بیش از 2 هزار نفر متولی برنامه‌های اربعین در بیجار شدند


بیش از 2 هزار نفر متولی برنامه‌های اربعین در بیجار شدند

سنندج - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: بیش از 2 هزار نفر متولی اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در ایام اربعین در این شهرستان شدند.

حجت الاسلام جلیل مختارنیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به مناسبت اربعین حسینی و ماه صفر، ۱۰۰ نفر مُبلغ و ۱۰ نفر مُبلغه به تمامی مساجد شهر و روستای شهرستان اعزام شدند.

وی افزود: به همین مناسبت، ۱۰ موکب از ابتدای ماه صفر و اربعین حسینی و پس از آن تا پایان این ماه، در مسیر هر ساله پیاده رویی اربعین حسینی برپا شدند که در این موکب ها، پخش صوت مداحی و مذهبی، پذیرایی هایی بسته بندی شده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اقامه عزاداری با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت برپا است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار تصریح کرد: ۲۰۰هیات مذهبی شهرستان بیجار نیز در مناطق شهری و روستایی در اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر به برگزاری برنامه فرهنگی و مذهبی فعالیت خواهند داشت.

او تاکید کرد: قرائت زیارت اربعین حسینی در ۲۰ نقطه شهری و روستایی برگزار خواهد شد امّا با توجه به شرایط خواص کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی، بسیاری از برنامه های فرهنگی و مذهبی سالیان گذشته برگزار نخواهد شد.

آیین عزاداری در شهرهای حسن‌آباد، پیرتاج، بابا رشانی و توپ آغاج با رعایت پروتکل های بهداشتی، با فاصله اجتماعی و در مدت محدود برگزار می‌شود، عزاداری حضرت امام حسین(ع) منحصر به ماه محرم و صفر نیست و این مراسم معنوی همواره در میان شیعیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان