وزش باد نسبتا شدید زنجان را در می‌نوردد


وزش باد نسبتا شدید زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید از بعدازظهر دوشنبه /16 تیر ماه/ مناطق مختلف این استان را در می‌نوردد.

سونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه امروز آسمان زنجان قسمتی ابری تا ابری و در برخی مناطق با بارش های پراکنده باران همراه خواهد بود، افزود: طی مدت یاد شده، سرعت وزش باد در برخی نقاط این استان می تواند به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه از روز سه شنبه /۱۷ تیر ماه/ تا پایان هفته شرایط نسبتا پایداری بر استان حاکم خواهد بود و بارندگی نخواهیم داشت، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، هوای این استان تا پایان هفته گرم خواهد بود.

صرفی تصریح کرد: میزان دمای هوای این استان تا پایان روز پنجشنبه در مقایسه با امروز /دوشنبه/ بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت و از روز جمعه مجددا از شدت گرما کاسته خواهد شد.

صرفی به میزان دمای هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده سجاس با ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه این استان ثبت شد و میزان دما بین مراکز شهری استان نیز در شهرهای زنجان و خدابنده ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ماهنشان و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان بودند، به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عبور خطوط لوله نفت از داخل شهر؛ ترمز توسعه خرم‌دره