جشنواره فیلم کودک در ایستگاه پایانی


جشنواره فیلم کودک در ایستگاه پایانی

آیین اختتامیۀ سی‌وسومین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شامگاه دوم آبان‌ماه در برنامۀ «استودیو هشت»، به میزبانی باغ کتاب تهران برگزار و به صورت زنده از رادیو نمایش، تلویزیون تعاملی تیوا و صفحات مجازی جشنواره در اصفهان و تهران برای مخاطبان پخش شد.

آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، شامگاه دوم آبان ماه در برنامۀ «استودیو هشت» به میزبانی باغ کتاب تهران برگزار و به صورت زنده از رادیو نمایش،تلویزیون تعاملی تیوا و صفحات مجازی جشنواره در اصفهان و تهران برای مخاطبان پخش شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا تابش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: به عنوان دبیر جشنواره در برابر شما ایستاده ام تا مراتب تشکرم را از همراهی همۀ همکاران، در مسیر برگزاری نخستین جشنواره سینمایی آنلاین تاریخ ایران اعلام کنم.

او ادامه داد: برای رسیدن به این نقطه تردید و هراس و دو راهی فراوان داشتیم. مسیری را باید می پیمودیم که کسی آن را تجربه نکرده بود اما تجربه لذت بخش استفاده از نظرات کودکان و نوجوانان و مواجهه با مخاطبان از طریق سامانه های آنلاین، حس شیرین همراهی خانواده صنعت تصویر و برگزاری پر شور چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، گویی چیزی به نام خستگی برای ما وجود ندارد.

تابش تصریح کرد: امروز را نه اختتامیه بلکه نقطه عطف و افتتاحیۀ مسیری می دانیم که می تواند مطابق با منویات گام دوم انقلاب و تحولات به روز جامعه، به همبستگی خانواده صنعت تصویر را از یک سو و از سوی دیگر به تقویت ؟بینجامد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: بنا دارم گزارشی از آنچه که از این پس تا زمانی که در این مسئولیت هستیم را ارائه بدهم و در همین راستا باید اعلام کنم که با توجه به ظرفیت های بالای پخش ویدئوهای درخواستی، سینمای کودک و سامانه های نوین، فصل جدیدی از روابط متقابل را آغاز خواهند کرد.

او توضیح داد: وی او دی ها می توانند صمیمی و بی واسطه، نظر مردم را به سینماگران انتقال بدهند و سینماگران با استفاده از این نظرات خواهند توانست محصولات لازم را با توجه به نیاز داخلی تولید کنند. همه ما باید تلاش کنیم تا فاصله بین نگاه کودک و فیلم ها از آنچه هست، کمتر شود.

تابش یادآور شد: داوری سراسری کودکان و نوجوانان در این دوره باعث شگفتی و تصحیح نگاه بسیاری از ما اهالی صنعت تصویر شد و باید و ضروری است که ما به شما مخاطبان گوش فرادهیم و از شما بیاموزیم و درقدم های بعدی این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، گفت: هر قدم نخستی کم و کاستی هایی دارد و بسیاری از ظرایف و نکات فنی در باب برخط بود که تا قبل از این تمرین و دیکته، قابل تشخیص نبود. می شد با انفعال و تسلیم دربرابر کرونا، امسال جشنواره را تعطیل کنیم اما وظیفه ملی و اسلامی خود می دانستیم نه تنها نشان دهیم سینما زنده است بلکه در کنار قهرمانان سلامت نقشمان را در ایجاد نشاط انجام بدهیم.

او افزود: خدا را شاکرم که هر چه در توان بود انجام دادیم و اکنون به آینده چشم دوخته ایم تا بعد از کرونا، شکل جدیدی از جشنواره های ترکیبی آنلاین فیزیکی را تجربی کنیم و در قدم بعدی از کاستی های این دوره درس بگیریم.

تابش خبر داد که چالش من نقش اول و به نظر من که با همراهی هوشنگ مرادی کرمانی، و ایرج طهماسب آغاز شده به خاطر استقبال مخاطبان بعد از اتمام جشنواره نیز ادامه خواهد داشت تا امتداد شعار جشنواره یعنی هر خانه یک سینما را شاهد باشیم.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه گزارش روند برگزاری این دوره از جشنواره بعدا از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی خواهد شد، بخش پایانی سخنان خود را به تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، وزیر بهداشت و ارتباطات، شهرداران اصفهان و تهران، صدا و سیما، سامانه های پخش، فعالان سینمای کودک و همۀ کسانی که کمک کردند قطار جشنواره سی و سوم به سلامت سفر خود را طی کند، اختصاص داد.

پس از ایراد این سخنان برندگان بخش بین الملل جشنواره معرفی شدند.

این گزارش تکمیل می شود...


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بارش برف جاده سمیرم به یاسوج را لغزنده کرد