راهنمای برنامه ریزی عروسی برای برپایی یک جشن فوق العاده


یکی از مهم ترین روزها در زندگی هر فردی روز عروسی است بنابراین بهتر است شما با نحوه برنامه ریزی عروسی و اقداماتی که قبل و بعد از برگزاری جشن عروسی انجام می شود آشنا شوید تا بتوانید جشن عروسی تان را بدون هیج کم و کاستی برگزار کنید. راهنمای کامل برنامه ریزی عروسی عروس و داماد آغاز زندگی مشترک شان را از طریق جشن عروسی به دوستان و اطرافیان خود اعلام...

یکی از مهم ترین روزها در زندگی هر فردی روز عروسی است بنابراین بهتر است شما با نحوه برنامه ریزی عروسی و اقداماتی که قبل و بعد از برگزاری جشن عروسی انجام می شود آشنا شوید تا بتوانید جشن عروسی تان را بدون هیج کم و کاستی برگزار کنید.

راهنمای کامل برنامه ریزی عروسی

عروس و داماد آغاز زندگی مشترک شان را از طریق جشن عروسی به دوستان و اطرافیان خود اعلام می کنند بنابراین جشن عروسی باید به نحو احسن برگزار شود. در ادامه راهنمای برنامه ریزی مراسم عروسی برای برپایی یک جشن مجلل را مطالعه خواهید کرد که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرند.

راهنمای برنامه ریزی عروسی برای برپایی یک جشن فوق العاده

نحوه برنامه ریزی جشن عروسی

برنامه ریزی عروسی یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای برپایی یک جشن عروسی مجلل و ایده آل انجام شود و بهتر است شما قبل از هر چیز برنامه ریزی دقیقی را برای انجام هر یک از کارهایتان داشته باشید.

راهنمای برنامه ریزی عروسی برای برپایی یک جشن فوق العاده

گام اول : مشخص کردن تاریخ جشن عروسی

انتخاب تاریخ جشن عروسی یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام شود. روزهای تعطیل برای برگزاری جشن عروسی مناسب هستند زیرا همه مهمان ها به راحتی می توانند در جشن عروسی شما حضور داشته باشند بنابراین بهتر است در صورت امکان روزهای تعطیل را برای برگزاری جشن عروسی تان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است عروس و داماد برای انتخاب تاریخ جشن عروسی با بزرگان و خانواده خود مشورت کنند تا جشن عروسی شان با یکی از جشن ها و یا مراسم خانوادگی تداخل نداشته باشد.

گام دوم : تهیه لیست مهمان ها

قبل از هماهنگی با تالار و یا باغ عروسی بهتر است اسامی مهمان هایتان را روی کاغذ بیاورید توجه داشته باشید که بهتر است نام هر خانواده و تعداد نفرات آن ها را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید با آگاهی از تعداد نفرات مهمان هایتان برای رزرو باغ و یا تالار اقدام کنید.

گام سوم : میزان بودجه مورد نیاز

میزان بوجه ای که شما برای برپایی جشن عروسی تان در نظر گرفته اید مهم ترین مسئله است بنابراین بهتر است شما ابتدا میزان بودجه تان را مشخص کنید و هزینه های تالار و ماشین عروس و مزون عروس و آرایشگاه عروس و آتلیه را تفکیک کنید تا با کمبود بودجه برای برگزاری جشن عروسی تان مواجه نشوید.

راهنمای برنامه ریزی عروسی برای برپایی یک جشن فوق العاده

گام چهارم : رزرو تالار

برای رزرو تالار و یا باغ باید زودتر اقدام کنید. حداقل زمان برای رزرو تالار و یا باغ عروسی از شش ماه قبل از برگزاری جشن عروسی است.

گام پنجم : آتلیه فیلم و عکس

تنظیم قرارداد با آتلیه عکس و فیلم یکی از کارهای وقتگیر است و بهتر است عروس و داماد چند ماه قبل از جشن عروسی برای انتخاب آتلیه ای مناسب اقدام کنند.

گام ششم : آرایشگاه عروس

آرایشگاه عروسی را ۵ ماه قبل از برگزاری جشن عروسی انتخاب کنید و بهتر است در این زمینه از آشنایان و نزدیکان خود که به تازگی ازدواج کرده اند کمک بگیرید تا از تجربه آن ها استفاده نمایید.

گام هفتم : تهیه لباس عروس و کت و شلوار داماد

یکی از مهم ترین بخش های برنامه ریزی برای عروسی انتخاب لباس برای عروس و داماد می باشد و شما باید همه وسواس و حساسیت خود را خرج کنید تا بتوانید لباس عروس و کت و شلوار مناسبی را برای خود و همسرتان تهیه کنید.

راهنمای برنامه ریزی عروسی برای برپایی یک جشن فوق العاده

گام هشتم : ماشین عروس

برای اجاره و انتخاب ماشین عروس باید از دو ماه قبل همه برنامه ریزی هایتان را با صاحب ماشین انجام دهید و برای تزیین ماشین عروس بهتر است از یک ماه قبل از جشن عروسی با گل فروشی هماهنگ کنید. توجه داشته باشید که بهتر است گل فروشی را که برای تزیین ماشین عروس انتخاب کرده اید کمترین مسافت را با تالار و یا باغ عروسی داشته باشد.

گام نهم : منزل جدید

یکی از مهم ترین دغدغه برای عروس و داماد آماده سازی منزل جدید برای زندگی مشترک است که بهتر است شما یک ماه قبل از جشن عروسی همه کارهای مربوط به منزل جدید از قبیل چیدمان و تزیین منزل عروس و … را انجام دهید.

گام دهم : توزیع کارت عروس در بین مهمان ها

روی کارت عروسی ابتدا اسامی مهمان ها را بنویسید سپس کارت عروسی را در بین مهمان ها توزیع کنید.

راهنمای برنامه ریزی عروسی برای برپایی یک جشن فوق العاده

در این بخش از تزئینات عروس مجله آرگا با مراحل برنامه ریزی عروسی آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید برای برگزاری جشن عروسی تان برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و کارهایتان را بر اساس اولویت انجام دهید.

منبع : آرگا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...