مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت


مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- بهره‌برداری از چندین پروژه اقتصادی در مناطق آزاد کیش و قشم، مشخص شدن نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا، مرگ یک نوجوان بر اثر عقرب گزیدگی، آغاز سنجش نوآموزان،حضور کاروان مرکزی زیر سایه خورشید و آزادی هشت زندانی جرایم غیرعمد از جمله مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان هفته گذشته (۲۹ خرداد تا چهارم تیرماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین این موارد مرور می شود.

سیاسی

با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز ۲۸ خردادماه و مشارکت گسترده مردم هرمزگان در این انتخابات، نتایج آن روز شنبه گذشته ۲۹ خردادماه از سوی ستاد انتخابات استان اعلام شد.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان شنبه گذشته با اعلام پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیدابراهیم رییسی با کسب ۴۳۶هزار و ۱۶۴ رای از مجموع ۶۹۱هزار و ۴۰۷ رای ماخوذه، بیشترین میزان رای مردم هرمزگان را به خود اختصاص داد.

علی رئوفی در جمع خبرنگاران افزود: محسن رضایی میرقائد با ۶۱هزار و ۱۴۸ رای، عبدالناصر همتی با ۵۳هزار و ۲۳۰ رای و امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۲۰ هزار و ۶۱۲ رای به ترتیب در رتبه های بعدی میزان آرای کسب شده قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۵۸.۱۱درصد بود که شهرستان حاجی آباد با ۷۹.۶۰درصد بیشترین آمار مشارکت و بندرعباس با ۵۰.۲۱درصد کمترین مشارکت را در انتخابات ریاست جمهوری داشته است.

اقتصادی

دوشنبه گذشته ۱۵ طرح اقتصادی در قشم با سرمایه‌گذاری ارزی ۵۳ میلیون یورو و سرمایه گذاری داخلی ۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال و ۹ طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری در کیش توسط رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفزانس به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت تولید میگو در این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۰ هزار تن در هر سال می ‎رسد.

فریدون همتی روز دوشنبه گذشته در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی ۲۱ طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری در جزیره کیش با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید و پرورش میگو در سطح ۵۰ هزار هکتار از پتانسیل های توسعه پایدار در هرمزگان است.

همتی عصر یکشنبه گذشته در حاشیه بازدید از پروژه در دست ساخت بلوار کمربندی شهرستان بندرخمیر افزود: این پروژه به طول چهارکیلومتر درحال احداث است که حداکثر تا هفته دولت باید به بهره برداری برسد و تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: تشریفات گمرکی ۴۸۸ هزار و ۷۹۳ تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی پایان یافت.

ابوالفضل اکبر پور هفته گذشته به رسانه ها اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۸۸ هزار و ۷۹۳ تن کالای اساسی شامل برنج، روغن خام ، کود شیمیایی با پایان یافتن تشریفات گمرکی در مرحله خروج قرار گرفته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: مراحل پایانی تحویل گیری ۲۳ موج شکن های مردمی با همکاری سازمان شیلات ایران،اداره کل بنادر و دریانوردی و تلاش شیلات استان درحال انجام است.

عبدالرسول دریایی دوشنبه گذشته در نشستی با حضور کارشناس بنادر و اعضای تحویل گیری موج شکن های مردمی سازمان شیلات ایران و جمعی از معاون شیلات هرمزگان اظهارداشت: در جنوب کشور از مجموع ۴۹ فقره موج شکن مردمی وجود دارد که ۲۳ موج شکن به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در حال حاضر در یک هزار و ۵۸۰ هکتار از دشت مرکزی میناب عملیات تسطیح و آبیاری تحت فشار آغاز شد.

عبدالعلی مرادی هفته گذشته در خصوص عملیات احیای دشت میناب افزود: عملیات تسطیح شامل هموارسازی با حذف درختان پیر و فرسوده، تجهیز و نوسازی باغ‌های و اجرای عملیات آبیاری تحت فشار در دشت مرکزی میناب تا پایان شهریورماه امسال به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان گفت: برای گذر از پیک تابستان تعمیر اساسی نیروگاههای برق استان به انجام شده ولی با توجه به مصرف برق مردم باید بیشتر صرفه جویی کنند.

رضا مهرانی هفته گذشته در این زمینه افزود: تعمیر اساسی چهار واحد نیروگاهی از جمله اورهال واحد یک گازی نیروگاه خلیج فارس به ظرفیت ۱۶۵ مگاوات، نیمه اساسی واحد سه گازی نیروگاه ایسین ، واحد گازی نیروگاه هرمز هریک به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، اورهال واحد ۲ بخاری نیروگاه بندرعباس و واحد چهار گازی نیروگاه خلیج فارس و همچنین اورهال واحد گازی ۳۷ مگاواتی نیروگاه پاسارگاد قشم به پایان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۱۴۵ قرارداد از ابتدای سال تاکنون در قالب طرح یارانه دستمزد منعقد شد که در هر قرارداد یک نفر مشغول بکار می‌شود.

هادی ابراهیمی روز دوشنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۵۲۳ قرارداد نیز از سال گذشته تا کنون بسته شده و سهمیه امسال هرمزگان در این طرح یک‌ هزار و ۳۵۰ نفر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات آبنگاری(هیدروگرافی) از دیماه سال ۹۸ تاکنون در ۱۶ بندر و محدوده دریایی این استان انجام شده است.

علیرضا محمدی کرجی ران هفته گذشته با اعلام این خبربه رسانه‌ها افزود: این محدوده‌ها شامل بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، خلیج فارس، شهید ذاکری و بهمن در جزیره قشم، شهید حقانی بندرعباس، هرمز، لارک، لنگه، جاسک، ابوموسی، سیریک، خور تیاب، کانال ورودی بندر شهید رجایی، مغروقه کنار بندر شهید حقانی و شرق بندرلنگه است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: واحدهای تولیدی استان در تابستان و زمستان با مشکل انرژی مواجه‌اند، بطوری که در تابستان مشکل برق و در زمستان مشکل گاز را دارند که نیاز است این مساله هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

خلیل قاسمی روز پنجشنبه گذشته در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش افزود: متاسفانه با خاموشی‌ها و مشکل برق ایجاد شده برای واحدهای تولیدی استان، تنها در خردادماه سالجاری در مجموع ۱۳۲ هزار تن تولید را از دست داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: یکهزارو ۲۰۰ واحد صنعتی استان در تابستان امسال برای کاهش مصرف برق در ساعت اوج بار با این شرکت همکاری می‌کنند.

هاجر عبدی روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: طرح «ذخیره عملیاتی با هدف کاهش بار شبکه سراسری و کنترل بار صنایع» از خردادماه امسال در هرمزگان آغاز شده و تا شهریورماه ادامه دارد.

فرهنگی

پوستر پانزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم روز سه شنبه گذشته به صورت ویدئوکنفرانس در روستای کردر رضوی رونمایی شد.

کاروان مرکزی زیرسایه خورشید در هرمزگان شامل ۲ خادم و یک مُبلغ به همراه پرچم حرم علی امام رضا(ع) یکشنبه گذشته با استقبال مردمی وارد رودان شد.

این کاروان در نخستین برنامه خود با حضور در گلزار شهدای رودان مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهیدان را برگزار و سپس با حضور دفتر امام جمعه رودان با حجت الاسلام و المسلمین دری امام جمعه رودان دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ صحیفه سجادیه در راستای واکسینه کردن جامعه در برابر هجمه های فرهنگی، گفت: در آینده نزدیک نهضت صحیفه خوانی در مساجد راه اندازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز چهارشنبه گذشته در آیین افتتاحیه دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه افزود: این حرکت به منظور آشنایی و انس قاطبه مردم با صحیفه ابتدا از استان هرمزگان آغاز و سپس به سراسر کشور تسری داده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: ۱۰۰ وقف منطبق با نیاز جامعه در ۲ سال گذشته توسط واقفان در این استان انجام شد.

حجت الاسلام مصطفی آزادی روز سه‌شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واقفان در این استان براساس آثاری که از خود از گذشته تا کنون برجای گذاشته‌اند به نیازهای روز جامعه واقف بوده‌اند.

اجتماعی

هرمزگان هفته گذشته نیز همچون هفته های گذشته شاهد روند صعودی شیوع کرونا بود و شمار فوتی های این ویروس در استان به بیش از یک هزار و ۴۱۷ نفر رسید و با ورود محموله جدید واکسن کرونا، واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در این استان از سر گرفته شد.

استاندار هرمزگان گفت: تدابیر و تمهیدات تزریق روزانه به طور میانگین حدود ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی در استان فراهم است که رقم بسیار خوبی می‌باشد.

فریدون همتی روز شنبه گذشته در ستاد کرونا استانی افزود: تاکنون نیز حدود ۸۱ هزار نفر در هرمزگان تک دوز واکسن کرونا و ۶۰ هزار نفر هم هر ۲ دوز واکسن به آن‌ها تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تامین هزینه داروهای درمان بیماران مبتلا به کووید، یک چالش مهم این مجموعه است و هم اکنون بیش از ۱۴۰میلیارد تومان به شرکت های دارویی بدهکاریم.

دکتر حسین فرشیدی روز سه شنبه گذشته در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با وجود تمام مشکلات، اجازه ندادیم این موضوع خللی در روند درمان بیماران ایجاد کند.

هفته گذشته یک نوجوان در شهرستان حاجی آباد به دلیل عقرب گزیدگی و مراجعه دیرهنگام به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، این نوجوان حدود هشت ساعت پس از عقرب گزیدگی ، توسط والدینش به مرکز درمانی منتقل شد و نپذیرفتن انتقال به بیمارستان حاجی آباد با آمبولانس توسط خانواده و تکرار تاخیر ، متاسفانه موجب بی ثمر ماندن اقدامات درمانی و مرگ این نوجوان شد.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

همزمان با هفته قوه قضاییه، در مراسمی با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان عصر چهارشنبه گذشته از مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومین در بندرعباس بهره برداری شد.

در جریان این مراسم از ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک و تجهیزات مرتبط با آن نیز رونمایی شد تا در جهت مراقبت الکترونیکی از محکومین به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: به مناسبت دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت امام رضا(ع) هشت زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

علی صالحی روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: بدهی این افراد افزون بر ۱۴ میلیارد ریال بود که با پیگیری‌های دستگاه قضایی و ستاد دیه هرمزگان، زمینه آزادی آن‌ها فراهم شد.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه ۲۱ نفر از زندانیان تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک استان از زندان آزاد شدند.

مصطفی کیشانی روز سه شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: درحال حاضر نیز ۸۵ نفر از زندانیان هرمزگان با استفاده از پابند الکترونیکی در خارج از زندان محکومیت خود را می‌گذرانند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به همان اندازه که ایجاد امنیت در دریا برای نیروی دریایی سپاه حائز اهمیت است، مرتفع کردن مشکلات و نیازمندی‌های محرومان هم برای ما افتخاری بزرگ و دغدغه جدی محسوب می‌شود.

سردار علیرضا تنگسیری عصر سه شنبه گذشته در سفری یک روزه به شرق هرمزگان و دیدار با مردم روستاهای «بحل» و «لیره» جاسک افزود: با وجود اینکه عمران و آبادانی مناطق محروم در وظایف اصلی نیروهای مسلح تعریف نشده است اما باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل سپاه، باعث افتخار ما است که در کنار مردم شریف میهن اسلامی هستیم.

آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به دبستان و نوآموزان دوره پیش دبستانی این استان از امروز یکم تیرماه در۳۳ پایگاه آغازشد.

حوریه حاجی زاده روز سه شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: بیش از ۴۵ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و ۲۵ هزار نوآموز پیش دبستانی هرمزگان در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت خواهند کرد.

معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تاکنون ۷۲ درصد سفارش کتاب دانش آموزان میان پایه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم این استان برای سال تحصیلی (۱۴۰۰-۱۴۰۱) در سامانه ثبت شده است.

غلامرضا سالاری میری روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان میان پایه تا ۲۲ خردادماه امسال بود اما به دلیل این که برخی از دانش‌آموزان هنوز موفق به ثبت و سفارش کتاب خود نشده‌اند این روند بنا براعلام وزارت آموزش و پرورش تا پنجم تیرماه جاری تمدید شده است.

ورزشی

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس شامگاه چهارشنبه گذشته در هفته بیست وچهارم رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور از گروه اول میهمان خود فولاد نوین اهواز را شکست داد.

این رقابت‌ها که در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس درجریان بود، « ابراهیم بزرگی» در دقیقه ۳۴ تک گل شهرداری بندرعباس دراین بازی را به ثمر رساند.

مراسم قرعه کشی لیگ‌های ردههای پایه فوتبال بندرعباس با حضور رییس هیات فوتبال شهرستان و جمعی از نمایندگان تیم‌ها و باشگاه‌ها عصر پنجشنبه گذشته در سالن اسکله شهید حقانی برگزار شد.

در رده سنی نونهالان تیم‌های نبرد، جبل بر، علمدار ، خورشید، شاهین، نایبند، صدرا، اروند و نیوسایپا، در رده سنی نوجوانان تیم‌های خلیج فارس خونسرخ، قلات بالا، نایبند، تنگه هرمز، سید الشهدا چهچکور، اروند، نبرد، جبل‌بر، در رده سنی جوانان تیم های نایبند، فولاد، همای چاهو، پیروزی ایسین و استقلال گچین و دررده سنی امید تیم‌های شهدای قائم، ستارگان مهرداد، تنگه هرمز، پالایش نفت بندرعباس و نایبند با هم به رقابت خواهند پرداخت.‌

هفته گذشته طی حکمی «امین رییسی» به مدت سه ماه به عنوان سرپرست هیات موتورسواری و اتومبیلرانی در هرمزگان منصوب شد.

با پایان یافتن دوره چهار ساله «شهریار ایرجی»، رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی هرمزگان در ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، اداره کل ورزش و جوانان استان طی پیشنهادی امین رییسی را به عنوان سرپرست این هیات معرفی کرد که مورد تایید فدراسیون مربوطه قرار گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟