17 پروژه محلی منطقه 17 شهرداری تهران بهره‌برداری شد


17 پروژه محلی منطقه 17 شهرداری تهران بهره‌برداری شد

تهران- ایرنا- 17 پروژه شهری منطقه 17 شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی شهردار پایتخت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مجموعه آبی دارالشهدا (استخر آدم)، پایانه تاکسی و اتوبوس شهید چراغی، ایجاد دسترسی از بزرگراه شهید کاظمی به خیابان شهید غلامرضایی (زمزم)، هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در محور ابوذر، اجرای توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، راه‌اندازی پیست دوچرخه متین، راه‌اندازی جایگاه سبز سوخت و بوستان ثامن از جمله پروژه‌ها است.

همچنین مزرعه خانواده، پایتخت اورژانس در بوستان بهاران، مجتمع کارآفرینی و آموزشی زمزم، اجرای فاز اول و دوم طرح نوآورانه از خانه تا مدرسه با دوچرخه، تراش و روکش آسفالت در محور شهید رشیدی‌جهان، همچنین مجموعه ورزشی شهید مایلی و حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) از دیگر پروژه‌هایی است که در منطقه ۱۷ افتتاح شده است.

این پروژه ها عمرانی ترافیکی، مشارکتی و خدمات شهری است و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان انجام شده است.

محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ در این مراسم گفت: این منطقه مساحتی بیش از ۸۲۲ هکتار دارد و جمعیت آن ۲۷۸ هزار و ۳۵۴ نفر است.

وی درباره تامین دسترسی از بزرگراه شهید کاظمی به خیابان شهید غلامرضایی هم تصریح کرد: مسدود بودن دسترسی خیابان‌های شهید غلامرضایی به بزرگراه شهید چراغی به عنوان مرز جنوبی منطقه ۱۷ محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی را برای شهروندان بخش جنوبی محلات زمزم، زهتابی و بلورسازی ایجاد کرده بود که با تلاش‌های انجام شده در کوتاه‌ترین زمان بازگشایی و محلات فوق از بن‌بست خارج شده است.

شهردار منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: این دسترسی خواسته ۲۰ ساله شهروندان این محلات بوده و عملیات اجرایی پروژه به طول متوسط ۳۰۰ متر در محدوده شهید چراغی در نظر گرفته شد.

وی همچنین گفت:‌ طراحی و احداث سه و نیم کیلومتر مسیر دوچرخه در خیابان شهید متین به صورت رفت و برگشت و اتصال آن از طریق کریدور ایستگاه مترو به رینگ دوچرخه بوستان ولایت صورت گرفته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دولت الکترونیک نقش موثری در کاهش شیوع کرونا دارد