اعتبارات تبصره 18 فرصتی برای ایجاد اشتغال در کردستان است


اعتبارات تبصره 18 فرصتی برای ایجاد اشتغال  در کردستان است

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از افزایش سهم استان از اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه 1400 خبر داد و گفت: جذب این اعتبارات فرصتی برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در این استان است.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری شامگاه سه‌شنبه در دومین جلسه کمیته تبصره ۱۸ که در سالن جلسات اداره کل اقتصاد و دارایی استان تشکیل شد، اظهار داشت: در قانون بودجه امسال، تسهیلات تبصره ۱۸ به تناسب درصد بیکاری استان ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم کردستان ۴.۱ درصد از کل این اعتبارات است، اضافه کرد: میزان سهم استان از این اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اعلام اینکه این اعتبار بر اساس برآورد اولیه حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه ای و سرمایه در گردش است، ادامه داد: با هماهنگی وزارتخانه ها و بانک ها در قالب این کمیته، طرح های دارای شرایط لازم مصوب و برای پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی خواهند شد.

جعفری یادآور شد: این اعتبارات برای سرمایه گذاری در زمینه اتمام طرح های نیمه تمام، بازگرداندن طرح های راکد به چرخه تولید و سرمایه گذاری های جدید در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی و دانش بنیان ها، فرصت مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اقتصاد و دارایی استان دبیرخانه اعتبارات تبصره ۱۸ است، گفت: زمان لازم برای جذب این اعتبارات محدود است و لذا با توجه به اینکه طرح هایی در استان از پیش شناسایی و مجوزهای آنها هم صادر شده در اسرع وقت نسبت به اولویت بندی آنها برای معرفی به بانک ها اقدام شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرایط ارتقای کیفیت سرویس‌های دیتای تجاری در استان کردستان فراهم است