نگهداری از راه‌های شازند با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال


نگهداری از راه‌های شازند با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تحقق پروژه‌های راهداری در شهرستان شازند خبر داد.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرستان شازند در زمینه شبکه راه‌های ارتباطی و اهمیت کریدوری محور اراک - بروجرد اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای نگهداری از راه‌های ارتباطی حوزه استحفاظی شهرستان شازند هزینه شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی بعمل آمده، امسال برای نگهداری از رویه آسفالتی در راه‌های شهرستان شازند افزون بر ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که‌ شامل لکه گیری و روکش آسفالت محور اراک-بروجرد، شازند-دوراهی و شازند-ازنا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: پروژه لکه گیری و روکش آسفالت محور اراک-بروجرد در محدوده دوراهی شازند تا پلیس راه توره در دو مسیر رفت و برگشت، با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب دو قرارداد اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است که این اقدام موجب فراهم ساختن رضایت کاربران جاده‌ای شده است.

وی در ادامه گفت: عملیات اجرای پروژه روکش آسفالت محور شازند-ازنا نیز بتازگی شروع شده و طبق برنامه زمان بندی شده قبل از شروع بارش‌های فصلی و برودت هوا اتمام یافته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته جهانی پروژه لکه گیری هندسی محور شازند - دوراهی نیز با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دارای بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با تأکید بر استمرار اقدامات لازم برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه و اولویت در زمینه راهداری، ارتقای ایمنی راهها و رفع نقاط پرحادثه و مستعد حادثه است که بخش عمده ای از این مهم به صورت شبانه‌روزی با تلاش راهداران استان به صورت جاری، اقدام سریع و در قالب پروژه‌های امانی با بکارگیری ماشین‌آلات و تجهیزات سازمانی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای ایمنی راه‌های شهرستان شازند نیز در سال جاری اقدامات قابل توجهی به عمل آمده است که مهم‌ترین آنها بهره‌برداری از فاز نخست پروژه احداث روشنایی طولی به طول دو کیلومتر در محور اراک-بروجرد محدوده شهر توره است.

جهانی در ادامه اظهار کرد: آئین شروع عملیات اجرایی پروژه احداث سیستم روشنایی طولی در محور اراک-بروجرد همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با اعتباری برابر با ۶۰ میلیارد ریال برگزار شد که با تلاش‌های بسیار و هم افزایی بعمل آمده توسط پیمانکار بخش خصوصی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی طی این مدت، در فاز نخست دو کیلومتر از این پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه از سیستم روشنایی لامپ‌های ال ای دی استفاده شده که تاکنون در استان مرکزی سابقه نداشته و برای اولین بار در محور اراک-بروجرد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

جهانی اضافه کرد: شانه سازی و اجرای شیب شیروانی، خط کشی، تعمیر گاردریل های آسیب دیده، ایمن سازی نقاط پرتگاهی، نصب انواع تابلوهای ایمنی (شامل تابلوهای اطلاعاتی، انتظامی، اخباری و علائم هشداردهنده)، تعمیرات اساسی پل سفید، اجرای روشنایی طولی در گردنه زالیان، احداث تقاطع غیرهمسطح پل راه آهن نورآباد از دیگر اقداماتی است که در سال جاری برای نگهداری و ارتقای کیفیت راههای شهرستان شازند به عمل آمده است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها