ریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایران


فرمول یک ایران – تیم فرمول یک ایران به عنوان بزرگترین سایت خبری موتوراسپورت در ایران با در نظر گرفتن سیاست های جدیدی برای فصل 2019، قصد این را دارد که با معرفی و حمایت از نخبگان و جوانان مستعد ایرانی و اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط به آنها حمایت های لازمه را از آنها به عمل آورد. در دومین قسمت از این سری برنامه که با نام ریس تاک آنرا دنبال می...

فرمول یک ایران – تیم فرمول یک ایران به عنوان بزرگترین سایت خبری موتوراسپورت در ایران با در نظر گرفتن سیاست های جدیدی برای فصل 2019، قصد این را دارد که با معرفی و حمایت از نخبگان و جوانان مستعد ایرانی و اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط به آنها حمایت های لازمه را از آنها به عمل آورد. در دومین قسمت از این سری برنامه که با نام ریس تاک آنرا دنبال می کنیم میزبان نیما و امین محمد حسینی، دوقلو های موتوراسپرت ایران هستیم.

ریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایرانریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایران نیما و امین محمد حسینی – دوقلوهای موتوراسپرت ایران

خب بچه ها یخورده از خودتون بگید، چند سالتونه و کجای ایران زندگی می کنین!؟

سلام به همه مردم ایران، ما تازه وارد هفده سال شدیم و متولد شیراز هستیم اما بزرگ شده ی اهواز هستیم.من قل اول امین محمد حسینی هستم و من قل دوم نیما محمد حسینی هستم

انگیزتون برای اینکه وارد مسابقات اتومبیلرانی بشید چی بوده؟

همیشه انگیزه ما این بوده که میخوایم بهترین ها را در اتومبیل رانی و فرمول ۱بدست بیاریم اما در این۵ سال حضورمون در کارتینگ یک سری سد ها جلو ما قرار گرفت اما ما از هر لحظه استفاده کردیم برای بهتر شدن در این زمینه مثل جمع آوری اطلاعات از فرمول۴ تا فرمول۱ بوده، ولی امسال برنامه هایی داریم که تا عملی نشدن جایی مطرح نمی کنیم ‌منتظر خبر های عالی از ما باشید.

خانوادتون برای اینکه شما وارد اتومبیلرانی بشید، مخالفتی نداشتند؟

در این ۵سال خیلی مخالفت ها شده است که چرا این رشته!! اما بعد از گذشت چند مدت فهمیدند که این مخالفت ها روی ما تاثیری ندارد و ما روز به روز اشتیاقمان بیشتر می شود

درس و مدرسه رو هم موازی با مسابقات ادامه میدین یا اینکه نه فقط متمرکزین روو مسابقات؟

بله درسمان هم موازی با مسابقات ادامه میدهیم و سعی میکنیم تعادلی بین این دو برقرار باشد.

از کی و کجا تمرینات رو شروع کردین؟

ما از محرم سال ۹۳ استارتمان را زدیم البته تا چند ماه به طور تفریحی در پیست رفت و آمد داشتیم اما بعد از چند ماه در مسابقه ای شرکت کردیم که عملکرد خوبی نشان دادیم و در کلاس های آموزشی کارتینگ(آماتور) در پیست سورنا اهواز شرکت کردیم که شامل آشنایی با پرچم ها و ریسینگ لاین و ترمز گیری و… می‌شد،بعد از آن بلا فاصله در کلاس نیم حرفه ای شرکت کردیم.در چندین مسابقه شرکت کردیم که خیلی تونستیم تجربه کسب کنیم و وقتی چند مدت گذشت دوست داشتیم به طور حرفه ای تر فعالیت کنیم به همین دلیل اول با کارت روتکس مکس ۱۲۵ سی سی استادمون شروع کردیم که شروع جالبی بود چون هم حجم موتور بیشتری داشت و هم هیجان و ادرنالین بیشتری به ما منتقل می‌کرد ، خیلی صادقانه بگیم درحدی بود که شب ها خواب مان نمی برد از هیجان ،این هم گذشت و بعد چند سال دوباره مسابقه های بیرل کاپ (یک ساعته )کشوری شروع شد که هر تیم از سه راننده تشکیل می‌شد ،اولیش داخل قم بود (اردیبهشت۹۶ )که در دور اول مسابقه موتور شاتون زد ، که میشه گفت فقط تمرین کردیم و در پیستی متفاوت رانندگی کردیم از همان جا بود که بدنسازیمان را شروع کردیم تا ان بدن مناسب برای یک راننده را بدست بیاوریم .دومیش در کرمان برگزار شد(آذر۹۶) که ۷تیم شرکت کرده بودن از شهرهای مختلف ایران و به دلیل طولانی بودن مسیر اهواز- کرمان ما بعداز ظهر روز قبل مسابقه رسیدیم و فقط ۲ساعت در سرمای کرمان تونستیم تمرین کنیم و در روز مسابقه ما عملکرد خیلی خوبی نشان دادیم که راننده اول که پوزیشن ۱زده بود،پوزیشن ۷ تموم کرد و قرار بود امین راننده دوم باشد که به دلیل مشکلی برای امین پیش امد نیما راننده دوم شد ولی کسی نفهمید و پوزیشن ۴تمام کرد و امین هم راند سوم از پوزیشن ۴شروع کرد اما در استار مسابقه با راننده های دیگر درگیر شد و تا اوایل مسابقه پوزیشن ۷بود و با سبقت هایی که گرفت پوزیشن ۴ تمام کرد و در کل مقام چهارم تیمی را کسب کردیم که تجربه های عالی کسب کردیم که شامل سبقت گرفتن هم می‌شود بعد از آن با ماشین راننده هایی که توی پیست، ماشین اجاره میدادند تمرین می‌کردیم و در کنار این،مرتب تمرین های بدنسازیمان را هم انجام میدهیم.

ریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایرانریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایران نیما و امین محمد حسینی – دوقلوهای موتوراسپرت ایران

آیا شهری که هستید تجهیزات لازم و پیستی که ابتدایی ترین نیازهاتون رو براورده کنه رو داره یا اینکه باید برید به یه شهر دیگه واسه این کار؟

بله اهواز پیست لازم برای تمرینات را دارد، خیلی راحت بگم نه نداره ولی بعضی از شرکت ها هستند که از راننده ها حمایت می‌کنند اما از ما تا الان حمایتی نشده..!

اردوهای داخلی داریم اصلا واسه حمایت از استعداد های جوان موتوراسپرت یا اینکه نه اصلا چنین چیزی نداریم! شده برای تمرین به کشوری خارجی برید و اینکه مربی خاصی دارید؟

نه تا حالا به خارج از کشور برای تمرین نرفتیم اما برنامه هایی برای خارج از کشور داریم که همان طور که قبلا هم اشاره کردیم تا عملی شدنشون اجازه صحبت کردن از این برنامه ای که داریم رو نداریم و فعلا ما خودمون مربی خودمون هستیم .

برای سال جدید چه برنامه ای دارید؟قدم بعدی که فکر میکنید براتون تغییر ایجاد می کنه چی می تونه باشه؟

برنامه ما برای سال ۹۸ خیلی فوق العادست ، ما با تیم کارتینگ انگلیسی برنامه تست و مسابقات اروپایی را داریم که بعد ارزیابی های آن ها درباره فرمولا صحبت میکنیم ، (آنقدر خودمان را آماده کردیم از لحاظ روانی و جسمی که حتی برای فرمولا هم آماده هستیم و فقط خودمان میدانیم که چی استعدادی در رانندگی داریم)، قدم بعدی برای ما همین برنامه ادامه دادن کارتینگ در انگلیس و رسیدن فرمولا است که مطمئنیم تغییر فوق العاده ایجاد می‌کند.

چه کسی توو این مسیری که دارید میرید رو به عنوان الگوی خودتون در نظر گرفتید؟

اره الگوی ما در اتومبیلرانی لوییس همیلتون هست و در واقع ما تیم مرسدس را دنبال میکنیم. انگیزه ما اینه که باور قلبی که به استعدادمون داریم کافیه برای رسیدن به هدفمون.

ریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایرانریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایران تمرینات خانگی دوقلوهای موتوراسپرت ایران

دوقلو بودنتون روو رقابتتون تاثیر میزاره یا اینکه نه حال میدین به هم توو مسابقه؟

نه اتفاقا دوقلو بودنمون خیلی خوبه چون دوتامون مثل مربی اشکال هامون رو به هم گوش زد میکینم و حتی گاهی اوقات پیش اومده که چند صدم ثانیه با هم فاصله داریم، کم پیش اومده داخل مسابقه باهم باشیم ولی وقتی هم بودیم کار تیمی مون خوب بوده.

اینکه در خانواده تنها نیستید و دوتا برادرید اونهم با هدف های مشترک، چقدر این مسئله میتونه در پیشبرد اهدافتون بهتون کمک کنه؟

خیلی این مسئله از لحاظ پیشبرد هدفی که داریم بهمون کمک میکنه، اعتماد به نفس و انگیزمون خیلی بالاتر میره وقتیکه باهمیم و از این بابت خدا رو شاکریم.

ریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایرانریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایران خودروی کارتینگ – پیست کرمان

برای ماشین های کارتینگتون اسم هم انتخاب کردید؟

ما ماشین کارتینگ نداریم ولی باماشین های بچه های پیست تمرین کردیم.

راننده های مورد علاقتون چه کسایی هستند؟ چه تیمی رو دوس دارید؟

راننده های مورد علاقه ما لوییس همیلتون و والتری بوتاس هستند اما در کنار اینها، راننده های دیگه رو هم دنبال میکنیم و تیم مورد علاقه ما مرسدسِ.

ریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایرانریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایران لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – استرالیا 2019

دوست دارید وارد فرمول یک بشید فقط؛ تا الان شده که به گرایش های دیگه موتوراسپرت علاقه داشته باشید: مثل رالی، ناسکار، ایندی؟

بله تمام تلاش وتمرین های ما برای رسیدن به فرمول یک هستش، نه ما در واقع علاقه فوق العاده ایی به کلاس چرخ باز داریم فقط .

علاقه ای به موتورسواری دارید؟ به شرکت در رقابت های موتوجی پی فکر کردید؟

نه شاید بعضی موقع ها موتوجی پی نگاه کنیم اما اصلا علاقه ای به فعالیت حرفه ای در این رشته نداریم.

خارج از دنیای موتوراسپرت، خودروی محبوب شما چه خودروییه؟

خودرو و شرکت خودرو سازی محبوب ما مرسدس بنز است و کلاس سی ال ای و جی تی ار شو خیلی دوست داریم البته که مکلارن سنا هم جز ماشین های محبوب ماست.

به نظرتون امسال کدوم راننده و کدوم تیم قهرمان جهان فرمول یک میشن؟

بنظرمون امسال مرسدس بازهم بتونه عملکرد خوبی نشون بده ولی مکس ورشتپن هم شاید یکی از گزینه های قهرمانی باشد همینطور سباستین فتل. خیلی ممنون برای حمایتتون امیدوارم امسال خبرهای عالی از ما بشنوید.

ما ازتون حمایت می کنیم در همه زمان ها، امید که پرچم داری کنید، بهتون افتخار می کنیم.

ریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایرانریس تاک؛ نیما و امین محمد حسینی دوقلوهای موتوراسپرت ایران نیما و امین محمد حسینی – دوقلوهای موتوراسپرت ایران

قسمت اول این سری گپ و گفت ها:

ریس تاک؛ کیوان سوری، راننده ایرانی فرمول 3

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها