سه شکارچی غیرمجاز در کوثر و بیله‌سوار دستگیر شدند


سه شکارچی غیرمجاز در کوثر و بیله‌سوار دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط زیست اردبیل سه شکارچی متخلف را به همراه ادوات شکار در شهرستان‌های کوثر و بیله‌سوار دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست اردبیل هنگام گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع دربند مشکول ۲ شکارچی متخلف را به همراه ۲ اسلحه شکاری دستگیر کردند.

محمد مجرد روز چهارشنبه افزود: از متخلفان ۲ قبضه سلاح شکاری مجاز، لاشه ۲ قطعه کبک و ۶ عدد تیر فشنگ کشف و ضبط و پرونده متخلفان جهت رسیدگی قضایی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر تحویل داده شد.

وی از مردم و علاقه‌مندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و صید غیرمجاز، آتش‌سوزی، قطع درختان ، تخریب و آلودگی محیط زیست مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰، یا تلفن ادارات شهرستان‌ها اطلاع دهند.

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان هم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، یک متخلف صید غیرمجاز پرنده سهره طلایی را دستگیر کردند.

بهنام برزگر افزود: این متخلف که اقدام به صید غیرمجاز پنج قطعه پرنده سهره طلایی کرده بود توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان بیله‌سوار دستگیر و ادوات جرم شامل یک عدد قفسه نگهداری پرنده، یک رشته تور دامی (تله‌ای) صید پرندگان و پنج قطعه پرنده سهره طلایی ضبط شد.

استان اردبیل به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی و تنوع زیستی بالا ۳۵۳ گونه جانوری اعم از پرندگان، جانوران وحشی، دوزیستان، ماهیان و مارها را در اکوسیستم‌های آبی و خشکی خود جای داده است.

شهرستان بیله‌سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار نیز می‌باشد.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟