رسم نیکوی اهدای خون و مشارکت شهروندان خفر و جهرم


رسم نیکوی اهدای خون و مشارکت شهروندان خفر و جهرم

شیراز-ایرنا-همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 110 نفر از شهروندان در مناطق مختلف شهرستان‌های جهرم و خفر در استان فارس بخشی از خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

رییس انتقال خون شهرستان جهرم روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و با توجه به کاهش ذخایر خون، بیش از ۵۰ نفر از مردم شهرستان خفر امروز با مراجعه به پایگاه سیار خونگیری درمانگاه شهدای محله جزه آمادگی خود را برای اهدای خون اعلام کردند.

علی رضائیان افزود: در این طرح ۴۳ کیسه خون توسط مردم نوع دوست شهرستان خفر به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی ابراز کرد: همچنین با استقرار گروه سیار سازمان انتقال خون شهرستان جهرم در مرکز درمان بستر شهر دوزه، ۶۰ نفر از اهالی بخش سیمکان برای اهدای خون مراجعه کردند که از ۳۵ نفر از مراجعه‌کنندگان که صلاحیت اهدای خون داشتند خونگیری انجام شد.

رییس انتقال خون شهرستان جهرم تصریح کرد:جمعی از مسئولین شهر دوزه از جمله شهردار این شهر نیز با حضور در محل و اهدای خون، از این امر حمایت کردند. خون اهدایی پس از پالایش و تبدیل به انواع پلاکت خونی در اختیار واحدهای درمانی قرار می‌گیرد.

به گفته رضاییان پیش از این نیز ۲۰ نفر از کارکنان جهاد کشاورزی جهرم نیز با حضور در پایگاه انتقال خون جهرم ۹هزار سی سی از خون خود را اهدا کردند.

جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...