254 شاعر در چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه شرکت کردند


254 شاعر در چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه شرکت کردند

سنندج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: 254 شاعر از 27 استان کشور در چهاردهمین دوره کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه شرکت کردند.

عبید رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریوماه سال جاری بود، اظهار داشت: در این بازه زمانی ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره در شهرستان قروه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه آثار ۲۵۴ شاعر از ۲۷ استان و ۵۲ شهر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، اضافه کرد: داوران این کنگره متشکل از عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی و رامین کرمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اعلام اینکه این دوره از کنگره شعر عاشورایی ۱۱ مهرماه سال جاری در شهرستان قروه برگزار می‌شود، افزود: کنگره شعر عاشورایی به منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا برگزار می‌شود.

رستمی یادآور شد: در بخش ویژه شعر کنگره با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان‌های فارسی، کُردی و ترکی نیز آثار پذیرفته شده است.

وی اظهار داشت: هم چون دوره‌های گذشته امسال هم یکی از برنامه‌های جنبی این کنگره برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی است که در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان قروه برپا می‌شود.

در سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه ۱۱۰ شاعر ۳۲۳ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرزبانان واقعی همان مرزنشینان هستند