نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr


نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

گجت نیوز حتما تا به حال به این فکر افتاده‌اید که دست خط خود را به فونت-Font تبدیل کنید؛ اما چگونه؟ امروز سعی داریم تا نحوه تبدیل دست خط به فونت را به شما نشان دهیم. با گجت نیوز همراه باشید تا نحوه تبدیل دست خط به فونت که بیشتر از ده دقیقه زمان نمی‌برد را به... نوشته نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr اولین بار در گجت نیوز. پدیدار...

حتما تا به حال به این فکر افتاده‌اید که دست خط خود را به فونت-Font تبدیل کنید؛ اما چگونه؟ امروز سعی داریم تا نحوه تبدیل دست خط به فونت را به شما نشان دهیم.

با گجت نیوز همراه باشید تا نحوه تبدیل دست خط به فونت که بیشتر از ده دقیقه زمان نمی‌برد را به شما آموزش دهیم. با استفاده از دست خط خود به عنوان فونت خلاقیتی بیاد ماندنی در تحریر پروژه‌های الکترونیکی به خرج دهید. خوشبختانه اپلیکشن Calligraphr به راحتی این کار را برای شما انجام می‌دهد. ابتدا لازم است تا این برنامه وب را به خوبی بشناسید و سپس طی چند قدم ساده فونت مختص به خود را بسازید.

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

برنامه وب Calligraphr ورژن جدید و پیشرفته برنامه MyScriptFont است. تبدیل دست خط به font با استفاده از این برنامه بسیار آسان است و Calligraphr با ویژگی‌های متفاوت خود شما را شگفت زده می‌کند. توجه داشته باشید که فونت‌های خود را با فرمت TTF یا OTF ثبت کنید تا بتوانید از فونتی که ساخته‌اید در Windows یا کامپیوترهای macOS استفاده کنید. هنگام استفاده از Calligraphr دقت کنید که تمام حروف مورد نیاز، اعداد و نمادها را انتخاب کنید. اندازه و تراز حروف را تنظیم کرده و انواع مختلفی برای هر حرف انتخاب کنید. شما می‌توانید فونت‌ها را در مرورگر خود ذخیره کرده و در طی چند جلسه آن‌ها را ویرایش کنید.

ویژگی‌های مثبت برنامه Calligraphr Pro

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

برنامه Calligraphr که به شما کمک می‌کند تا فونت‌های جذابی بسازید، یک برنامه رایگان است. با استفاده از آن می‌توانید دست خط خود را به فونت تبدیل کنید اما با خریداری Calligraphr Pro می‌توانید به ویژگی‌های بیشتر و متفاوتی از این برنامه وب دست بیابید و بهترین فونت شخصی ممکن را داشته باشید. قیمت استفاده از Calligraphr Pro برای هر ماه برابر هشت دلار است که شما می‌توانید با خریداری این برنامه به مدت شش ماه پنجاه درصد تخفیف بگیرید.

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

از ویژگی‌های برتر Calligraphr Pro می‌توانیم به قابلیت ساخت هم زمان بیشتر از یک فونت اشاره کنیم. در برنامه Calligraphr شما تنها می‌توانید بر روی یک فونت کار کنید اما در Calligraphr Pro می‌توانید تا سقف دوازده ورژن به صورت هم زمان فونت بسازید. ورژن Pro همچنین به شما این اجازه را می‌دهد که برای هر فونت نزدیک به ۴۸۰ کاراکتر انتخاب کنید. در این ورژن می‌توانید برای هر کاراکتر حدود ۱۵ نوع متفاوت انتخاب کنید اینگونه به صورت رندم از حروف استفاده خواهد شد و فونت طبیعی‌تر بنظر می‌رسد.

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

از دیگر ویژگی‌های مثبت ورژن Pro این برنامه، قابلیت ligatures است. ligatures، قابلیتی است که دو حرف را به یکدیگر پیوند داده و به اصطلاح کلمات را شکسته می‌نویسد. با توجه به این تفاسیر، ممکن است استفاده از ورژن Calligraphr چندان مفید بنظر نیاید اما لازم است بدانیم که حتی با استفاده از نسخه رایگان این برنامه وب نیز می‌توانید بهترین فونت شخصی خود را بسازید. یکی از ایرادات نسخه رایگان برنامه این است که شما محدود به استفاده از تنها ۷۵ کاراکتر هستید. همچنین قابلیت ligatures نیز برای این ورژن تعریف نشده است. اگر چه ورژن Pro قابلیت‌های بیشتری دارد اما نسخه رایگان نیز برای تبدیل دست خط شما به یک فونت جذاب به خوبی عمل می‌کند.

نحوه استفاده از Calligraphr برای تبدیل دست خط به فونت

تبدیل دست خط به font با استفاده از برنامه Calligraphr تنها طی چهار مرحله ساده انجام می‌شود. برای شروع به وبسایت Calligraphr بروید و بر روی قسمت Get Started For Free کلیک کنید. سپس اکانت مختص به خود را بسازید. اگر تمایلی به استفاده از قابلیت ligatures یا ساخت چند فونت به طور هم زمان را ندارید نیازی به خریداری ورژن Pro نیست و می‌توانید با ورژن رایگان ادامه دهید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم بر روی قسمت Start App کلیک کنید سپس چهار قدم زیر را انجام دهید تا دست خط شما به یک فونت تبدیل شود.

۱. برای فونت خود یک الگو بسازید

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

ابتدا لازم است که برای فونت خود یک قالب تهیه کنید. انتخاب قالب در Calligraphr کار بسیار آسانی است زیرا این برنامه به راحتی به کاربران حق انتخاب می‌دهد. برای ساخت قالب برنامه به شما شبکه‌ای پر از جعبه می‌دهد. هر جعبه مربوط به یک کاراکتر است. بعد از انتخاب قالب و پرینت صفحه مربوطه هر کاراکتر را با دست خود در جعبه‌ها بنویسید سپس صفحه را توسط کامپیوتر خود اسکن کنید تا فونت آماده شود.

بر روی قسمت Templates در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید تا قالبی جدید ایجاد شود سپس از قسمت سایدبار کاراکترهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر از ورژن pro استفاده می‌کنید، با کلیک بر روی قسمت Miscellaneous می‌توانید قابلیت ligatures را فعال کنید.

۲. قالب خود را پرینت و تکمیل کنید

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphrنحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

پس از تکمیل قالب بر روی قسمت Download Template کلیک کنید و پس از انتخاب نام و فرمت قالب را دانلود کنید. قسمت اسلایدر را Adjust کنید تا اندازه هر باکس طبق اندازه دست خط شما برای هر کاراکتر تنظیم شود. پس از ایجاد تغییرات لازم قالب را دانلود و پرینت کنید. اکنون با استفاده از یک خودکار مشکی رنگ تک تک کاراکترهای مورد نظر خود را درون هر باکس بنویسید و مطمئن شوید هر کدام کاملا واضح نوشته شده باشند.

۳. فونت دستخطی خود را آپلود و ویرایش کنید

صفحه پرینت شده را اسکن کنید. همچنین می‌توانید با گرفتن یک عکس واضح و ذخیره آن در کامپیوتر خود نیز اینکار را انجام دهید. اکنون در برنامه وب Calligraphr قسمت مربوط به My Fonts را انتخاب کرده و سپس عکس مربوطه را انتخاب کنید. منتظر بمانید تا برنامه فرایند تبدیل دست خط به font را سپری کند. در آخر Calligraphr نمایی از هر کاراکتر بر اساس فونت دست خط شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید کاراکترهای نامناسب را ویرایش یا حذف کنید. قسمت Add Characters to Your Font را انتخاب کرده تا فرایند آپلود تمام شود.

۴. دست خط خود را به font تبدیل کنید

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

نحوه تبدیل دست خط به فونت توسط برنامه Calligraphr

پس از اتمام ویرایش بر روی قسمت Back کلیک کرده و سپس Build Font را انتخاب کنید تا دست خط شما به فونت تبدیل شود. بر روی قسمت Build کلیک کنید و منتظر بمانید تا Calligraphr فرایند را به اتمام برساند. مطمئن شوید که فونت شما در قسمت preview مناسب بنظر می‌رسد و نیاز به ویرایشی نیست. در آخر فرمت TTF یا OTF فونت خود را دانلود کنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها