دمای هوای بوکان 8 درجه کاهش یافت


دمای هوای بوکان 8 درجه کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: با ورود سامانه بارشی و ریزش هوای سرد به منطقه حداقل دمای هوای این شهرستان در شبانه‌روز گذشته هشت درجه سانتی‌گراد نسبت به روز گذشته، سردتر شد.

اسماعیل کامیاب نسب عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حداقل دمای هوای بوکان روز گذشته در همین زمان ۹ درجه سانتی‌گراد بود که امشب با ریزش هوای سرد، دمای هوای این شهرستان با هشت درجه کاهش نسبت به دیروز به یک درجه سانتی‌گراد رسید.

وی ادامه داد: با ورود جدید سامانه بارشی به منطقه و شروع بارش‌ها از شامگاه گذشته میزان بارش حاصل از این سامانه به هفت میلی‌متر و ارتفاع برف به چهار سانتیمتر رسیده است.

رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: سامانه‌ای که وارد منطقه یک سامانه ۲ قلو است که بخشدوم آن که از فردا وارد منطقه می‌شود گرمتر از سامانه فعلی است و فردا بارش‌ها به صورت باران خواهد بود.

"کامیاب نسب" ادامه داد: میزان بارش‌های سال زراعی جاری در این شهرستان تاکنون به ۷۳ میلیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه آذرماه و دی‌ماه سردتر از حدمعمولی در سال جاری خواهیم داشت، گفت: حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب یک و ۱۲ درجه بالای صفر است.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه‌گیری بارش‌ها می‌کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ، سیمینه و زلفیله نیز وجود دارد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟