ثبت‌نام بیش از 15 هزار نفر در آذربایجان‌غربی برای دریافت بیمه بیکاری


ثبت‌نام بیش از 15 هزار نفر در آذربایجان‌غربی برای دریافت بیمه بیکاری

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: 15 هزار و 132 نفر در این استان برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان ثبت‌نام کرده اند.

رضا نقی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این درخواست‌ها توسط کارشناسان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پایش شده و پس از تایید نهایی، اقدام به پرداخت بیمه بیکاری برای آنان خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران شیوع بیماری کرونا به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده و مراجعه‌ای به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت نگیرد.

وی بیان کرد: متقاضیان باید با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند که پس از بررسی شرایط آنان توسط تامین اجتماعی و احراز صلاحیت، امکان دریافت مقرری به آنان پیامک داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پس از آن نیز مشخصات کامل و شماره حساب افراد تایید شده از طریق پیامک دریافت می‌شود و مبلغ تعیین شده به حساب آنان واریز خواهد شد.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه مقرری تعیین شده فقط به کارگرانی که دارای قرارداد کاری با کارفرمایان هستند، تعلق می گیرد، ادامه داد:‌ بیمه بیکاری متاثر از شیوع کرونا تنها به کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به صورت غیرارادی و موقت بیکار شده اند، پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، شیوع بیماری کرونا بسیاری از اقشار را تحت تاثیر قرار داد که کارگران از جمله مهمترین این اقشار در دنیا بوده اند.

طبق برآوردهای صورت گرفته صدها هزار شغل در دنیا بر اثر شیوع بیماری کرونا در مرز نابودی قرار گرفته اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟