جشن توانمندسازی بیش از 5000 خانوار در کرمان برگزار می شود


جشن توانمندسازی بیش از 5000 خانوار در کرمان برگزار می شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: جشن توانمندسازی بیش از پنج هزار خانوار تحت پوشش این نهاد 20 اسفندماه سال جاری در این استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، یحیی صادقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشن توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در کرمان با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار می شود.

وی توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را اقدامی با ارزش و خداپسندانه عنوان و تصریح کرد: این اقدام خانواده های نیازمند و محروم را به افرادی مولد با درآمد پایدار تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده های تحت پوشش رویکرد این نهاد حمایتی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: این نهاد بر اساس توان خانواده ها طرح های اشتغالزایی را به مرحله اجرا در آورده است.

وی با اشاره به اینکه کمک های معیشتی ماهانه کمیته امداد به مددجویان نمی تواند تمام مشکلات این افراد را به طور کامل برطرف کند بیان کرد: مولد شدن خانوارها بخش زیادی از مشکلات را برطرف می کند.

صادقی گفت: خانواده هایی که اشتغال پایدار ایجاد می کنند مورد تشویق و حمایت کمیته امداد قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماهه گذشته سال جاری سه هزار و ۷۵۰ فقره جهیزیه در بین مددجویان نیازمند و دارای شرایط توزیع شده است تصریح کرد: ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی ضروری در قالب ۱۳ هزار و ۹۷۵ فقره تسهیلات نیز در این مدت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ادامه داد: افزون بر ۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد ۹ هزار و ۲۲۶ شغل طی سال جاری به مددجویان کمیته امداد این استان پرداخت شده است.

وی گفت: حدود ۳۷ هزار نفر در کرمان حامی ۲۰ هزار یتیم این استان هستند که برخی از این بچه ها دو یا سه حامی دارند و برخی حامی ندارند.

صادقی افزود: طرح هر کارمند یک حامی در کشور از چند ماه قبل در حال اجرا است که با اجرای این طرح در برخی ادارات ۱۰۰ درصد کارکنان به عنوان حامی ایتام نام نویسی کرده اند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان از طریق کمک های مردمی جمع آوری شد که نسبت به سال قبل از آن رشد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا علیرغم شرایط نامساعد اقتصادی کمک های مردمی افزایش دو برابری داشته است.

وی گفت: افراد می توانند با شماره گیری کد #۰۳۴*۸۸۷۷* صدقات و خیرات خود را به دست مددجویان کمیته امداد برسانند.

صادقی افزود: ۵۱ میلیارد تومان زکات طی سال جاری در استان کرمان جمع آوری شده که بیشترین کانال های جمع آوری آن مربوط به زکات مستحبی که بیشتر با برداشت محصول پسته مرتبط است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خدمت‌رسانی سه شیفته پاکبان به زائرین گلزار شهدای کرمان