نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10


Task View یک سیستم قدرتمند است که راه آسان برای تغییر بین برنامه‌های در حال اجرا، کار با دسکتاپ‌های مجازی و فعالیت‌های تایم لاین را انجام می‌دهد و در این راهنما شما یاد خواهید گرفت که از آن استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید. Task View ویندوز 10 یک سیستم است که تجربه‌ای را برای کار با برنامه‌های متعدد فراهم...

Task View یک سیستم قدرتمند است که راه آسان برای تغییر بین برنامه‌های در حال اجرا، کار با دسکتاپ‌های مجازی و فعالیت‌های تایم لاین را انجام می‌دهد و در این راهنما شما یاد خواهید گرفت که از آن استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

Task View ویندوز ۱۰ یک سیستم است که تجربه‌ای را برای کار با برنامه‌های متعدد فراهم می‌کند. با این کار شما می‌توانید به سرعت بین برنامه‌های باز سوییچ کنید و پروژه‌ها را روی دسکتاپ جداگانه پخش کنید تا تمرکز خود را روی یک کار خاص تمرکز کنید.

علاوه بر این، با به‌روزرسانی آوریل ۲۰۱۸، Task View نیز Timeline را معرفی می‌کند که مانند یک ماشین زمان کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌هایی را که قبلا در یک کامپیوتر مشابه با یک حساب مایکروسافت کار می‌کردید، از سر بگیرید.

در این راهنمای ویندوز ۱۰، ما به شما شروع به کار با Task View را به شما آموزش می‌دهیم تا بهبود تجربه چند کاره خود را در هنگام کار با برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف داشته باشید.

نحوه شروع کار با Task View

Task View در ابتدا طراحی شده بود تا سریع‌تر بین برنامه‌های در حال اجرا سوئیچ کنید. با این حال، از زمانی که برای اولین بار معرفی شد، این ویژگی در حال پیشرفت بوده است و اکنون می‌توانید فعالیت‌هایی را که در گذشته کار کرده‌اید، ادامه دهید و همچنین از دسکتاپ‌های مجازی برای سازماندهی وظایف مرتبط استفاده کنید.

استفاده از سوییچ وظیفه

Task View عملکرد اصلی این است که تجربه‌ای را برای سرعت سوییچ بین برنامه‌های در حال اجرا فراهم کنید.

-دسترسی به Task View

در ویندوز ۱۰ حداقل دو راه برای دسترسی وجود دارد. شما می‌توانید روی دکمه Task View در نوار وظیفه کلیک کنید، یا از کلید میانبر Windows + Tab استفاده کنید.

نکته سریع: اگر دکمه را نمی‌بینید، روی تسکبار راست کلیک و گزینه Show Task View را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

-کار با Task View

در داخل Task View، برنامه‌های در حال اجرا شما در وسط صفحه فهرست می‌شوند، که می‌توانید برای تغییر به یک برنامه خاص روی آن کلیک کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

همچنین می‌توانید برای دسترسی به منوی context روی یک برنامه راست کلیک کنید؛ برای انجام برخی از وظایف رایج، از جمله توانایی snap به برنامه به سمت چپ یا راست روی صفحه، انتقال آن به یک دسکتاپ مجازی دیگری یا پنجره‌های مختلف در دسکتاپ‌ها و گزینه‌ای برای بستن سریع برنامه.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

-Windows key + Tab در مقابل Alt + Tab

علاوه بر دسکتاپ مجازی، میان کلید میانبر Windows key + Tab و میانبر Alt + Tab تفاوتی وجود دارد. در حالی که هر دو کلیدهای میانبر دسترسی به یک لیست از برنامه‌های در حال اجرا خود را دارند، Windows key + Tab تنها برنامه‌های اجرا شده در یک دسکتاپ خاص را نشان می‌دهد. همچنین رابط کاربری موجود را شامل می‌شود که شامل کنترل‌های مدیریت دسکتاپ‌های مجازی و لیستی از فعالیت‌های تایم لاین شما است.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

-Windows key + Tab (چپ)، Alt + Tab (راست)

از سوی دیگر، هنگام استفاده از میانبر صفحه کلید Alt + Tab، به لیستی از تمام برنامه‌های در حال اجرا خود دسترسی پیدا می‌کنید بدون توجه به اینکه دسکتاپ مجازی آن‌ها در حال اجرا هستند. علاوه بر این، شما می‌توانید با فشار دادن میانبر بین برنامه‌ها سوییچ کنید و هنگامی که شما یک برنامه خاص را باز می‌کنید، آن شما را به آن برنامه که روی دسکتاپ در حال اجرا است، می‌برد.

استفاده از دسکتاپ‌های مجازی

دسکتاپ مجازی یک ویژگی آسان برای استفاده در Task View طراحی شده برای کمک به سازماندهی فعالیت‌های مرتبط به گروه‌ها است.

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید محیط‌های متعددی ایجاد کنید که هر کدام می‌توانند برنامه‌های مختلفی را اجرا کنند که تمرکز شما روی یک پروژه خاص است. به طور معمول، این ویژگی مفید است برای حفظ وظایف کاری جدا از وظایف شخصی خود یا هنگامی که چند وظیفه‌ای بین فعالیت‌های مختلف و شما چند مانیتور ندارید.

-دسترسی به دسکتاپ مجازی

روی دکمه Task View در نوار وظیفه کلیک کنید یا از کلید میانبر Windows key + Tab استفاده کنید.

در حالی که در Task View، دسکتاپ‌های مجازی در بالا ظاهر می شوند.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

اگر از چند دسکتاپ استفاده می‌کنید، یک پیش نمایش برای هر دسکتاپ مجازی ظاهر می‌شود که با ماوس می‌توانید آن را انتخاب کنید تا برنامه‌های در حال اجرا را در یک محیط مجازی خاص انتخاب کنید.

-کار با دسکتاپ مجازی

در ویندوز ۱۰، شما می‌توانید هر تعداد دسکتاپ که بخواهید، درست کنید، تنها چیزی که شما باید انجام دهید برای شروع، کلیک روی دکمه New desktop است.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

شما همچنین می‌توانید کلید میانبر کلید Windows key + Ctrl + D را برای ایجاد یک دسکتاپ جدید استفاده کنید.

اگر می‌خواهید دسکتاپ را حذف کنید، به سادگی Task View را باز کنید و روی دکمه X در گوشه سمت راست دسکتاپ مجازی کلیک کنید (برنامه‌های موجود در آن دسکتاپ به طور خودکار به دسکتاپ اصلی اضافه می‌شوند).

برای سوییچ بین دسکتاپ‌ها، فقط روی تصویر بند انگشتی محیط مجازی که می‌خواهید استفاده کنید کلیک کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

همچنین امکان حرکت سریع میان دسکتاپ با استفاده از کلید میانبر Windows key + Ctrl + Left یا Windows key + Ctrl + Right وجود دارد.

اگر شما نیاز به حرکت دادن برنامه‌ها بین محیط‌های مجازی دارید، روی برنامه کلیک راست کرده و Move to را انتخاب و دسکتاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

همچنین شما می‌توانید یک برنامه در حال اجرا را به دسکتاپ مجازی مورد نظر خود بکشید و رها کنید. شما حتی می توانید برنامه را روی دکمه + رها کنید، در این صورت، یک دسکتاپ مجازی جدید با برنامه ایجاد خواهد کرد.

اگر چه دسکتاپ مجازی یک ویژگی برای جدا سازی فعالیت‌ها به گروه‌ها است، گاهی اوقات، شما نیاز به یک برنامه در تمام دسکتاپ‌ها دارید.

اگر شما نیاز دارید یک برنامه یا یک پنجره را روی تمام دسکتاپ‌ها نشان دهید، در حالی که در Task View، روی برنامه کلیک راست کرده و یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید:

Show this window on all desktops Show windows from this app on all desktops

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

-تنظیمات دسکتاپ مجازی

در حالی که دسکتاپ‌های مجازی یک ویژگی ساده هستند، با استفاده از برنامه تنظیمات، می‌توانید چند گزینه را سفارشی کنید تا تجربه بهتری داشته باشید.

تنظیمات را باز کنید. روی Devices کلیک کنید. روی Multitasking کلیک کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

در قسمت “Virtual desktops”، شما دو منوی کشویی را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد تا تصمیم بگیرید که آیا نوار وظیفه و با فشار دادن کلید میانبر «Alt + Tab» پنجره‌های باز فقط روی دسکتاپی که شما قرار دارید نشان داده شوند یا در تمام دسکتاپ‌های مجازی.

استفاده از تایم لاین

ویژگی Timeline این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازد تا به‌سرعت و به‌ آسانی در زمان سفر کرده و کاری را که در گذشته (تا ۳۰ روز) مشغول انجام آن بودند به‌ راحتی پیدا کنند. این قابلیت به‌ واسطه یک نمای بصری که دارای اسکرول بار است کار می‌کند، شما را قادر می‌سازد تا در میان اپلیکیشن‌ها و فایل‌های پیشین خود به‌راحتی سفر کنید.

فعالیت‌ها می‌توانند مقالاتی را که در مایکروسافت اج، یک سند آفیس یا کار از برنامه‌ای که شما در رایانه خود یا از یک دستگاه دیگر متصل به همان حساب مایکروسافت، از جمله در دستگاه اندرویدی یا iOS خود، انجام داده اید، انجام دهید.

-دسترسی به تایم لاین

برای دسترسی به Timeline، روی دکمه Task View در نوار وظیفه کلیک کنید یا از کلید میانبر Windows key + Tab استفاده کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

در Task View، Timeline در پایین صفحه ظاهر می‌شود.

-کار با تایم لاین

TimeLine، روشی جدید برای بازگشت به فعالیت‌های گذشته و به همان شکلی که رها شده بودند معرفی می‌کند. با کمک این ویژگی شما می‌توانید به هر فعالیتی که در کامپیوتر خود یا هر کامپیوتر دیگری، حتی دستگاه‌های اندروید و iOS شروع کرده بودید باز گردید.

آیتم ها بر اساس تاریخ گروه بندی می‌شوند و هر روز دو ردیف از فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد، اما تعداد آیتم‌ها به طور عمده به سایز صفحه نمایش شما بستگی دارد.

برای بازگرداندن یک کار، روی یک مورد از لیست کلیک کنید. اگر فعالیتی که می‌خواهید رزومه را فهرست کنید فهرست نشده است، برای دسترسی به یک روز کامل فعالیت ها، می‌توانید روی دکمه See all کلیک کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

در صفحه، نوار اسکرول سمت راست به شما کمک می‌کند تا در سرتاسر تایم لاین کاوش کنید. همچنین می‌توانید از دکمه جستجو در بالا سمت راست برای استفاده سریع از یک فعالیت خاص با استفاده از کلمات کلیدی استفاده کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

اگر شما نیاز به حذف فعالیت‌ها دارید، همیشه می‌توانید روی یک آیتم راست کلیک کرده و گزینه Remove را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید گزینه Clear all را برای حذف همه فعالیت‌ها برای یک روز خاص انتخاب کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

در نتیجه Timeline یک ویژگی است که در سراسر دستگاه‌ها کار می‌کند، به منظور تمایز فعالیت‌های ناشی از یک دستگاه دیگر، متوجه خواهید شد که فعالیت‌ها شامل نام رایانه‌ای است که در آن کار را شروع کرده‌اید.

-شخصی سازی تایم لاین

با استفاده از برنامه تنظیمات امکان فعال کردن، غیرفعال کردن و سفارشی کردن قسمت‌های مختلف و قابلیت‌های تایم لاین امکان پذیر است.

تنظیمات را باز کنید. روی Privacy کلیک کنید. روی Activity history کلیک کنید.

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

در بخش «Activity history» شما دو گزینه را پیدا خواهید کرد:

Let Windows collect my activities from this PC: این گزینه به طور پیش فرض فعال شده است و برای کار با تایم لاین باید فعال باشد. Let Windows sync my activities from this PC to the cloud: این گزینه به طور پیش فرض غیر فعال شده است و شما باید آن را برای دسترسی به ۳۰ روز فعالیت و پیگیری کارها در سایر دستگاه‌ها روشن کنید. در غیر این صورت، ویندوز ۱۰ تنها چهار روز دسترسی به فعالیت‌های گذشته را فراهم می‌کند.

روی Task View، تایم لاین فعالیت‌های مربوط به همه حساب‌های مایکروسافت مربوط به دستگاه شما را لیست می‌کند. اگر از چندین حساب استفاده می‌کنید، در قسمت «Show activities from accounts»، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام فعالیت را نمایش دهد.

در حالی که غیر فعال‌سازی تمام حساب‌ها از نشان دادن فعالیت‌ها ، تایم لاین را در Task View غیرفعال می‌کند، مگر اینکه واضح باشد اجازه دهید ویندوز از این کامپیوتر فعالیت‌های خود جمع‌آوری کند و اجازه دهید فعالیت‌ها را از این کامپیوتر به گزینه‌های ابری هماهنگ کند، ویندوز ۱۰ به جمع‌آوری و تقسیم فعالیت‌های خود در دستگاه‌های دیگر ادامه خواهد داد.

منبع

نحوه استفاده از ویژگی Task View روی ویندوز 10

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟