بی‌نیازی از واردات دانه‌های روغنی با اهتمام به کشت کلزا


بی‌نیازی از واردات دانه‌های روغنی با اهتمام به کشت کلزا

فرماندار خرم‌دره گفت: اهتمام به کشت کلزا بی‌نیازی از واردات دانه‌های روغنی را در پی دارد.

حجت محمدی ظهر امروز (۱۷ خرداد) در جلسه هماهنگی خرید گندم خرم‌دره با بیان این‌که کشاورزی یکی از شغل‌های اصلی مردم خرم‌دره است و کشاورزان خوبی در این شهرستان فعالیت دارند، یادآور شد: سال گذشته پول گندم‌کاران در شهرستان خرم‌دره در کمترین زمان پرداخت شد.

این مسئول با اشاره به پتانسیل خوب شرکت مینو و سیلوی ۳۰ هزار تنی این شرکت، ادامه داد: با همراهی شرکت مینو سال گذشته توانستیم میزبان خوبی برای کشاورزی بوده و بیش از ۱۶ هزار تن گندم در شهرستان خرید شود.

محمدی با بیان این‌که در حال حاضر خوشبختانه کشور ما در حوزه تولید گندم خودکفا شده و نیازی به کشور و کمک کشورهای دیگر ندارد، بیان کرد: این خودکفایی مرهون زحمت تمام کشاورزانی است که در این حوزه فعالیت دارند.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به این‌که کشور ما بعد از انقلاب در همه حوزه‌ها از جمله کشاورزی، حرف برای گفتن داشته و در حال حاضر نیز بذر گندم ایران یکی از بهترین بذرها است، تصریح کرد: علی‌رغم همه این دستاوردها رسانه‌های معاند نظام به صورت شبانه‌روزی مشغول تخریب دستاوردهای انقلاب از تریبون‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به سال جهش تولید، یادآورشد: خودکفایی در تولید گندم یکی از گام‌های بزرگ در رسیدن به جهش تولید است.

محمدی با اشاره به نزدیکی زمان برداشت گندم، ادامه داد: همه ما باید کمک کنیم کشاورز گندم خود را با کمترین مشکل و بهترین کیفیت به سیلوها تحویل دهند.

این مسئول با بیان این‌که خرم‌دره با کمترین میزان مساحت کشاورزی بازده خوبی در این حوزه دارد، اظهار کرد: یک درصد تولید گندم زنجان متعلق به خرم‌دره است.

وی با بیان این‌که بیش از ۴ هزار تن گندم در شهرستان خرم‌دره تولید می‌شود، بیان کرد: کشاورزان خرم‌دره‌ای در تولید انگور، حبوبات و کلزا نیز در سطح کشور حرف برای گفتن دارند.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر این‌که سالانه پنج میلیارد دلار برای تامین دانه‌های روغن در کشور هزینه می‌شود، افزود: اهتمام به کشت کلزا تا حد زیادی می‌تواند از این هزینه‌ها جلوگیری کند که در همین راستا نیز بخش‌هایی از مجموعه کشت و صنعت خرم‌دره به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی با اشاره به گرم شدن هوا و خطر آتش سوزی در مزارع گندم، ادامه داد: سال گذشته در برخی مراتع شهرستان شاهد آتش‌سوزی بودیم که امیدواریم امسال این مشکل با انجام اقدامات پیشگیرانه تکرار نشود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خلقت جلوه‌ای از جلال و جمال خداوند است