بخش‌های این نشست است.
در این نشست حجت‌الاسلام حسین سلیمانی؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به ویژه در حوزه نخبگان و گروه‌های مرجع در سه ماهه نخست سال 97 می‌پردازد.


جمع‌بندی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و سخنرانی دکتر تویسرکانی؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دیگر بخشهای این نشست است.
گفتنی است ابتدای سال جاری اولویتهای سازمان اوقاف توسط ریاست این سازمان تشریح شد که عبارتند از: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، عمران و آبادانی بقاع متبرکه به‌طور کامل و براساس زمان‌بندی و برنامه مشخص، عمران و آبادانی موقوفات و رقبات در چارچوب زمان‌بندی مشخص، اخذ سند رسمی برای موقوفات کشور به‌منظور تثبیت مالکیت، بهینه‌سازی و تکریم منابع انسانی با هدف ارتقاء سطح کارآمدی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با محوریت وقف جمعی و با رویکرد نخبگان و مردم و خدمات‌دهی به مردم در راستای اجرای نیات واقفان نیک‌اندیش.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا