تعزیرات حکومتی اردبیل به 754 پرونده تخلف صنفی رسیدگی کرد


تعزیرات حکومتی اردبیل به 754 پرونده تخلف صنفی رسیدگی کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از رسیدگی به 754 فقره پرونده تخلفاتی بعد از اجرای طرح هدفمند سازی و افزایش قیمت بنزین در این استان خبر داد.

علی رحیمی آذر روز چهارشنبه گفت: بعد از افزایش قیمت بنزین نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان اردبیل افزایش یافته به طوری که در کمتر از یک ماه که از اجرای این طرح می گذرد ۲ هزار و ۶۰۸ مورد بازرسی از صنوف انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازرسی ها در این مدت منجر به تشکیل ۷۵۴ فقره پرونده تخلفی شده است، افزود: در کمترین زمان ممکن به این پرونده ها رسیدگی و حکم لازم وقانونی صادر شده است.

وی با اشاره به تفکیک پرونده های تشکیل شده اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۳ فقره پرونده در بخش گرانفروشی، ۲۳۷ فقره پرونده در بخش عدم درج قیمت، ۴۱ فقره پرونده به خاطر عدم صدور فاکتور و ۷۲ فقره پرونده هم مربوط به تقلب بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: بعد از رسیدگی دقیق متخلفین در مجموع به پرداخت سه میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال جزای نقدی درحق دولت محکوم شدند.

رحیمی آذر اضافه کرد: پرونده های ارجاع شده به این اداره کل حاصل تلاش ماموران و بازرسان اداره های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی است و بازرسی ها در کنترل و تنظیم بازار، تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ صنفی حق افزایش قیمت به بهانه گران شدن نرخ بنزین را ندارد، ادامه داد: هرگونه افزایش قیمت کالاها تخلف بوده و با متخلفین بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی آذر از تشدید نظارت و بازرسی های مستمر و مداوم بر فعالیت های صنفی خبر داد و گفت: مردم هرگونه سوء استفاده های احتمالی از جمله گرانفروشی، کم فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را گزارش کنند.

او از بازرسان و ماموران تنظیم بازار خواست، با پیگیری و رسیدگی دقیق به گزارش ها و شکایت های مردمی، شاکیان را نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی مطمئن سازند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانشجوی اردبیلی مقام برتر جایزه ملی کتاب سال را کسب کرد