11هزار داوطلب شرکت در آزمون دکتری در خراسان رضوی به رقابت می‌پردازند


11هزار داوطلب شرکت در آزمون دکتری در خراسان رضوی به رقابت می‌پردازند

مشهد- ایرنا - مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استان خراسان رضوی با 11 هزار و 938 داوطلب شرکت در آزمون دکتری بعد از استان تهران بیشترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص داده است.

دکتر محمد ایزدیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این آزمون در صبح جمعه ۱۵ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۳۶۹ نفر مرد و پنج هزار و ۵۶۹ نفر زن هستند که ۶.۴۵ درصد داوطلبان شرکت در آزمون در کل کشور را شامل می‌شوند.
وی ادامه داد: در شهر مشهد نیز ۹ هزار و ۳۷۳ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد چهار هزار و ۸۸۶ نفر مرد و چهار هزار و ۴۸۷ نفر زن هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این بین پنج هزار و ۳۰۶ نفر از داوطلبان در دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت می پردازند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۸۶ نفز مرد و ۲ هزار و ۵۲۰ نفر زن هستند.

وی افزود: در این آزمون ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در ۳۱ استان کشور به صورت همزمان و در هفت گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و دامپزشکی با هم به رقابت علمی می پردازند که ۵۵ درصد این داوطلبان مرد و ۴۵ درصد زن هستند.
ایزدیار ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۱ حوزه امتحانی به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور بیشترین تعداد داوطلب این استان را در این آزمون به خود اختصاص داده است.
وی گفت: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی تمام سعی و تلاش ما بر این است که برگزاری آزمون در بهترین شرایط انجام شود و بر همین اساس لازم است داوطلبان به نکات بهداشتی اعلام شده توجه کافی داشته باشند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نمازخانه اصلی پایانه مسافربری امام رضا (ع) در حال تعمیر است