انصاری: وجود اقلیتی شجاع موثرتر از اکثریتی بی خاصیت است


انصاری: وجود اقلیتی شجاع موثرتر از اکثریتی بی خاصیت است

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وجود یک اقلیت شجاع می تواند موثرتر از اکثریتی بی خاصیت باشد، ما در مجمع در اقلیت هستیم ولی موضوع هموطن زرتشتی سپنتا نیکنام را حل کردیم.


"مجید انصاری" روز پنجشنبه در نشست خبری "انتخابات و مشارکت" در حزب ندای ایرانیان، اظهار کرد: سردار سلیمانی برای نظامی های ما الگو و برای جوانان اسوه عزم و پایداری و مقاومت است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در چنین ایامی در اواخر ۵۸ که اولین دوره مجلس شورای اسلامی رای آوردیم. اما متاسفانه بعد از چهل سال روند دموکراسی محدود شد، در حالی که در آن ایام همه ایران یکپارچه انتخابات بود و مشارکت جلوه هایی از حیات سیاسی بود و جز مارکسیست ها، همه در انتخابات حضور داشتند، چون باید کتاب آسمانی سوگند یاد می کردند و چون خدا را قبول نداشتند رد شدند و نه نظارتی بود و نه استصوابی.
انصاری یادآور شد: امروز به نقطه ای رسیدیم انگار تایید صلاحیت هدیه ای از طرف شورای نگهبان است به طوری که هر کس تایید می شود به او تبریک می گویند از این امر ناراحتم. جمع زیادی از جوانان خانم ها و آقایان و برخی از چهره های درخشان رد صلاحیت شده اند. ما راضی نیستیم کسانی که فساد دارند وارد مجلس شوند ولی بسیاری از ردصلاحیت شدگان مانند علی مطهری این مشکل را نداشتند.
این فعال اصلاح طلب اظهار کرد : برخی از دوستان همه وجود خود و خانواده صرف اسلام و نظام کرده اند. مسئول مربوطه به من گفت که این افراد هیچ مورد منفی در پرونده ندارند، گفتم پس چرا رد کردید؟ ولی با وجود خواهش از آنها تایید نشدند. این باعث می شود در آینده کسی برای داوطلب شدن ریسک نکند، زیرا برسر عدم التزام برای آنها مشکل ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در این مدت رییس دولت اصلاحات همه را تشویق می کرد و حدود ۱۲۰ نفر در تهران و همین تعداد افراد خوش فکر وارد عرصه شوند. از این افراد درخواست شد، ثبت نام کنند و من هم جز آنها بود، به رغم میل باطنی به خاطر مصلحت اندیشی بزرگان ثبت نام کردم.
انصاری افزود: حدود ۵ نفر از آنها در تهران ثبت نام کردند و بقیه انگیزه ای به دلیل ترس از آبرو برای ورود نداشتند. اکنون تکلیف چیست؟ شرکت نکردن یک نوع برخورد است و دیگری باقی مانده ها هستند که به نظرم باید فضا را گرم کنند چون باعث نا امیدی می شود.
این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: احساس کردیم نباید اجازه بدهیم خانه ملت، به پادگان تبدیل شود که یک صدا به گوش برسد، قصد تخریب ندارم و همه کسانی که تائید شدند قابل احترام هستند ولی مجلس باید تبلور حضور همه مردم باشد و نمایندگان وکیل واقعی مردم باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکل اساسی را اقتصاد عنوان کرد و گفت: راهی جز سرمایه گذاری بر مبنای ارتباط بین المللی نداریم و این راه آخر است. با علم و اطلاع می گویم امروز انبوهی از تولیدات ما خوابیده و راه صدور به بازار هدف را ندارند، که باید این راه ها باز شود.
انصاری گفت: فحش دادن به دیگر کشورها مشکلی را حل نمی کند هر چند دشمنی دشمن روشن است، آیا نمی توانیم در منطقه راهی را برای گشایش بیشتر بیابیم؟ تحصیل کرده ها و نخبه ها می روند و بر نمی گردند در حالی که این نخبگان باید واسطه کشورما و دنیای بیرون باشند.
وی خطاب به مردم گفت: خیلی از مردم مایوس هستند چون فکر می کنند با شرکت چیزی عوض نمی شود. باید بگوئیم انتخابات و مشارکت تاثیر دارد و یاس را تبدیل به امید کنیم. مجلس می تواند مانع یا گشاینده ارتباط بین المللی و آزادی های داخلی است.
وی در ادامه به مصوبه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اشاره کرد و یادآور شد: شورای عالی به استان ها توصیه کرد هر جا نیرو دارند از نامزدی آنها حمایت کنند در تهران تعدادی از احزاب در حال ائتلاف هستند کارگزاران در حال تهیه لیستی است که بیش از ۲۳ نفر آنها با ائتلاف احتمالی مشترک هستند.
انصاری ادامه داد: اگر در مجلس شجاعت داشته باشند و از منافع مردم دفاع کنند حتی یک اصلاح طلب هم می تواند در مجلس موثر باشد و.
وی در پاسخ به این پرسش که کسانی که به دلیل عدم التزام رد شده اند خود قوانین نظارتی را تصویب کردند، گفت: عدالت بالاتر از التزام است و این عنوان عدم التزام به اسلام ظلم به انسان مسلمان است، همین نمایندگان که به دلیل عدم التزام رد صلاحیت شده اند تا خردادماه آینده در مجلس قانون گذاری می کنند لذا این پارادوکس است، زیرا اکنون با این نگاه ۹۰ نفر غیر مسلمان در مجلس قانون گذاری می کنند. شورای نگهبان نظارت و اجرا را باهم انجام می دهد در حالی که وظیفه اش فقط نظارت است. که باید در مجلس آینده حل شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پاسخ به پرسش دیگری در خصوص جذب آرا خاکستری گفت: باید دیدگاه های اصلاح طلبان واقعی را بیان کنیم و در حد توان افراد مردد را قانع به مشارکت کنیم. مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید اصلاح شود، باید روش ها را اصلاح کنیم، بعضی از قوانین و روش ها در همه حوزه ها از جمله دینی قدیمی هستند باید قوانین به روز و اصلاح شود.
وی افزود: اگر مجلس شجاع بود و ملاحظات را کنار می گذاشت، خیلی از گره های کنونی باز می شد. ما بیش از ۱۵ معضل را بررسی کردیم که با هماهنگی همه جریان ها باید آنها را به سمت گشایش ببریم.
انصاری گفت: با خالی کردن صحنه مشکلی حل نمی شود. در عرصه سیاسی تعارف وجود ندارد و این حقی است که باید آن را بگیریم، وجود یک اقلیت شجاع می تواند موثر تر از اکثریتی بی خاصیت است. ما در مجمع در اقلیت هستیم ولی موضوع هموطن زرتشتی سپنتا نیکنام را حل کردیم.
این فعال اصلاح طلب افزود: در جلساتی تعیین لیست احزاب حضور نداشتم و اگر لیستی بیرون بیاید، همه جوانب و مصوبات نهادهای اصلاح طلبی در نظر گرفته می شود.
انصاری تاکید کرد: قانون تفسیر را به عهده شورای نگهبان گذاشته است ولی نظارت استصوابی طوری است که از ناظر به مجری تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: اگر عضو شورای نگهبان بودم تلاش می کردم که راه برای ورود حداکثری همه جریان ها باز شود زیرا مشارکت از هر اسلحه ای کار آمد تر است.
انصاری افزود: قانون اساسی می گوید، نظارت بر صدا و سیما به عهده سه قوه است چرا این نظارت استصوابی نمی شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگی میان ایران و آمریکا رخ نمی دهد، تصریح کرد:
البته رژیم اسرائیل و برخی کشورهای منطقه بی میل نیستند که ایران را به یک چالش جدی وارد شود. ما اهل جنگ نیستیم ولی جلوی هر جنگ تحمیلی می ایستیم.
انصاری درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک گفت: هنوز از برجام دفاع می کنم، در سایه برجام ۶ قطعنامه شورای امنیت لغو شد به طوری که اگر به ایران حمله کند متعرض و قانون شکن شناخته می شود. این به این معنا نیست که ما غافل باشیم


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها