مجوز 14 کارگاه دباغی در قرچک باطل شد


مجوز 14 کارگاه دباغی در قرچک باطل شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: مجوز فعالیت 14 واحد دباغی پوست به دلیل عدم توجه به اخطاریه‌های صادر شده از سوی اداره محیط زیست و آلوده کردن خاک و آب، باطل شد.

محمدطاهر ظاهری روز یک‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت ده‌ها کارگاه دباغی پوست در روستای ولی‌آباد از توابع بخش مرکزی قرچک، مشکلات عدیده زیست محیطی و آلودگی خاک و آب را به همراه داشت که برای مقابله با این فعالیت غیرقانونی، اداره حفاظت از محیط زیست بارها نسبت به صدور اخطاریه و حتی تعطیلی و پلمب آن‌ها با استناد به حکم قضایی اقدام کرد.


وی افزود: متصدیان این واحدها بارها بدون توجه به اخطاریه‌های صادر شده، فعالیت غیرقانونی خود را از سرگرفته و بر مشکلات زیست محیطی این منطقه افزودند.


وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان اداره محیط زیست قرچک پس از ماه ها پیگیری،صدور اخطاریه،تشکیل پرونده و شکایت کیفری با همکاری مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، دستور سلب امتیاز این واحدهای دباغی را دریافت کردند.


ظاهری اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، ۷ حلقه چاه غیرمجاز این واحدهای دباغی با همکاری اداره امور منابع آب مسدود و برق تمام واحدها نیز با همکاری شرکت توزیع برق منطقه قرچک قطع شد تا از شروع مجدد فعالیت این کارگاه های آلوده کننده محیط زیست جلوگیری شود.


وی افزود: محیط زیست ودیعه‌ای الهی است که باید آن را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهیم و هر نوع آلودگی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سرمایه های کشور وارد آورد.


قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کیفیت هوای تهران سالم است