تاکید استاندار یزد بر واکسیناسیون عمومی تا جوانان‌گرایی دستگاه‌ها


تاکید استاندار یزد بر واکسیناسیون عمومی تا جوانان‌گرایی دستگاه‌ها

استاندار یزد نسبت به ضرورت واکسیناسیون برای یزد مهاجرپذیر و همچنین لزوم به کارگیری جوانان در همه دستگاه‌های استان تاکید کرد.

«محمدعلی طالبی» با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در استان و با اشاره به تفاوت شرایط یزد نسبت به سایر استان‌ها، تصریح کرد: ما در استان یزد در معرض آسیب‌هایی همچون مهاجرپذیری و حجم بالای رفت و آمد هستیم و این موضوع موجب شده همواره در موج‌های کرونا جزو استان‌های اول درگیر با بیماری باشیم، بنابراین واکسیناسیون نگرانی‌های ما را برای آینده کمتر خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به ضرورت واکسیناسیون، لازم است تمام موانع این مهم مرتفع شود.

استاندار یزد با بیان این که بر اساس مصوبه شورای تامین استان، فرمانداران و روسای شورای تامین شهرستان‌ها می‌توانند با افراد مخل در امر واکسیناسیون برخورد قضایی و انتظامی کنند، گفت: لازم است که در شهرستان‌ها مسئولین امر موضوع واکسیناسیون را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند.

وی با تاکید بر این که لازم است تمام نهادها و افراد مؤثر، در این میدان ورود کنند، تصریح کرد: به همین منظور در شهرستان‌های با جمعیت کارگری قابل توجه می‌توان واحدهای صنعتی را ملزم کرد تا حضور کارگران در محل کار منوط به واکسیناسیون باشد و همچنین اقدامات دیگری به همین شکل برای تسریع در واکسیناسیون سامان یابد.

وی با بیان این که در زمینه واکسیناسیون همواره جزء استان‌های برتر بوده‌ایم و در حال حاضر نیز از متوسط کشوری بالاتر هستیم، گفت: سرعت بخشیدن به واکسیناسیون امکان دریافت واکسن بیشتر را فراهم می‌کند.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش ایجاد تعامل حداکثری در استان و تدوین برنامه‌های مدون برای توسعه استان و نهادینه کردن برنامه محوری را از جمله مهمترین دستاورد ها و ایجاد ظرفیت برای آینده استان دانست و ابراز امیدواری کرد از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.

یزد دومین استان از نظر رشد ازدواج

البته استاندار یزد در مراسم دیگری در هفته گذشته، از رشد آمار ازدواج استان پس از چندین سال نگرانی بابت کاهش آمار ازدواج خبر داد و گفت: براساس آمار، یزد به لحاظ میزان رشد ازدواج رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد که این مهم، نتیجه ی تلاش های دستگاه‌های مختلف، موسسات غیر دولتی و در راس آن ها موسسه فعالین ازدواج است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان جهت کسب جایگاه خوب ستاد ساماندهی جوانان استان در سطح کشور، گفت: خوشبختانه با تعاملات برقرار شده بین دستگاه‌های مختلف، اقدامات و فعالیت های خوبی در راستای اجرای مصوبات این ستاد صورت گرفت و یزد برای چندمین سال پیاپی جزو استان های برتر کشور در حوزه ی اهتمام به امور جوانان معرفی شد.

وی همچنین به پیشینه اجتماعی و فرهنگی قوی یزد و بنیان های قوی استان در حوزه خانواده اشاره کرد و گفت: لازم است همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه جوانان، مسئولیت خود را در قبال موضوعاتی که به عنوان نیاز های ضروری جوانان مطرح می‌شود، ایفا کنند.

استاندار در ادامه از رشد آمار ازدواج استان پس از چندین سال نگرانی بابت کاهش آمار ازدواج خبرداد و خاطرنشان کرد: براساس آمار، یزد به لحاظ میزان رشد ازدواج رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد که این مهم، نتیجه ی تلاش های دستگاه های مختلف، موسسات غیر دولتی و در راس آن ها موسسه فعالین ازدواج است.

وی بعضی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای توسعه و ترویج ازدواج در استان را، به عنوان نمونه و الگویی برای استفاده در سراسر کشور دانست.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مسکن جوانان اشاره و تصریح کرد: یزد یکی از استان‌های پیشرو و برتر کشور در تامین زمین و پیشرفت فیزیکی طرح‌های طرح اقدام ملی مسکن محسوب می‌شود و باید از فرصت‌های موجود در جهت توسعه مسکن در استان و کاهش مشکلات جوانان استفاده شود.

وی از مرحله جدید ثبت نام متقاضیان به عنوان یکی از فرصت‌های پیش رو، جهت تامین مسکن جوانان یادکرد و افزود: امیدواریم بتوانیم امکانات و شرایط لازم برای بهره مندی هرچه بیشتر متقاضیان از این شرایط را فراهم کنیم.

استاندار یزد در ادامه به انعقاد تفاهم نامه ما بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان اشاره و بر جمع بندی و انعکاس پیشنهادات و مواردی که موجب تسریع در اجرای طرح‌های مسکن جوانان و ایجاد شرایط مناسب برای آن ها می شود، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، طالبی در پایان به تبیین ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های قانون جهش تولید مسکن در راستای تامین مسکن جوانان پرداخت.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان