کنگره نکوداشت علما و روحانیون مبارز خلخال برگزار می‌شود


کنگره نکوداشت علما و روحانیون مبارز خلخال برگزار می‌شود

اردبیل_ ایرنا _ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نخستین همایش نکوداشت علما و روحانیون مبارز خلخال در بهار سال آینده برگزار خواهد شد.

ناصر اسحاقی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برای تامین حداقل 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز این رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی خلخال اعلام آمادگی کرده و در صورت مهیا شدن شرایط این همایش در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد .

وی اظهار کرد: با توجه به نقش برجسته علما و روحانیون مبارز این شهرستان، برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه آشنایی نسل جوان با نحوه مبارزات روحانیون این منطقه با رژیم طاغوت در دوران قبل از پیروزی انقلاب را فراهم خواهد ساخت .

در این جلسه امام جمعه خلخال نیز اظهار کرد: تاریخ علمی و ادبی خلخال یک ظرفیت فرهنگی‌،مذهبی بزرگ و مهم برای استان اردبیل است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی با تاکید بر مطالعه آثار علمی و فاخر علمای خلخال گفت: این شهرستان از دیر باز جایگاه علما وروحانیون مبارز و بزرگی بوده که در دامن این دیار تربیت یافته و در طول عمر خود درخدمت اسلام ومسلمین در مناطق مختلف کشورمان و جهان بودهاند .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانشنامه تاریخ اردبیل زیرچاپ رفت