تلاش برای ارتقای روستاها به شهر اقدام چندان درستی نیست


تلاش برای ارتقای روستاها به شهر اقدام چندان درستی نیست

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: برخی فکر می کنند تبدیل روستا به شهر، اقدامی بزرگ است که عمدتا با هدف افزایش اعتبارات و یا دیگر امکانات صورت می گیرد و حال آنکه باید به سمتی برویم که روستاها احساس کنند روستا بودن برای آنان سود بیشتری دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا سیدسعید جلالی در نشست با فرمانداران خراسان شمالی اظهار داشت: وزارت کشور برای تقویت ساختار و استحکام روستاها گام برداشته و با درجه بندی روستاها موضوع توانمندسازی روستاها را در دستور کار دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود با تقویت ساختار روستایی به صورت اساسی با موضوع روستازدایی مقابله شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح کدگذاری آبادی ها، با هدف مدیریت بحران و برنامه ریزی ملی گفت: در قالب این طرح باید ۲۰۰ هزار نقطه کشور کدگذاری شود، اما باید مراقب بود تا فساد و درگیری اجتماعی ایجاد نشود.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: تعیین حدود و اجرای طرح های تقسیمات کشوری باید موجب نشاط و انبساط اجتماعی شود.

جلالی با بیان اینکه برای ایجاد عناصر جدید تقسیماتی، سه عنصر جمعیت، ساختار و نیاز منطقه مورد توجه است، گفت: نباید ایجاد عنصر جدید تقسیمات کشوری موجب شکاف اجتماعی شود و برای ایجاد شهرستان و بخش، باید شرایط قانونی و اجتماعی این کار فراهم باشد.
وی افزود: مردم در تار و پود تصمیم گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند و برنامه ریزی، سیاست گذاری و آمایش سرزمین به مباحث مردمی گره خورده است.
جلالی افزود: تصمیمات ما در مباحث تقسیمات کشوری باید بر اساس منطق، عقل و کار کارشناسی باشد و همچنین در برخی موارد باید اجازه دهیم با گذشت زمان، مردم منطقه، خود متوجه هدف تقسیمات کشوری برای افزایش نشاط اجتماعی شوند.
۳۰۰۷/۵۱۳۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!