فرماندار: قصرشیرین نقشی مهم در اقتصاد ملی دارد


فرماندار: قصرشیرین نقشی مهم در اقتصاد ملی دارد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: شهرستان مرزی قصرشیرین با 186 کیلومتر مرز دروازه ورود به کشورهای عراق و سوریه است که به واسطه 2 مرز رسمی و فعال «خسروی» و «پرویزخان» نقشی مهم در رونق اقتصاد ملی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرادعلی تاتار» روز پنجشنبه در جلسه تودیع و معارفه بخشدار مرکزی قصرشیرین در فرمانداری، قصرشیرین را متفاوت از همه شهرهای استان کرمانشاه دانست و افزود: این شهرستان به دلیل همجواری با کشور عراق در ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان که هم‌مرز با بخش عربی و اقلیم کردستان عراق است جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد که کمتر شهری در کشور از آن چنین شرایط و جایگاهی دارد.

وی اظهار داشت: در زمان بحران کرونا که تمام مرزهای کشورمان بسته شد این مرز رسمی حتی یک روز هم بسته نشد و از این رو معبری مهم برای صادرات در زمان کرونا و همچنین تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در دوران بحران کرونا با وجود بسته بودن سایر مرزها در قصرشیرین بیش از ۵۰ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی داشتیم که این اهمیت و نقش این منطقه را به خوبی نشان می‌دهد.

تاتار ادامه داد: در شهرستان قصرشیرین به خاطر وجود نیروی‌های همیشه مقتدر نظامی، انتظامی و امنیتی و با وجود فعالیت سرویس‌های جاسوسی دشمنان در کشور مقابل هیچ‌گونه تهدید امنیتی نداریم.

او گفت: پارسال انتخابات مجلس شورای اسلامی به خوبی برگزار شد و از هم اکنون نیز مهیای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی با اشاره موج سوم بیماری کرونا نیز افزود: اکنون وضعیت سراسر کشورمان به دلیل ابتلای به کرونا قرمز است و متاسفانه افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها به کرونا را شاهد هستیم از این رو نیاز است دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم و این به خصوص برای مدیران و مسوُولان واجب است.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه تیم‌های بازرسی ادارات را رصد می‌کنند و با متخلفان برخورد می‌شود، اظهار داشت: اکنون ادارات با ۷۰درصد ظرفیت کارکنان فعالیت می‌کنند و افراد دارای بیماری زمینه ای نیز دورکار هستند.

وی همچنین با اشاره به ورود عشایر در روزهای آینده در خصوص تامین مایحتاج و خدمات دهی به این قشر مولد تاکید کرد و از جهاد کشاورزی خواست تا با توجه به فصل کشت تدابیر لازم را به کشاورزان ارایه کنند.

تاکید بر تدابیر لازم برای توزیع نفت سفید و گاز مایع مورد نیاز روستاییان و عشایر و تامین مایحتاج عمومی مردم توسط صنعت معدن و تجارت و نظارت این اداره بر بازار از دیگر مواردی بود که فرماندار قصرشیرین به آن اشاره کرد.

فرماندار: قصرشیرین نقشی مهم در اقتصاد ملی دارد

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه نیز دراین جلسه گفت: قصرشیرین در استان کرمانشاه سینه ستبر ایران زمین است که این شهرستان به واسطه خون شهدا مقدس است و خدمت در آن مقدس و یک افتخار محسوب می‌شود.

«امیر شاه آبادی» افزود: اکنون در حال مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستیم و تحریم‌هایی که دشمنان بر کشورمان تحمیل کرده‌اند با استقامت و پایداری ملت ایران تاکنون بی‌اثر بوده و هر کشور دیگری در دنیا درگیر این توطئه‌ها و تحریم‌ها بود زمین گیر می‌شد.

وی اظهار داشت: امروز فشار بسیار سنگینی بر ملت ایران از سوی دشمنان وارد شده اما مردم به واسطه تعلق خاطر به شهدا انقلاب و امام راحل و رهبر معظم انقلاب تحمل می‌کنند.

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: باید مسوُولان خود را در کنار مردم قرار دهند و برای رفع مشکلات آن‌ها قدم بردارند و با صداقت و شفافیت با آن ها برخورد کنند و یقین بدانیم که مردم قدردانی داریم.

شاه‌آبادی ادامه داد: دشمن به دنبال گسستن وحدت بین مردم و مسوُولان است و امروز باید در کنار مردم باشیم.

او گفت: خدمت به مردم از آرمان‌های امام است و دغدغه مردم قصرشیرین داشتن مسوُول بومی بود که امروز این امر محقق و مردی از خانواده معظم شهدا به سمت بخشدار مرکزی قصرشیرین منصوب شد.

وی اضافه کرد: رفتار مسوُولان و تکریم ارباب رجوع و مردم بسیار مهم است از این رو بخشدار باید به میان مردم برود و از نزدیک مشکلات آن‌ها را لمس کند.

در پایان از زحمات «حمید ابوالفتحی» بخشدار سابق قصرشیرین قدردانی و «برومند وحیدپور» به عنوان بخشدار جدید مرکزی این شهرستان منصوب شد.

ابوالفتحی از تیرماه پارسال تاکنون عهده دار بخشدار مرکزی قصرشیرین بود و وحیدپور پیش تر به عنوان کارشناس سیاسی فرمانداری قصرشیرین خدمت می‌کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده است، دشمنان کاری از پیش نمی‌برند